کرونا و خطر قرمز شدن دوباره شهرها در ایلام؛ زمانی که رعایت پروتکل های بهداشتی ضروری است


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904100

با وجود واکسیناسیون گسترده در شهرها، همچنان این امکان وجود دارد که استان ها و شهرستان ها به ویژه ایلام تحت پوشش سویه های جدید کرونا قرار گیرند، بنابراین باید پروتکل های بهداشتی بیشتری رعایت شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ایلام بیدار، ویروس مخوف کرونا که بیمارستان ها را فرا گرفت، جان بسیاری گرفت، همه چیز را تعطیل کرد و دو سال و چند ماه همه را آشفته کرد، تاثیرات ویروس کرونا بر این موارد پایانی نداشت و همه در خانه و فضای مجازی ماندند. فضا به عامل اصلی ارتباطات تبدیل شد.

این ویروس هر بار یک سویه جدید وارد می کرد و رنگ خود را تغییر می داد تا دوباره از تعداد مبتلایان کاسته نشود و شهرها لباس قرمز بپوشند تا اینکه در سال گذشته با اقدامات دولت و واکسیناسیون عمومی تعداد افراد مبتلا کاهش پیدا نکرد. اپیدمی های کرونا افزایش یافت کشور کوچک می شود، بیمارستان ها خالی از سکنه خواهند شد و بار دیگر شاهد روزهایی خواهیم بود که دیگر خبری از کرونا نیست و ویروس مخوف شکست خورده است.

واکسیناسیون بار دیگر کرونا را از جامعه ما بیرون رانده است، اما این بدان معنا نیست که این ویروس ریشه کن شده و همچنان باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.

اما این روزها خبرهایی مبنی بر ظهور مجدد کرونا و قرمز شدن شهرها به گوش می رسد زیرا رعایت پروتکل های بهداشتی و تعداد واکسیناسیون ها در جامعه کاهش یافته است.


در پاییز تعداد مبتلایان به کرونا و آنفولانزا افزایش می یابد

علی صادقی یکی از کارشناسان بهداشت در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در فصل پاییز معمولاً به دلیل تغییرات اقلیمی شاهد افزایش آنفولانزا و کرونا خواهیم بود.

وی افزود: همچنین کاهش واکسیناسیون و عدم رعایت نکات بهداشتی ممکن است از دیگر عوامل رشد کرونا و آنفولانزا در جامعه باشد.

صادقی تصریح کرد: کرونا با هر لحظه غفلت می تواند به روزهای شیوع خود بازگردد و جامعه را سرخ رنگ کند و باید با رعایت پروتکل های بهداشتی مراقب باشیم.


3b72fd7f e3dc 44e3 8c04 b513900330b1 خبر خاکستری



رنگ شهرها ممکن است تغییر کند

در همین رابطه علی نیکو نیهاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: با ادامه روند فعلی و شیوع سویه جدید کرونا، تعداد پرتقال و شهرهای قرمز استان ممکن است افزایش یابد و بیمارستان ها دوباره شلوغ شوند.

وی به روند افزایشی افراد مبتلا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: میزان تزریق واکسن کرونا در نوبت اول در استان ایلام 87 درصد، دوز دوم 80 درصد و نوبت سوم 38 درصد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: 57 مرکز واکسیناسیون در استان در حال انجام کار واکسیناسیون هستند و ساعت کار مراکز واکسیناسیون استان از ساعت 7 صبح تا 13:30 است.

نیکو نهاد از افزایش تعداد بستری‌ها در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در وضعیت پایداری قرار داریم، اما ممکن است تعداد بستری‌ها و بیماران نسبت به ماه‌های گذشته افزایش پیدا کند که این موضوع باعث می‌شود وارد پیک بعدی ویروس کرونا شویم. ما باید مراقب باشیم تا دستورالعمل های بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی افزود: این عدد نشان می‌دهد که مجالس کوچک بسیار خطرناک است و آنچه در شرایط کنونی مهم‌تر از نقاب است، پرهیز از تجمع و تجمع در منازل، طبیعت، رستوران‌ها، محافل عزاداری است و پایان جشن عروسی و دیگر آداب است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید