لغو کارت واکسن و آزمایش PCR در امتحانات. عذرخواهی به دست بدخواهان افتاد / رعایت نکات بهداشتی در مدارس تنها راه عبور از Omicron است

ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796922

اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره لغو آزمایش PCR و کارت واکسن و واکنش وزارت بهداشت به سخنان نوری موجی از واکنش های منفی را برانگیخت; اگرچه وزیر آموزش و پرورش با آموزش حضوری سعی در جلوگیری از افت تحصیلی دارد، اما ملاحظاتی وجود دارد که در نظر گرفته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در چند روز اخیر همزمان با استرسی که مردم از شیوع بیماری امیکرون در کشور داشته اند و میزان ابتلا به این بیماری با سرعت بی سابقه ای در حال رشد است، اخبار عجیبی در حوزه آموزش در رسانه های رسمی و نیمه رسمی منتشر شده است. . به طور رسمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

این اطلاعیه از سوی وزیر تازه منصوب شده آموزش و پرورش صادر شد که پنجشنبه گذشته به این دلیل که “شرایط واکسیناسیون و تست تاج منفی برای حضور در مدرسه حذف شده است” آزاد شد.

خبرگزاری فارس روز گذشته در مقدمه گزارشی انتقادی نوشت: پس از کش و قوس های فراوان بر سر حضور و غیاب دانش آموزان، سرانجام وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که واکسیناسیون یا آزمون PCT شرط ورود دانش آموزان به مدرسه نیست، بلکه هر دانش آموزی که وارد مدرسه شود. آلوده یا مشکوک “اگر بیماری عروق کرونر قلب نداشته باشد، می تواند شخصا به مدرسه برود.”

3a193dd0 50a7 437a 8c60 7883f61acfab خبر خاکستری

عبدالرضا فولوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما 5 دی گفت: . حداقل هر 15 روز یک بار تاج دریافت کرده اید یا آزمایش تاج منفی داشته اید.

اما سخنان فولاوند بخش مهمی از دستورالعمل های وزارت بهداشت به ریاست ستاد ملی ولیعهد بود که در تمام استان ها و شهرستان های کشور ابلاغ شد. ولی

وزیر آموزش و پرورش در این اقدام عجیب و حتی عجیب‌تر از حضور وزارت آموزش و پرورش در ستاد ملی تاج گذاری خبر داد و اعلام کرد که شرط تزریق واکسن حذف شده و آزمایش تاج گذاری منفی برای دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه معرفی شده است.

آیا وزیر سخنان فولادوند را وتو کرد؟

تنها چهار روز پس از مصاحبه فولوند با صدا و سیما، وزیر آموزش و پرورش سخنان معاون خود را وتو کرد.

خبر خاکستری

نوری علیرغم الزاماتی که وزارت آموزش و پرورش را ملزم به رعایت و نظارت بر اجرای الزامات بهداشتی در مدارس می کند که پیش از این در قالب پروتکل های بهداشتی مدارس توسط ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی «تاج» به این وزارتخانه گزارش و در واقع امضا شده بود. رئیس جمهور در کسوت رئیس قوه مجریه رویکردی پرخطر را در پیش گرفته است که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا اقدامات وزیر آموزش و پرورش خطرناک و پرخطر است.

وی (وزیر آموزش و پرورش) در رویکردی بر خلاف اظهارات فولادوند که در واقع الزامات ستاد کرونا بود، 8 دی گفت: آنچه پیش از این از سوی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام شده بود در جلسه ستاد ملی تاج و تخت لغو و شرط واکسیناسیون و تست تاج منفی حضور در مدرسه لغو شد.

نوری در ادامه می گوید: ما برای حضور کودکان و دانش آموزان در مهدکودک ها و مدارس زیرمجموعه ستاد ملی تاج و تخت هستیم و تاکنون تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است و لازم به ذکر است که آموزش مجازی چندان موثر نیست، بلکه روشی مکمل است. شرایط حضور دانش آموزان در کلاس

جالب اینجاست که وزیر آموزش و پرورش از سوی دیگر با بی توجهی به دستورات ستاد ملی مقابله، دو شرط اصلی را که در واقع سد محکمی در برابر تهدیدات تکثیر و انتقال از سوی اومیکرون است برداشته و همچنان می گوید ما هستیم. زیرمجموعه ستاد.برای مقابله. ما تاج هستیم!

اما با توجه به اوج گرفتن زنجیره انتقال میکرون در بسیاری از کشورها و کشورهای همسایه، برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه تهران روند برگزاری آزمون حضوری را تغییر داده اند. چون سلامت دانش آموزان برای مسئولان اهمیت بیشتری داشت.

وزارت بهداشت: تصمیمی برای حذف واکسن برای مدارس نداریم

89b2d437 d4ea 4a84 b966 3b66c66c076e خبر خاکستری

خبر لغو آزمایش PCR و کارت واکسن در فضای مجازی منتشر شد. تا جایی که برخی از شبکه های معاند این را بهانه ای برای ناهماهنگی در بخش های مختلف حکومت قرار دادند و تا می توانستند بر طبل کوبیدند.

24 ساعت پس از سخنان نوری، کمال حیدری، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این اظهارات پاسخ داد و با استناد به مطالب موجود در فضای مجازی برای رفع نیاز به واکسن و منفی بودن تست تاج از جمله شرط ورود به مدارس اشاره کرد. . ، توضیح داد: یکی از موضوعاتی که همواره موضوع جلسات متعدد با مربیان و مراقبین بوده است این است که در صورت معرفی سیستم مراقبت از مدارس، وزارت بهداشت کمتر دغدغه مدیریت و کاهش عوارض در بین دانش آموزان مدارس را خواهد داشت.

او ادامه دادبا توجه به اینکه این امر هنوز محقق نشده است، بنابراین نسخه 07این اطلاعیه باقی می ماند و برای افرادی که واکسینه نشده اند برای حضور در مکان هایی مانند مدرسه، آزمایش PCR منفی لازم است.

حیدری توضیح داد: تاکنون ابلاغیه ای مبنی بر اجباری نبودن آزمایش PCR از سوی ستاد ملی تاج و تخت نگرفته ایم، البته تاکید شده است که اگر راه حلی وجود دارد باید پیگیری شود. موضوع در کمیته تخصصی ستاد کرونا مطرح شده و همچنان منتظر تایید هستیم.

او بیان کرد: از سوی دیگر، وزارت کشور در نامه‌ای به وزارت بهداشت اعلام کرد: با توجه به اینکه سامانه امید برای رفع هوشمند محدودیت‌ها در تمامی سازمان‌ها، نهادها و جامعه اعلام شده است، انجام آزمایش PCR ضروری نیست. موضوع نیز مطرح است، هرچند با توجه به عدم استقرار کامل این سامانه در تمامی مدارس، این موضوع همچنان نیازمند پیگیری وسواس گونه است تا خداوند به کارکنان مدرسه اجازه دهد مراقب ورود این اقوام باشند..

ec12f1f3 f88c 44a6 a671 0b7c8795e472 خبر خاکستری

مدارس و پیروی از دستورالعمل های وزارت بهداشت

شنبه 11 ژانویه; بررسی خبرنگار اجتماعی راه دانا در برخی مدارس شرق تهران و گفتگو با والدین نشان می دهد که حضور دانش آموزان در مدارس با تدابیر خاصی با هدف مقابله با انتقال زنجیره ویروس و رعایت پروتکل ها همراه نیست! همچنین تعداد قابل توجهی از دانش آموزان واکسینه نشده اند و توسط مدارس مورد آزمایش قرار گرفته اند PCRاو نپرسید. خلاصه اینکه به نظر می رسد اقدامات بهداشتی ستاد مبارزه با مفاسد ولیعهد که به مدارس ابلاغ شده و به نوعی شرط بازگشایی و حضور مدارس بوده، بیشتر جنبه تشریفاتی داشته است.

در برخی مدارس حتی بوفه هایی برای فروش مواد غذایی به دانش آموزان ایجاد شده است.

اخرین حرف؛ ملاحظات در نظر گرفته شده است!

اگرچه خوشبختانه با تلاش دانشمندان و کادر پزشکی، نیروهای امدادی، پلیس راهنمایی و رانندگی و وزارتخانه های ایرانی که نقش ارزنده ای در تسخیر تاج و تخت داشتند، کشور اومیکرون نتوانست کشورهای غربی به رهبری آمریکا را زمین گیر کند. فرصتی برای گسترده بودن پیدا کنید.

اما به نظر می رسد محدود کردن گسترش گسترده ویروس Omicron در کشور منجر به سوء تفاهم شده است. این بار سوء تفاهم حتی بزرگتر از برخی کارمندان ساده اندیش وجود داشت.

اما به نظر می رسد چند نکته مغفول مانده است که اگر ساده سازی ها به همین منوال پیش برود، هر کدام از این نکات تبدیل به فاجعه ای می شود که برای مدتی طولانی و طاقت فرسا از شر آن خلاص خواهیم شد. مخصوصا برای کشوری که در جنگ تمام عیار اقتصادی مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و جدا از کادر پزشکی که دو سال است در همان جبهه مقاومت و مقاومت می کنند و اکنون از هر نظر خسته و فرسوده شده اند!

اولاً، به نظر می‌رسد که مسئولانی که در این مقاله بحث می‌کنند، از این ویژگی که این کشور در خطر مرگ نیست و در نهایت به شکل سرماخوردگی یا آنفولانزا ظاهر می‌شود، خرسند هستند.

اما در شرایط بد اقتصادی که از قضا کشور ما در بدترین شرایط تحریم مواد مخدر به سر می برد، مسئول دلسوز در حد و اندازه خود باید تلاش کند که کمترین آسیب را به کشور وارد کند. حتی قانون این است که یک ورقه قرص یا یک لیوان شربت نخورید!

اگرچه اومیکرون تهدید به مرگ نشده است اما در گزارش 30 آذر امسال موسسه بیماری های عفونی کمبریج وی گفت: افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر پس از یک دوره بهبودی کامل دچار سپسیس می شوند. گزارش به شرح زیر است:“مطالعات نشان می دهد که سویه omicron 70 برابر سریعتر از دلتا در بافت های برونش ریه ها تکثیر می شود و باعث آسیب طولانی مدت به قلب، کلیه ها، کبد و دستگاه گوارش می شود که در نهایت منجر به سپسیس (پوسیدگی خون) می تواند باشد. »

a9039394 5a7c 48ab 8ce4 ec95f71caa2b خبر خاکستری

اما مهمترین خطری که متولیان نظام آموزشی کشور نباید لحظه ای از آن دوری کنند این است که اگر خدای ناکرده دانش آموزی در اثر آموزش حضوری یا امتحانات مستقیم با شرح فوق و پس از لغو دستور شمارنده کرونا اگر اومیکرون مبتلا شود یا در میان 15 میلیون دانش آموز اتفاق جالبی برای او بیفتد، هیچ دولتی نمی تواند چنین رویدادی را بدیهی تلقی کند. و با گروه بوکچی و جارچی که عرصه را بر مردم تنگ کردند و کارشان کوه سازی از کاه است.

گرچه مردم ما مردمان نجیبی هستند که با درک بالای خود همه ناملایمات را تحمل می کنند، اما خدای ناکرده اگر دانش آموزی آسیب ببیند، بی شک آبروی نظام آموزشی خدشه دار می شود.

در این راستا باید پذیرفت که خط قرمز مردم ما (بهروزی جامعه امروزی) سلامتی و شادی کودکان این مرز و بوم است و خدای ناکرده برای دانش آموزی که مثلا پدر و مادرش اتفاق ناخوشایندی می افتد. ، شنیده اند که شخصی مسئول دستور لغو آزمایش و نیاز به واکسن است. سپس مشخص نیست که چنین دستوری چه عواقبی خواهد داشت.

بنابراین بهتر است مسئولان آموزش و پرورش بر اساس قاعده ای که قانون فرش شان اجازه می دهد، دستوری صادر کنند تا خدای ناکرده همگی در این آزمون به قله برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید