رعایت نکات بهداشتی در کوم خوب نیست / روستاهای کوم درگیر تاج هستند


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808344

این روزها که نوع جدیدی از ویروس کراون به نام اومیکرون در شهر در حال تردد است و تعداد بستری ها و مرگ و میرها افزایش یافته است، این امر عمدتاً به دلیل رعایت نکردن اقدامات بهداشتی مانند ماسک زدن و واکسیناسیون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، به گفته مقامات بهداشتی، این روزها متأسفانه با Omicron، بلندی های جولان شاهد افزایش انفجاری تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب و همچنین افزایش مرگ و میر در کشور است. همچنین با توجه به تغییرات اخیر در نمودار رنگی تاج، تعداد شهرهای قرمز به شدت افزایش یافته است و هیچ شهر آبی دیگری نداریم.

بیش از 400 بیمار کرونا در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند
این در حالی است که به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کوم; یک روز قبل از 23 باخمن، 93 نفر با علائم مشکوک یا قطعی بیماری عروق کرونر قلب توسط اورژانس مراکز درمانی شهر کوم بستری شدند.
از این تعداد 78 نفر بستری و 45 نفر با مثبت بودن تست عروق کرونر برای درمان خانگی از بیمارستان ترخیص شدند.
به گفته مسئولان بهداشت و درمان استان، تعداد کل بیماران تحت درمان در مراکز درمانی استان 424 نفر است که 58 نفر از آنها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمانی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. همچنین در یک شب پنج بیمار که آزمایش عروق کرونر مثبت شده بودند جان خود را از دست دادند.

1cfbcfae dc41 4918 a0df baf4f9464601 خبر خاکستری

روستاهای کوم در بحران هستند
به همین دلیل سیامک محبی با اشاره به روند رو به رشد بستری ها در هفته گذشته گفت: از 7400 آزمایش در حال حاضر به 11200 آزمایش رسیده ایم و در 9 مرکز منتخب 8400 آزمایش و در بخش خصوصی به 1800 آزمایش رسیده ایم. . انجام شده و 5117 بیمار در هفته های اخیر شناسایی شده اند و به نظر می رسد در شرایط فعلی تفاوتی با پنجمین پیک نداشته باشیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوم با اشاره به بالا بودن درگیری در کوم با بیماری عروق کرونر گفت: روند مثبت شدن آزمایشات 24 درصد افزایش یافته و پیش بینی می شود در هفته های آینده تست های مثبت افزایش یابد. استان کوم اکنون به قله ششم نزدیک می شود و اکثر محله ها و مناطق استان قرمز رنگ هستند و فقط چهار منطقه نارنجی در کوم داریم.



درگیری با Omicron در بین دانشجویان شدت گرفت
محبی با اشاره به وضعیت روستاهای قم مبتلا به کرونا گفت: تمام روستاهای قم درگیر بحران کرون هستند و 50 درصد آزمایشات در کهک و جعفرآباد مثبت بوده و اهالی سلفچگان نیز درگیر بحران هستند. مشارکت Omicron در بین دانش آموزان افزایش یافته است و بسته شدن ممکن است به کند کردن پیشرفت بیماری کمک کند.

رعایت رویه های بهداشتی در Kum حداکثر 50٪ است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوم با اشاره به اینکه در ششمین پیک اپیدمی ویروس کرونا قرار داریم، گفت: استان کوم وضعیت مناسبی برای رعایت اقدامات بهداشتی ندارد و حداکثر رعایت 50 درصد است. هر چه کمتر توصیه های بهداشتی را رعایت کنید و واکسینه شوید فاصله زمانی که ما در اوج تاج شرکت خواهیم کرد طولانی تر خواهد بود.
وی با اشاره به تجمعات در استان گفت: انتظار داریم در تجمعات و مکان هایی مانند مدارس و رستوران ها به مسائل بهداشتی توجه بیشتری شود.

تعطیلی یک هفته ای مهدکودک ها در شهرهای سرخ
بنابر اعلام ستاد مبارزه با کرونا، مهدکودک ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر و درگیری با ویروس کرونا تعطیل شدند. دکتر عباس شیراوون، سخنگوی ستاد تاج و تخت کشور در توئیتی نوشت: امروز ستاد ملی تاج و تخت با تعطیلی یک هفته مهدکودک‌ها در شهرهای سرخ موافقت کرد و به همین دلیل با تعطیلی قوه مجریه، ساعات کاری برای مادران فراهم می‌شود. «به مدت یک هفته برای کودکان زیر 6 سال فراهم کنید.

c8b3b3be 9541 45d5 b209 767299ebdd8f خبر خاکستری

واکسیناسیون کودکان 5 تا 9 ساله در کوم آغاز شد
از سوی دیگر، در کوم، کودکان 5 تا 12 ساله نیز واکسینه می شوند. بنابراین موارد بستری تنفسی اخیر کودکان هستند.
وی افزود: واکسیناسیون گروه سنی 9 تا 12 سال در سراسر کشور از پنجمین باخمن آغاز شد و باید در گروه سنی 5 تا 9 سال برای واکسیناسیون فراخوان داده می شد.
به گفته محبی، بر اساس دستورالعمل، واکسن های مناسب برای گروه سنی کودکان، سینوفارم و پاستوکوکس است که دو بار تزریق می شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون این گروه هدف، رعایت مشکلات بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک بسیار مهم است.

علائم امیکرون چیست؟
در همین رابطه میر شهرام صفری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص علائم تاج امیکرون گفت: خستگی یکی از علائمی است که در افراد مبتلا به واریانت اومیکرون، ویروس سویه کراون omicron مشاهده می شود. باعث خستگی می شود و باعث کاهش انرژی بدن می شود.
وی با اشاره به سایر علائم اومیکرون در افراد مبتلا، ادامه داد: تب خفیف نیز از علائم اومیکرون است. تب ناشی از سویه جدید Omicron معمولاً خفیف است و در مدت زمان کوتاه تری خود به خود از بین می رود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران شهید بهشتی درباره تعریق شبانه و بدن درد در بیماران مبتلا به اومیکرون کرونری اضافه کرد: تعریق شبانه در بیماران امیکرون ممکن است با علائم دیگری مانند بدن درد شدید همراه باشد.
وی گفت: بیماران مبتلا به امیکرون سرفه خشک دارند. – افراد مبتلا به نوع omicron ممکن است سرفه خشک همراه با تحریک گلو را از جمله علائم دیگر تجربه کنند.
صفری با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به omicron ممکن است به جای گلودرد، گلودرد داشته باشند، گفت: عطسه، آبریزش بینی، خستگی و سردرد از مهم ترین علائم omicron هستند و محققان می گویند نوع omicron علائمی مشابه سرماخوردگی دارد. .

در نهایت، علاوه بر واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی مانند نقاب زدن، فاصله گذاری، عدم مراجعه به اماکن و مکان هایی که تهویه مناسب ندارند باید رعایت شود و این تنها راه مقابله با این نوع ویروس کرونا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید