مردم درگیر سیاست نیستند، بلکه درگیر دخل و خرج زندگی خود هستند

مردم درگیر سیاست نیستند، بلکه درگیر دخل و خرج زندگی خود هستند

روز جدید دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اعتراضات مردمی سال هاست در جمهوری اسلامی مطرح است و علیرغم اینکه قانون اساسی به صراحت حقوق ملت را بیان می کند، دولت ها این حق را به رسمیت نمی شناسند. اگر راهپیمایی ها در فضای مسالمت آمیز برگزار شود و مسئولان این نگرانی ها را جدی بگیرند و برای آن چاره اندیشی کنند، بستر مناسبی برای همکاری ملت و دولت ایجاد می شود.

حسین مرعشی در پاسخ به سوالی مبنی بر یأس و ناامیدی احزاب اصلاح طلب و همچنین ناامیدی حاکم بر جامعه گفت: هیچ ناامیدی و ناامیدی گریبان اصلاح طلبان را نگرفته است. بلکه کاهش کارایی سیستم اداری و اقتصادی کشور و ادامه تحریم های سرکوبگرانه آمریکا بر کشور تاثیر گذاشته و کار را برای مردم سخت کرده است. بسیاری از اقشار جامعه، به ویژه طبقه متوسط، امروزه دغدغه سیاست ندارند، بلکه دغدغه درآمد و هزینه زندگی را دارند. در چنین شرایطی مردم توجه چندانی به ساختار و سیاست ها ندارند. این موضوع فراگیر است و نه تنها اصلاح طلبان بلکه کل جامعه را نگران می کند و امیدوارم مسئولان دولت سیزدهم که سه قوه در کنار خود دارند با تدابیر و دستورات رهبر معظم انقلاب این شرایط را تغییر دهند وگرنه طبیعتاً کشور و نظام جمهوری اسلامی ضربه خواهد خورد.

وی ادامه داد: باید چند مشکل با هم اتفاق بیفتد. نخست گشاده رویی در روابط خارجی تا با نیات و اهداف خود در روابط خارجی و مذاکرات برای احیای برجام خواسته های برحق خود را از کشورهای غربی بپذیرد و نشان دهد که دولت سیزدهم متعهد به حل مناقشه بین المللی در ایران است. . چالش ها و مسائل. حتی با ابزارهایی که خود آقای رئیسی به مردم وعده همکاری با شرق داده است، می توانند بر مشکلات فائق آیند. گام دیگر ایجاد فضایی برای فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است تا به وظایف خود عمل کنند. درست است که در ترکیب کلی دولت شکاف بزرگی می بینیم اما می توانند در همین دولت فضا را برای فعالان اجتماعی و سیاسی باز کنند تا خود مردم به صحنه بیایند و جای خالی یک دولت کارآمد را پر کنند. .

مرعشی در خصوص اعتراضات مردمی در شهرهای مختلف گفت: اعتراضات مردمی سال هاست در جمهوری اسلامی مطرح بوده و علیرغم اینکه قانون اساسی به صراحت حقوق ملت را بیان کرده است، دولت ها این حق را به رسمیت نمی شناسند. اگر تجمعات در فضای مسالمت آمیز برگزار شود و مسئولان این نگرانی ها را جدی بگیرند و به آن رسیدگی کنند، بستر مناسبی برای همکاری ملت و دولت ایجاد می شود و این شکاف برای پایان دادن به ناامیدی و ناامیدی از بین می رود.

دبیرکل حزب کارگزاران در خصوص آخرین وضعیت حزب کارگزاران تصریح کرد: شورای مرکزی حزب کارگزاران پس از نپذیرفتن این حزب توسط آقای کرباشی دبرکلی مسئولیت خود را به من محول کرده است. امروز در شورای مرکزی ساختار حزب را بررسی می کنیم و حدود یک ماه طول می کشد تا این بررسی های فنی حزب را با ساختار جدید تایید کند و اهداف آن را دنبال کند.

دیدگاهتان را بنویسید