نکات بهداشتی که باید در جلسات رعایت کنید / کرونا در کمین است

با توجه به مصادف شدن این عدد با آغاز ماه محرم و شروع نماز در منزل و فعالیت دسته های عزاداری، لازم است در رعایت مقررات بهداشتی دقت بیشتری شود.

در همین راستا با دکتر نجف پور، مدیر گروه پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت وگویی انجام داده ایم.

دکتر بهزاد نجف پور در این زمینه گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، جلسه ای با روسای موکب ها و مسئولین هیئات مذهبی استان خواهیم داشت تا آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا و اطلاع رسانی شود. با ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی بار دیگر توانایی کنترل این بیماری را در استان نشان خواهند داد. استفاده کنیم

وی افزود: با توجه به تجمعات و حضور گسترده مردم در ایام سوگواری، احتمال شیوع این بیماری در بین مردم افزایش می یابد و لازم است با رعایت کامل توصیه های بهداشتی در این ایام از شیوع این ویروس در کشور جلوگیری شود.

نجف پور با تاکید بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری گفت: همه عزاداران حسینی به صورت مستمر از ماسک استفاده کنند و در مراسم و توزیع نذورات به رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.

مدیر اداره پیشگیری و کنترل بیماری های واگیر علوم پزشکی قزوین افزود: تزریق دوز یادآوری، کاهش ساعات برگزاری مراسم، برگزاری مراسم تا حد امکان در فضای باز و استفاده از تهویه مناسب در مساجد و مساجد، پرهیز از حضور مردم. با بیماری های همراه و سالمندان در فضاهای بسته و عدم حضور بیماران با علائم کرونا یکی از مواردی است که در کنترل این بیماری باید مورد توجه قرار گیرد.


وبا ما را تعقیب می کند

نجف پور با اشاره به شیوع بیماری وبا در استان های همجوار گفت: خوشبختانه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به وبا در استان قزوین گزارش نشده است اما لازم به یادآوری است که در این زمینه اقدامات بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا رعایت بهداشت کامل در توزیع غذا و نذری، ضدعفونی سبزیجات خام و سالاد، دقت در توزیع آب آشامیدنی، سردسیری ها و میوه ها ضروری است. .

مدیر گروه کنترل بیماری های واگیر علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: اگر فردی دچار اسهال به ویژه اسهال خونی است به مراکز درمانی مراجعه و شهروندان قبل و بعد از توالت دست های خود را بشویند.


زنگ نارنجی رنگ قزوین به صدا درآمد

نجف پور درباره رنگ آمیزی تاج شهرهای استان قزوین گفت: شهرهای قزوین، آبیک و بویین زهرا در رنگ نارنجی و شهرستان های تکستان، اوج و البرز در حالت زرد قرار دارند.

وی افزود: از اول مردادماه تاکنون 4 مورد فوتی بر اثر کرونا در استان داشته ایم که بسیار نگران کننده است و در 24 ساعت گذشته تعداد بستری ها افزایش یافته و تعداد بیماران بدحال به 10 نفر رسیده است.

نجف پور در پایان گفت: روزانه به طور متوسط ​​بین 100 تا 1500 نفر برای واکسیناسیون مراجعه می کنند که این امر نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است که امیدواریم با تلاش مردم و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و تکمیل دوز یادآوری بتوانیم این کار را انجام دهیم.
بیایید این روزها را بدون نگرانی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید