“تجدید مدارس” به امید بازگشایی جیب والدین! / عدم قطعیت در توزیع بودجه کالاهای بهداشتی مدارس / 130 میلیارد سرانه بهداشت سال گذشته چه اتفاقی افتاد؟

زمان: 15:06
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777827

فرمانده ستاد کرونا در تهران لزوم ارائه بسته سرانه متفاوت برای مدارس برای تهیه مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و ؛ از سوی دیگر ، کاظمی در پیام اخیر خود از والدین دانش آموزان کمک خواست؛ با این اوصاف ، چرا در مورد تخصیص بودجه ای که هال آن را کافی ندانسته ، شفافیتی وجود ندارد؟ و چرا مسئولان آموزش و پرورش به تازگی به فکر تهیه مواد بهداشتی افتاده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا ؛ در آستانه فصل پاییز ، تصمیم برای بازگشایی مدارس در کلفی اشتباه گرفته می شود. همه در هر موقعیت و موقعیتی صحبت می کنند و نظر و وعده می دهند. اما در نهایت ، تنها نکاتی که محقق نمی شود وعده هایی است که بعضاً پس از جلسات سریالی و اتاق فکرهای این چنینی داده می شود!

اگرچه امسال ، قبل از شروع سال تحصیلی جدید ، همه مدیران منطقه آموزشی ما 20 سال سابقه مبارزه با تاج را داشتند ، اما به نظر می رسید با وجود این تجربه ، تحقیقات مفصلی در تمام زمینه ها و فعالیت های مدارس در طول سال تحصیلی. حداقل فراز و نشیب های کمتری نسبت به سال گذشته وجود خواهد داشت. اما یک ماه پس از بازسازی مدارس مشخص شد که وزارت آموزش و پرورش مهمترین و اساسی ترین عامل در بازسازی مدارس است. یعنی تهیه مواد بهداشتی و مواد مصرفی برای ضدعفونی کلاس ها و محیط داخلی و خارجی مدارس مشکلات جدی دارد.

دلیل این امر این است که رئیس وزارت آموزش و پرورش هنوز از اختصاص بودجه مشخصی برای تهیه و تامین مواد ضدعفونی کننده مدارس خبر نداده است. اما سال گذشته محسن حاجی میرزایی آخرین وزیر آموزش و پرورش دولت دوم روحانی از انتقال 130 میلیارد تومان به مدارس برای تهیه وسایل ضد عفونی و بهداشتی خبر داد. اما پس از مدتی ، تعدادی از مدیران مدارس در جنوب تهران و سایر نقاط کشور اعلام کردند که هیچ گونه بودجه ای برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده های تاج به مدارس خود دریافت نکرده اند.

اگر گفته های حاجی میرزایی را درست بگیریم ، طبق اعلام مرکز برنامه ریزی ، کار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ، در سال گذشته 107،171 مدرسه اعلام شد. سهم هر مدرسه از بودجه 130 میلیارد تن درخواست وزیر سابق آموزش و پرورش به میزان یک میلیون و دویست و سیزده هزار تن برای هر مدرسه ای خواهد بود. حال این سال پیش می آید که آیا چنین رقمی برای ضدعفونی محیط مدرسه ، کادر آموزشی و دانش آموزان در مدرسه کافی است؟

اما امسال ، در سال تحصیلی 1401-1400 ، چنین بیانیه ای داده نشد و به نظر می رسد چنین است علیرضا کاظمی ، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد.

اعتبار این گفته را می توان در اطلاعیه ای که کاظمی در 16 اکتبر منتشر کرد احساس کرد.

در ارتباط مورد بحث ، این شناسه. وزیر آموزش و پرورش در صورت هفته یادبود اتحادیه والدین و مربیان سال تحصیلی 1401-1400 با عنوان: “تجهیز مدارس به مواد ضدعفونی کننده / درخواست کمک از والدین در امر آموزش” صادر و این مورد در اکثر رسانه های کشور پوشش داده شده است:

4406817e 5c93 4ab8 b765 740934e01063 خبر خاکستری

“ما سال تحصیلی جدید را با شعار” تضمین سلامت ، ادامه تحصیل و بهبود کیفیت “آغاز کردیم ، رمز موفقیت در اجرای این شعار مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش است. بنابراین ، هفته جشن اتحادیه والدین و مربیان با شعار “همراهی والدین ، ​​همکاری با مربیان” نامگذاری شده است.

در قسمت دیگر پیام آمده است: “با کمک انجمن های والدین و معلمان ، بخش مهمی از نیازهای آموزشی دانش آموزان مناطق فقیرنشین در تهیه تجهیزات و امکانات آموزشی برآورده شد. والدین و مربیان در عمل به کار خود ادامه دادند و با تکیه بر حمایت خانواده ها و نمایندگان آنها در انجمن های والدین و معلمان ، توانستیم تا حد زیادی کاستی های تعطیلی مدارس و آموزش حضوری را کاهش دهیم.»

در واقع پیام این است که والدین دانش آموزان هنوز در ارائه تلفن های هوشمند و تبلت برای دانش آموزان محروم در خط مقدم هستند.

در قسمت بعدی این پیام می خوانیم: واکسیناسیون معلمان و کارکنان اداری مدارس و ولسوالی ها تقریباً به پایان رسیده است و اکنون روند واکسیناسیون دانش آموزان با سرعت بالایی انجام می شود و تجهیز مدارس به سرویس های بهداشتی و ضدعفونی کننده ها در اولویت همه مدارس است. “

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان این اطلاعیه تأکید کرد: “همانطور که بارها اعلام شد ، اولویت وزارت آموزش و پرورش در بازسازی مدارس حفاظت از سلامت دانش آموزان و معلمان است ، زیرا آسیب های روانی ناشی از تعطیلی مدارس بعد دیگری از سلامت فرزندان ما را تهدید می کند. من از آنها می خواهم که کمک کنند آموزش و پرورش بیش از گذشته تا بتوانیم زمینه های لازم را برای رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان از طریق همکاری در خانه و مدرسه فراهم کنیم. ” اعضای انجمن والدین و معلمان ، و امیدوارم این هفته ارتباط نقطه عطفی در روابط بین والدین و سرپرستان باشد. “

217e4334 bfed 45fb abfd 0b5b2cbe3201 خبر خاکستری

در اینجا باید توجه داشت که هدف از این مقاله به هیچ وجه سرزنش سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیست و برای تجزیه و تحلیل این موضع ، مجبور شدیم به پیام اشاره کنیم ؛ از آنجا که به نظر می رسد این پیام با ناامیدی نوشته شده است ، سرپرست وزارت به طور ضمنی با ارسال مجدد این پیام به مردم و والدین دانش آموزان کمک کرد.

به نظر می رسد مشکلی در مردم وجود دارد ، زیرا علیرضا زالی ، فرمانده ستاد ضد پادشاهی تاج در تهران ، در بخشی از گفتگوی خود با رسانه ها در 17 اکتبر ، ضمن تأکید بر صدور گواهی سلامت برای دانش آموزان ، گفت: جمعیت برای مدارس تهران از نظر لجستیک و تجهیزات کافی نیست. بسته های سرانه متفاوتی باید در نظر گرفته شود تا مدارس بتوانند مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و غیره را تهیه کنند. مطمئناً شرایط فعلی سرانه را برآورده نمی کند. »

با این حال ، هنوز خبری از توزیع یا عدم توزیع سرانه بهداشت برای مدارس نیست. یا مقدار مشخصی که مقامات آموزش و پرورش انتخاب کرده اند تا از نظر ناچیز بودن سرانه مبهم باقی بماند و فاش نشود.

6f181e75 0919 4ff9 8c63 055aebd75245 خبر خاکستری

با این اوصاف ، مسئله اصلی این است که محسن حاجی میرزایی ، آخرین وزیر مستند در دولت روحانی ، کمتر از یک ماه قبل از بازگشایی مدارس ، وزارتخانه را ترک کرد. با این اوصاف ، آیا تعطیلی مدارس 20 ماهه و نیاز به بازگشایی مدارس در سالهای 1401-1400 برای وی تعهدی برای کار برای تجهیز مدارس به مواد ضدعفونی کننده ایجاد نکرد؟ یا اینکه متولیان نظام آموزشی کشور به این نکته توجه نکرده اند که پیش شرط از سرگیری مدارس ، حتی قبل از واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان ، ارائه موضوعات بهداشتی است؟

به همین دلیل ثابت شده است که وزارت آموزش و پرورش سال گذشته وعده بازگشایی مدارس را داد به امید بازگشایی جیب والدین و تأمین بودجه از طریق آن! بنابراین لازم است وزیر سابق آموزش و پرورش به بسیاری از س questionsالات در مرجع صالح که باید در دوران وزارت وی مطرح می شد ، پاسخ دهد. اما آنها هنوز در همان کوچه هستند. در میان بسیاری از وظایف باقی مانده ، ذکر مطالبات معلمان و مربیان ، از سرگیری مدارس ، واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان ، مشکلات برنامه رتبه بندی ، استخدام معلمان برای شهریه و غیره و در نهایت وظیفه سرانه 130 میلیون تن برای خرید تجهیزات بهداشتی برای سال تحصیلی 1400-1399 ؛ زیرا با وجود تعطیلی مدارس در سال گذشته (بر فرض صحت گفته حاجی میرزایی) ، این بودجه باید در حساب مدارس باقی بماند. در این مورد ، بخش مهمی از مشکل حل می شود و برای ارائه بخش دیگری ، می توانیم به مردم کمک کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید