وزارت بهداشت: موج هشتم کرونا در کشور آغاز شده است

پدرام پاکاین در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در کشور گفت: روز گذشته هزار و 36 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور داشتیم و 29 بیمار نیز فوت کردند و 488 بیمار جدید بستری داشتیم که 14 درصد است. نسبت به ماه قبل افزایش یافته است که پیش از این در آمار بستری شدن نشان می دهد.

وی افزود: در حال حاضر 627 نفر در بخش های مراقبت ویژه کشور بستری هستند. اکثر این بیماران بیماری های زمینه ای قلبی عروقی، ریوی و حاد تنفسی داشتند و به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.

کدام زیرشاخه های Omicron در کشور پراکنده هستند؟

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر زیرسویه‌هایی از ویروس کرونا به نام‌های XBB و BQ1 در کشورمان در حال تردد هستند و ویژگی آن‌ها این است که نسبت به سویه‌های دیگر مانند دلتا میزان مرگ و میر کمتری دارند، اما میزان انتشار آن‌ها بسیار است. بالا

در موج هشتم کرونا هستیم

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه امروز در موج هشتم ویروس کرونا قرار داریم و لازم است تدابیر لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اتخاذ شود، گفت: وی افزود: امروز 13 شهر قرمز، 48 شهر نارنجی، 194 شهر زرد و 193 شهر آبی تاج دار در کشور داریم و افزایش تعداد شهرهای قرمز نشان می دهد که تعداد تاج ها افزایش یافته است.

وی گفت: قبل از افزایش موارد ابتلا در اتحادیه اروپا، روند نزولی کرونا در کشور داشتیم و در 6 ماه پایانی سال گذشته فوتی تک رقمی و صفر داشتیم که باعث شد به عنوان فردی موفق شناخته شویم. این کشور در کنترل کرونا طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی اکنون در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی که برخی از آنها بیش از 2000 تخت دارند؛ در خصوص کرونا وضعیت مطلوبی داریم اما باید بپذیریم که وارد موج هشتم کرونا شده ایم و از مردم بخواهیم دستورالعمل های بهداشتی را برای کنترل موج هشتم کرونا رعایت کنند.

افراد بالای 18 سال باید دوز تقویت کننده واکسن کرونا را به خود تزریق کنند

وی تاکید کرد: تمامی افراد بالای 18 سال که 6 ماه از آخرین تزریق واکسن کرونا می گذرد باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و دوز جدید واکسن را به خود تزریق کنند. ما در سال گذشته 50 میلیون دوز واکسن کرونا تولید کرده ایم و نه تنها کمبود واکسن کرونا نداریم، بلکه به برخی از کشورهای آفریقایی واکسن صادر کرده ایم.

پاک آیین ادامه داد: مردم در ایام عید نوروز با رعایت نکات بهداشتی از دست زدن و بوسیدن خودداری کنند.

پاکاین با اشاره به اینکه وزارت بهداشت پیش از آغاز ماه مبارک رمضان افزایش مسافران را پیش بینی کرده است، در این راستا خواستار تکمیل واکسیناسیون مردم و فعال شدن مراکز بهداشتی و درمانی و مجتمع های بهداشتی درمانی شد. تقویت مراقبت های بهداشتی لازم در تمامی مراکز درمانی و تقویت نظارت بر پایانه های مرزی نیز از دیگر اقدامات وزارت بهداشت است، به طوری که در ایام نوروز 79 هزار نفر از افرادی که به عنوان مسافر وارد پایانه های مرزی شده بودند را تحت نظر قرار دادیم و این اقدام هدف آن کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بود.

دیدگاهتان را بنویسید