اجرای طرح کلی شهر تهران همت شهرداری، مجلس و دولت را می طلبد/ آیا درآمدهای شهرداری تهران پاسخگوی حل مشکلات پایتخت خواهد بود؟

ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 1300/08/17
کد خبر: 1782685

گام برداشتن در جهت توسعه شهر تهران بدون اجرای صحیح طرح کلی مدیریت شهری و همچنین تعامل شهرداری، دولت و مجلس امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تهران پرس; مدیریت کلان شهرهایی مانند تهران که پایتخت کشوری میلیونی است کار سختی است زیرا باید به گونه ای انجام شود که روز به روز شاهد توسعه کلانشهرهایی مانند تهران باشیم و از سوی دیگر رسیدگی به مطالبات شهروندان تهرانی برای داشتن شهری زیبا و بی دغدغه یکی از روش هایی است که رضایت شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر پایتخت با مشکلاتی از جمله بافت فرسوده، حاشیه نشینی و کمبود امکانات، آلودگی هوا به ویژه در فصل سرما، مشکلات ترافیکی و حمل و نقل مواجه است و شهرداری تهران برای رفع این مشکلات باید نیروهای متخصص و کارگروه های تخصصی را استخدام کند. گره گشایی و بهبود وضعیت است، اما در این میان مجلس و دولت باید با شهرداری تهران همکاری کافی داشته باشند. به همین دلیل برگزاری جلسات مختلف بین این سه نهاد می تواند برای توسعه این کلانشهر موثر باشد.

در دولت قبل و در دوران ریاست پیروز حناجی در شهرداری تهران شاهد بودیم که دولت از دعوت این شهردار تهران به برخی جلسات هیئت دولت خودداری کرد و عدم تعامل شهرداری تهران و دولت را نشان داد که موافقت کرد. به نظر دولت مجلس و دولت سیزدهم برای حل مشکلات کلانشهر تهران تلاش ویژه ای برای اتحاد دارند.

برگزاری جلسه شهرداری تهران و مجلس
در چند روز اخیر شاهد برگزاری جلسه فراکسیون شورا، دولت شهری و روستایی مجلس یازدهم با حضور اعضای فراکسیون و شهردار تهران بودیم. در این جلسه محسن پیرهادی رئیس فراکسیون شهرسازی شهرستان در ابتدای جلسه با اشاره به طرح کلی مدیریت شهری از آمادگی فراکسیون شهرستان برای تصویب این طرح با حمایت دولت خبر داد.
یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری تهران با ارائه مستندات و مطالعات طرح کلی مدیریت شهری شد و خواستار مشارکت فعال شهرداری تهران در قانونگذاری شد. فرآیندها، انتقال تجربه در اعمال قوانین موجود.

نماینده مردم تهران ایجاد بسترهای قانونی برای درآمدهای پایدار کلان شهرها و استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای دستیابی به درآمدهای پایدار، تقویت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت در تامین مالی پروژه های شهری را از موضوعات مهم در ایجاد درآمدهای پایدار و آمادگی سازمان ها اعلام کرد. فراکسیون همکاری متقابل با مدیریت شهری کلانشهر تهران را اعلام کرد.
محسن پیرهادی در ادامه با اشاره به انتصابات شهرداری تهران خواستار استفاده بیشتر از نیروهای متخصص شهرداری تهران و همچنین کمک به شهرداری تهران شد و از آمادگی فراکسیون برای ادامه دیدارهای حامیان با شهردار خبر داد. تهران.

تشکیل اتاق فکر در بدنه شهرداری تهران
علیرضا زاکانی شهردار تهران در این نشست؛ وی تصمیم گیری، نظارت، تصمیم گیری و اقدامات در مقیاس محله ای و شهری با مشارکت شهروندان را از برنامه های نوین حکمرانی در شهر تهران برشمرد و از تشکیل اتاق فکر در بدنه شهرداری تهران خبر داد و گفت: در این راستا از برنامه های جدید حاکمیتی در شهر تهران است. وی در خصوص برنامه های شهرداری و استفاده از ظرفیت محلات با ارائه الگوی کاربردی در مدیریت شهری نیز به تصمیمی برای مشارکت مدنی اشاره کرد.

به گفته شهردار تهران، ایجاد وابستگی فکری و تحول روحیه شهری همراه با تحول کالبدی شهر از اولویت های رهبری جدید است، همچنین بحث فرهنگی و مسئولیت های اجتماعی در اولویت های ما قرار دارد و اخیرا ستادی تشکیل شد. تشکیل شد. .

به گفته شهردار تهران، حدود 67 درصد از درآمدهای شهرداری از حوزه ساخت و ساز است و با فعال سازی کمیته مالی نیز در نظر داشتند درآمدها را ادامه دهند.

به نظر می رسد همکاری دولت و مجلس با شهرداری تهران برای بهبود شرایط اعتباری و تلاش شهرداری برای اتخاذ روش های افزایش درآمدها و برنامه ریزی موازی، منسجم و مدیریت شده برای حل مشکلات پایتخت، بهترین گام برای توسعه باشد. و پیشرفت کلان شهری مانند تهران و تنها در این صورت است که می توان تهران را از ترافیک، آلودگی، مشکلات حمل و نقل، پارچه های فرسوده و چشم انداز خوب آینده خود نجات داد و این یکی از خواسته های شهروندان مسئولان کشور است. وضعیت پایتخت و در این راستا اجرای طرح جامع مدیریت شهری می تواند موثر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید