وعده مساعد دولت برای پرداخت سهم درآمدهای معادن استان کرمان/ برای حل مشکلات کشور باید با رویکرد دولت جدید موافقت کرد.

ساعت: 22:44
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789504

علی زینی وند گفت: مقامی که در دولت جدید کار می کند تفاوت اساسی بین دیدگاه خود و دولت نمی بیند و تا زمانی که دولت به من اعتماد داشته باشد به وظایف خود عمل کرده و با دولت همکاری خواهم کرد. دولت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی زینی وند استاندار کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار راه آرمان با اشاره به لزوم هماهنگی و هماهنگی با رویکرد دولت جدید برای حل مشکلات کشور گفت: دوچندان خواهم شد و شکست نخواهم خورد.

زینی وند افزود: در زمان انتخابات، بعد از انتخابات و در دوران انتقال دولت تا جایی که می توانستم اجازه ندادم کار مردم در حوزه معطل شود و همیشه سعی کردم مدیران را به حوزه جذب کنم.

وی با بیان اینکه دوره گذار دولت فرا رسیده است و معمولاً مدیران جدید و با انگیزه با رویکرد دولت جدید می آیند، گفت: ارتباط دولت با کارکنان دو طرفه است و وقتی دولت از مسئولی بخواهد بماند و کار کند عملاً حاصل شده است. دولت و شخص مسئول

هر مدیری باید هماهنگ با دولت کار کند

وی ادامه داد: در واقع زمانی که کارمندی در دولت جدید مسئولیت می پذیرد، طبیعی است که برنامه های دولت را بپذیرد، به عبارت دیگر تفاوتی اساسی بین نگاه خود و دولت نمی بیند، پس طبیعی است که من و هرکسی که مدیر هر رده ای در کشور هستیم، اگر می خواهد در دولت جدید کار کند، باید با هماهنگی کامل دولت و با ایمان به برنامه های دولت کار کند.

رویکرد رئیس جمهور برای حضور در میان مردم را کاملا قبول دارم

استاندار کرمان با تاکید بر لزوم حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با مردم در نقاط مختلف استان کرمان گفت: به کار عملیاتی و میدانی کاملا اعتقاد دارم و این کار اجرایی و رئیس جمهور را کاملا قبول دارم. رویکرد جدید قبل از روی کار آمدن دولت جدید به کار میدانی و عملیاتی هم اعتقاد داشتم و در مدتی که در استان کرمان بودم به تمام نقاط استان و روستاهایی که هیچ استانی نرفته بودند و حتی سه، چهار یا من بارها از پنج منطقه بازدید کرده ام.

وی با اشاره به لزوم استفاده از نخبگان و افراد توانمند از همه شهرستان ها در مسئولیت های کلیدی فرمانداری گفت: معتقدم برای ایجاد تعادل و عدم تبعیض بین شهرستان ها باید از تمامی توانمندی های توانمند، تخصصی و متعهد استفاده شود.

آماده ترک استان کرمان هستم

زینی وند افزود: آمادگی کامل برای تغییر و خروج از استانداری کرمان را دارم، اما تا زمانی که دولت به من اعتماد داشته باشد، با قاطعیت به وظایف خود عمل کرده و مطابق با دولت همکاری خواهم کرد.

درخواست وام ملی برای تکمیل جاده شهربابک – هرات

استاندار کرمان در ادامه به لزوم تکمیل پروژه راه رباط اشاره کرد و گفت: جاده رباط پروژه بسیار مهمی است که اولویت ویژه استان بوده و تکمیل این جاده هزینه بر است و در سال های اخیر اعتبارات استان کم بوده است. اما حدود 10 کیلومتر از این جاده زیر بار است و 17 کیلومتر آماده بارگیری است. در سفر اخیر معاون نخست وزیر و معاون وزیر راه خواستار مساعدت ویژه برای تکمیل پروژه جاده شهربابک – هرات شدیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت جاده شهربابک – هرات و حجم بالای تصادفات، طی نامه ای اهمیت این جاده را به شورای امنیت ملی ابلاغ کرده ایم تا این پروژه مهم امنیتی بتواند مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

استاندار کرمان با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل پروژه جاده شهربابک – هرات گفت: در سال آینده اعتبارات بیشتری برای این جاده در نظر گرفته می شود و دولت در حد توان به ساخت این جاده کمک کرده است.

وی با بیان اینکه 27 کیلومتر از جاده هرات به زودی تکمیل می شود، گفت: مهم این است که این جاده یکی از اولویت های اصلی و مهم استان کرمان است که با قاطعیت دنبال می کنیم و همچنین نماینده مردم شهربابک. در مجلس شورای اسلامی از او پیروی می کند.»

استاندار کرمان در ادامه به موضوع انتقال آب شهربابک به مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: موضوع چاه های آب شرب شهربابک مربوط به قبل از انقلاب است و نمی توانیم جلوی آبی که به مس منتقل می شود را بگیریم. مجموعه سرچشمه حدود پنجاه سال است. بایستیم

تامین آب شرب مردم بر فعالیت صنعتی ارجحیت دارد

وی افزود: مردم عزیز بابکی بدانند که اولویت اول ما تامین آب شرب مردم شهربابک است و در صورت احداث بخشی از صنعت مس در شهرستان فعال نیست بنابراین مردم شرب کافی دارند. آب مصرفی «خواهد بود.

ca7cd106 e4b5 45cd b0c3 3e8295e9ee73 خبر خاکستری

این مسئول بر تقاضای نیروی کار و لزوم رفع مشکلات کارگران در استان تاکید کرد و گفت: سیاست واقعی استان حمایت از کارگران است و باید با هر فرصت و راهکار قانونی از کارگران حمایت کرد. بسیاری از درخواست‌ها در سال گذشته حل شده است: «خب؛ اگرچه بسیاری از مطالبات کارگران درست و منطقی است، اما تحقق بخشی از این مطالبات مستلزم تغییر در قانون کار و روند قانونی است؛ مشکلات کارگران.


شرکت های پر سود موظف به پرداخت حقوق کارگران هستند

وی ادامه داد: مبنای حقوق کارگران در قانون کار ثابت است اما برای حمایت از کارگران شرکت های پر سود را ملزم به پرداخت پاداش، سبد کالا و رونق بیشتر کرده ایم.

زینی وند بیان کرد: بر اساس قانون شهرهای دارای ظرفیت معدنی 15 درصد از حقوق دولتی دریافت می کنند که اگر این رقم به استان کرمان پرداخت می شد بسیار بالا بود اما متاسفانه به دلیل مشکلات مالی کشور این سهم وجود ندارد. از معادن به استان کرمان پرداخت و فقط مبلغ ناچیزی در اختیار استان قرار گرفت.

قول مساعد دولت برای پرداخت سهمی از عواید معادن استان

این مقام مسئول گفت: یک درصد از درآمد حاصل از استخراج نیز باید به محیط زیست و آسیب های زیست محیطی اختصاص یابد که با توجه به سقف بودجه عملاً هزینه ای به ما پرداخت نمی شود. اما رئیس جمهور تاکید کرد که این موضوع را پیگیری می کند. ما نیز پیشنهادات خود را ارائه و مطالبات استان را قویا بیان کردیم و خوشبین هستیم که با توجه به رویکرد جدید دولت در آینده سهم بیشتری از حقوق معادن دولتی سهم استان کرمان خواهد بود.

استاندار کرمان به استفاده از ظرفیت معدنی برای حمایت از حوزه فرهنگ، هنر و مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: ما در شورای معدن از این ماده قانونی استفاده خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم به بخشی از الزامات حوزه فرهنگی کمک کنیم. هنر، رسانه و مطبوعات در سال آینده «وزارت ارشاد و مطبوعات نیز باید در سطح کلان به این موضوع بپردازند و منافع صنایع فرهنگی را مطالبه کنند.

استفاده از ظرفیت شهید سلیمانی برای قوت اخلاقی نسل جوان

علی زینوند کرمان را پایتخت مقاومت اسلامی خواند و در پایان خاطرنشان کرد: کرمان با تربیت مرد بزرگی به نام شهید حاج قاسم سلیمانی سربلند و زبانزد شد و بارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان است و مورد توجه همه است. همه ما باید بتوانیم از آموزه های انسانی و رفتاری مقام معظم رهبری که مجموعه شهدای سلیمانی را «مکتب» نامیده اند برای تقویت انقلاب اسلامی و هویت اسلامی ایران و تقویت روحیه نسل جوان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید