درآمدهای هرمزگان با فقر مطلق همخوانی ندارد/ صنایع باید سهم خود را در توسعه استان بپردازند

ساعت: 17:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800291

آیت الله رئیسی با بیان اینکه صنایع در توسعه هرمزگان سهم دارند و باید هزینه آن را بپردازند، گفت: میزان درآمد هرمزگان با وجود فقر مطلق در این استان زیبا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور در چهاردهمین سفر استانی خود و دیدار با نخبگان، دانشمندان، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم گفت: استان هرمزگان دارای ذخایر فراوان، دریا، معادن، صنایع، زمینه های رشد و از همه مهمتر نیروی کار کارآمد که ذخایر مهم استان هستند و حقیقت این است بیش از 1200 شهیدی که این استان تقدیم کرده است.

وی افزود: انسجام و وحدتی که بین همه اقوام و مذاهب هرمزگان وجود دارد مشخص است و باید این سرمایه حفظ شود و همچنین افتخارات غواصان و شهدای معروف و رشادت های دفاع از دریا حفظ شود. در مقابل آمریکایی ها می ایستد: «نیروی دریایی سپاه، بسیج و نیروهای مسلح نیز باید قدر مردم هرمزگان را بدانند.

رئیس جمهور گفت: چرا باید در استانی با این ظرفیت بزرگ شاهد فقر باشیم؟ فقر شایسته این استان نیست و باید برای ریشه کنی آن برنامه ریزی کرد.

وی با اشاره به اعتماد دولت به جوانان نخبه افزود: در استان ها قطعاً مدیر بومی مدیری است که بومی نیست و قطعاً باید نیروهای بومی تحصیل کرده موثر در این صنعت استخدام شوند. بحث اعتماد به جوانان محلی و نخبه یک اصل ثابت در دولت است.»

وی تاکید کرد: از همه مدیران استانی می خواهیم که برای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند و از نیروهای متخصص و کارآمد استان بهره ببرند.

وی افزود: سازوکاری قوی برای توسعه سواحل مکران که بالاتر از همه وزارتخانه ها قرار می گیرد ایجاد می کنیم تا از ظرفیت این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده شود و ظرفیت آن در همه فعال شود. رئیسی گفت.

وی تصریح کرد: صنعت در توسعه استان سهم دارد و باید این سهم را برای توسعه، آلودگی و مشکلات استان بپردازند، همه صنایع فعال استان هرمزگان باید در ایفای مسئولیت اجتماعی خود فعال باشند و نقش خود را ایفا کنند. . دوستت دارم.

رئیس جمهور گفت: در بودجه 1401 یکی از ابداعات ایجاد صندوق پیشرفت در همه استان ها است. این صندوق در هرمزگان راه اندازی می شود. در این طرح دولت به استان حقوق می دهد و بخشی از درآمد استان می تواند در این صندوق واریز شود. از این درآمد مازاد، دارایی مازاد و … از جمله درآمد استفاده کنید.

وی افزود: یکی از مواردی که در این جلسه به آن اشاره شد، درخواست ایجاد دانشگاه جدید در استان بود جناب آقای استاندار تا در مورد تاسیس دانشگاه های جدید بررسی شود و ببینیم آیا نیازی به تاسیس دانشگاه های جدید وجود دارد یا خیر. اما تصور من مشکل بحث است. «نه دانشگاه های جدید، بلکه عدم استفاده از نیروهای بومی باید مجاز باشد.

رئیسی ادامه داد: دانشجویان و اساتید گروه های پژوهشی باید برای برون رفت از مشکلات استان راهکارهایی ارائه دهند و دولت نیز از آنها استقبال می کند و به آنها فضا می دهد.

وی با اشاره به کمبود زیرساخت ها در حوزه بهداشت و درمان در منطقه هرمزگان تاکید کرد: در اینجا بر توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی و پزشکان در کشور تاکید می کنم، توزیع امکانات درمانی باید به گونه ای باشد که همه روستاها و شهرستان ها به آنها دسترسی داشته باشند. و ما در دولت پیگیر این موضوع مهم هستیم.

آیت الله رئیسی گفت: طرح آمایش سرزمین در حوزه های مختلف از جمله هرمزگان انجام شده است اما اگر انتقادی وجود دارد باید گفته شود و در صورت نیاز تعدیل شود.

رئیس جمهور گفت: شناسایی و توجه به خانواده هایی که دارای مانع طبیعی هستند برای ما مهم است و شناسایی جهادگران، علما و شخصیت های برجسته آنها ضروری است. دولت در قبال این گروه ها وظیفه دارد و باید مراقب آنها باشد.»

وی خاطرنشان کرد: امروز یکی از موانع تولید و رونق تولید بحث قاچاق کالا است. در هرمزگان قاچاق ربطی به تولید ندارد و باید جلوی آن گرفته شود. باید به موضوع مزاحمت رسیدگی شود تا دریانوردان و مرزبانان از مزایای این قانون برخوردار شوند، در حالی که مدیران و مسئولان بدانند چقدر، چه نوع آدمی، چه کالایی وارد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید