با اجرای طرح کلی تجارت خارجی، موانع صادرات برطرف خواهد شد

ساعت: 13:22
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791804

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدوین نهایی برنامه کلی تجارت خارجی، موانع و مشکلات صادرات و واردات به سرعت رفع و مبادلات تسهیل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین در بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات گفت: تراز مالی، اشتغال، فناوری، سرمایه گذاری و انرژی مهمترین سطوح برای تمرکز بر صادرات است.

وی با اشاره به راهبردهای سه گانه وزارت صنعت برای تحقق اهداف صادراتی خاطرنشان کرد: ایجاد زنجیره بین المللی و مشارکت در آن راهکاری است که می تواند رونق صادرات را برای کشور به همراه داشته باشد.

فاطمی امین تاکید کرد: از سوی دیگر رابطه تجارت ایران و عرصه بین المللی به جای ارتباط با دولت، قوی ترین نوع روابط اقتصادی است که در دعواهای سیاسی تغییر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شرایط برای تولید کالای ایرانی در مقاصد صادراتی راهکار سوم است، گفت: صادرات قطعات و فناوری های ایرانی در این بخش برای تجارت کشور حائز اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انعقاد تفاهم نامه های مختلف تجاری و تسهیل کار صادرکنندگان از الزامات تحقق اهداف صادراتی است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران با این نگرش می تواند اقدامات موثری در تجارت خارجی انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: ادغام با دستگاه های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک می تواند موانع را برطرف کند.

مراسم بیست و پنجمین سالگرد ملی با حضور محمد محبر معاون اول رییس جمهور، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید