مسئولان جوانان را به میدان می آورند/ موانع رشد و توسعه علمی کشور را برطرف می کنند


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815982

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: مسئولان باید امور اجرایی جوانان را بیاورند و به میدان ببرند و برای دولت آینده کشور آماده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار صمیمی با جمعی از جوانان و عوامل طرح مدرسه حاکم رویش، با بیان اینکه اگر می خواهیم نسل جوان ما پویا، مترقی، متدین، فداکار و متعالی باشد، گفت: ما باید از “بچگی آنها را شروع کنیم” او گفت.


موانع رشد و پیشرفت علمی کشور باید برطرف شود

امام جمعه یزد با بیان اینکه برخی اشتباهات در کشور ما باعث تاخیر در برخی مسائل شده است، افزود: باید موانعی که بر سر راه رشد و پیشرفت علمی کشور وجود دارد را بشناسیم و برای رفع این موانع برنامه ریزی کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اهمیت دینداری گفت: دینداری هویت افراد را نشان می دهد و دین به انسان هویت و شخصیت می بخشد و انسانی که هویت ندارد با کمترین ناراحتی به پوچی و ناامیدی می رسد.

ناصری ادامه داد: ابتدا باید به فرزندان این مرز و بوم هویت و شخصیت الهی داد و در سنین بالاتر این شخصیت باید عمق پیدا کند تا مسیر خود را به درستی و در مسیر تکامل ادامه دهد.

امام جمعه یزد گفت: باید در مقوله تربیت الگو ادامه دهیم و بهترین الگو، جهت گیری دینی است و اگر نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) را بخوانیم به اهمیت این مشکل پی می بریم. و اصول صحیح مدیریت ما پیروز خواهیم شد.

وی با بیان اینکه نیروی عقل باید در جوانی ما تقویت و در کودکان نهادینه شود، افزود: اگر قوه عقل تقویت شود انسان از افراط و تفریط پرهیز می کند و حرف مردم را بر اساس عقل می سنجد و می تواند درست را تشخیص دهد. و دروغ را تشخیص می دهند.


لزوم بازخوانی سخنان امام و رهبری

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود بر لزوم بازنگری و بازخوانی سخنان امام و مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: سخنان امام و رهبری مکمل یکدیگر است و همه این سخنان دارای ویژگی هایی است. قرآن. اسناد و این دستورات در موضوعات مختلف مورد استفاده قرار گیرد.»

وی با اشاره به اینکه سخنان امام و رهبری در بسیاری از امور مفید است، گفت: متأسفانه به بسیاری از این سخنان ارزشمند توجهی نمی شود، در حالی که در صورت برنامه ریزی برای اجرای این رهنمودها، بسیاری از مشکلات کشور به وجود می آید. حل شده.”

ناصری یکی از نکات برجسته رهبری را اهتمام به تداوم انقلاب دانست و گفت: این انقلاب حاصل خون هزاران شهید و رنج شکنجه های فراوان است و همانطور که همه برای پیروزی در آن وارد میدان می شوند باید سخت کار کنم تا آن را ادامه دهم.”


مسئولان جوانان را به میدان می برند

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه جوانان باید به میدان بیایند، افزود: امروز مسئولان به ویژه مسئولان ارشد استانی باید جوانان را به میدان بیاورند و آنها را با روند کار آشنا کنند. و آنها را برای مدیریت آینده آماده کنید.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید