رشد و توسعه علمی کشور از همه مسائل مهمتر است/ لزوم توجه به ظرفیت دریا محور


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915131

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امروز مهمترین مسئله رشد و توسعه علمی کشور است و دانشگاه های ما باید در این مسیر حرکت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک در مسجد بیت المقدس با تقدیر از زحمات بازیکنان ملی پوش. تیم فوتبال در جام جهانی افزود: توهین به مقدسات و ارزش ها و حتی تیم ملی جمهوری اسلامی ایران که فرزندان این ملت هستند خیانت است.

وی ادامه داد: از بی تفاوتی خاصی گلایه داریم و خوشحالی و خوشحالی عده ای از باخت تیم ملی و همدردی دشمن.

دری نجف آبادی تصریح کرد: همه مردم ما در زیر پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی وفاداری خود را اعلام می کنند و این پرچم مایه عزت و آبروی ماست اما خیانتکار باید جدا شود.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه مهمترین مسئله امروز رشد و توسعه علمی کشور است، افزود: همه باید تلاش کنند، امروز همه سوال می کنند و فرصتی در اختیار حوزه ها و دانشگاه های ما در حوزه علوم انسانی و علوم انسانی قرار گرفته است. علوم اسلامی هم علوم فنی و هم مهندسی رو به جلو است و انتظار داریم دانشگاه ها از فرصت ایجاد شده برای تربیت دانشمندان بزرگ استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با گرامیداشت 25 آذر روز دانش آموز خاطرنشان کرد: روز دانش آموز روز مبارزه با استکبار است، اهمیت دانش آموز عزت آفرینی و گره گشایی است، همان گونه که دانش آموزانی چون علم الهادی بودند. فاتحان در جبهه ها و شهریاری ها که قله علم و فناوری بودند.

دری نجف آبادی همچنین به اهمیت نقش اساتید در رشد و اعتلای علمی کشور اشاره کرد و گفت: اساتید باید چراغ راه باشند تا کشور بتواند پیشرفت بزرگی داشته باشد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: استان مرکزی هم در صنعت، هم در حوزه کشاورزی و هم در حوزه گردشگری از فرصت های ویژه ای برخوردار است و دانشگاه های ما باید برای فتح قله های علمی تلاش کنند.

وی ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و قدردانی از زحمات نیروی دریایی، ارتش و سپاه افزود: فرهنگ سازی دریا محوری موضوع بسیار مهمی است و موضوع جزایر و بنادر خشک یکی از موضوعات مورد بحث امروز است. از مسئولان استانی تقاضا داریم ظرفیت راه آهن اراک در منطقه ای مانند سمنگان به عنوان منطقه بندری و جزیره خشک معرفی شود.

امام جمعه اراک در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: اسلام اهل بیت(ع) در مقابل مستکبران قوی، مقتدر و استوار است اما در عرصه داخلی و جامعه همه رحمت می کنند. و مدارا نسبت به یکدیگر و ریا نیستند .

وی خاطرنشان کرد: الگوی ما اهل بیت(ع) است و امام عصر(عج) نسخه کاملی است که عدالت جهانی در دستان مبارک ایشان محقق می شود.

دری نجف آبادی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: از مردم شریف استان مرکزی انتظار داریم مانند گذشته از این شخصیت گرانقدر غافل نشوند و یاد و خاطره حضرت صدیقه زهرا (س) را گرامی بدارند. ).

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: وجود مبارک حضرت زهرا (س) رمز نجات، مایه حیات و سرمایه سعادت است و شهید گرانقدر سلیمانی به فیض آن بانوی بزرگوار توسل یافت. بسیاری از مناسبت ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید