رونق پرواز راهی برای توسعه خراسان جنوبی/ لزوم توجه به ظرفیت فرودگاه در راستای توسعه استان


ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891092

خراسان جنوبی با وجود همه ظرفیت هایی که در زمینه های مختلف از جمله گردشگری دارد و با داشتن دو فرودگاه در شهرهای بیرجند و طبس هنوز نتوانسته از این ظرفیت بالقوه آنچنان که باید در راستای توسعه هوا استفاده کند. حمل و نقل و اقتصاد منطقه ای

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، سامانه حمل و نقل هوایی یکی از مهم ترین ارکان صنعت گردشگری است که بخشی از هزینه های گردشگری را به خود اختصاص می دهد و توسعه و گسترش صنعت گردشگری در گرو توسعه امکانات حمل و نقل است. حمل و نقل هوایی با ایجاد دسترسی آسان و راحت، سریع و ایمن به مکان های مختلف و در مسافت های طولانی، تعداد زیادی از گردشگران را از مکانی به مکان دیگر می برد.

صنعت حمل و نقل هوایی موتور توسعه گردشگری و تجارت است و بر سایر بخش های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تأثیر می گذارد.
با وجود همه ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه گردشگری، پروازهای فرودگاه های بین المللی مرکز استان با مشکلات عدیده ای مواجه است و علاوه بر تعداد کم پروازها، تعدادی از پروازها به صورت هفتگی لغو می شود.ساختمان و به روز رسانی زیرساخت های لازم فرودگاهی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه استان دارد.

کاشانی مدیرعامل انجمن گردشگری پایدار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های گردشگری خراسان جنوبی به خبرنگار خاورستان گفت: خراسان جنوبی قطعا مقصد گردشگری است و می توان از آن به عنوان مهمترین نقطه گردشگری شرق کشور نام برد و یکی از مسیرهای محبوب

به گفته وی، توسعه حمل و نقل هوایی می تواند در استفاده از گردشگری بسیار مفید باشد، زیرا تجمع گردشگران خارج از استان است، وقتی گردشگران داخلی و خارجی را به خراسان جنوبی می آوریم، برای سفر به خراسان جنوبی باید از پرواز استفاده کنند. . بنابراین توسعه پروازها در فرودگاه های استان ضروری است.


ارتباط با خطوط هوایی

این فعال گردشگری راه نجات فرودگاه بیرجند از وضعیت فعلی را با ایرلاین ها تشریح کرد و افزود: بسیاری از ایرلاین ها کمبود ناوگان دارند که در سایتشان مشخص است اما ماهان بیش از 60 ایرلاین دارد چرا ظرفیت ماهان برای Do we است. از خراسان جنوبی استفاده نکنید، ظرفیت ماهان امروز در خراسان جنوبی ایستگاه دارد، باید در ارتباط با ماهان بیشتر کار کنیم.

وی با اشاره به دولتی بودن ایران ایر و تحریم ها علیه این ایرلاین، افزود: با همه این شرایط نمایندگان مجلس و استاندار می توانند فشار بیاورند که جز ایران ایر به کدام ایرلاین، بقیه خصوصی هستند. پس آنها فقط می توانند با مدیرعامل ایران ایر گفت و گو کردند و محرومیت ها و نیازها را تشریح کردند و فاصله طلایی تهران تا بیرجند را ارائه کردند.

به گفته وی، ارائه ظرفیت استان و دعوت از مدیران شرکت های هواپیمایی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، زیرا هنوز بسیاری از ایرلاین ها اطلاعاتی از ظرفیت استان ندارند و در زمان دعوت از مدیرعامل هما برای آنها نقطه ای روی نقشه هستیم. برای او خیلی سخت است که به استان ما بیاید، اما او می‌خواهد نتیجه خوبی از تمرین بزرگ بگیرد. سردار عرب نژاد شخصیت بی نظیری در هواپیمایی ماهان است، برای آوردن او به بیرجند از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

وی ادامه داد: ارتباط با ایران ایر، ماهان و ایران تور می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص ایران ایر زیرا همه ایرلاین ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی تعامل و ارتباط مدیر فرودگاه های خراسان جنوبی با شرکت های هواپیمایی را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: با تعامل و استفاده از ظرفیت قطعا می توان به نتیجه رسید. لغو پرواز مردم را نگران می کند، پرواز برای مردم یک تجمل نیست، برای مسافران است.» درمان های مختلف و وظایف مختلف از این پروازها استفاده می کنند.


حضور مسافر

مهربخش مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی و زیارتی کویران لوت با تاکید بر اینکه مسافر است به خبرنگار خاورستان گفت: در مدتی که ویروس کرونا کاهش پیدا کرد میزان سفر و سفر افزایش پیدا کرد و شاید پرواز از مشهد بیشتر شد. استقبال خوبی نداشت اما بیرجند از تهران به نسبت قیمت و سایر خدمات به خوبی پذیرفته شده است و علاوه بر کارکنان اقشار مختلف مردم نیز از این پروازها استفاده می کنند.

به گفته وی، مسافران زیادی داریم، مانند پروازهای پارس ایر، اکنون چک این پرواز مانند انتظار خودرویی است که بعد از 10 دقیقه پر می شود و با شرایط فعلی نه تنها بیرجند باید دیده شود، بلکه همه شهرها باید دیده شوند. دیده می شود، همه باید برای پیشرفت تعامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: آزادسازی قیمت ها باید اتفاق بیفتد تا صنعت هوانوردی رشد کند، کمبود ناوگان و بی رغبتی سرمایه گذار مسائلی است که باید به آن توجه شود.


ادامه نگهداری

بهمنش رئیس هیئت مدیره شرکت سایه سیر شرق و انجمن تخصصی دفاتر گردشگری و گردشگری استان با تاکید بر اینکه پیگیر افزایش پروازها در استان هستیم به خبرنگار خاورستان گفت: فرهنگ توسعه در خراسان جنوبی نیاز به کار دارد، زیرا به موازات این که تقاضای پرواز و شرکت های هواپیمایی نام بردید، باید از سرمایه گذاری هایی که می خواهند سرمایه گذاری کنند حمایت شود.

به گفته وی، پتانسیل راه اندازی ایرلاین داخلی را داریم و لازم است مسئولان استانی در این راستا گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه به شدت نیاز به سرمایه گذار داریم، افزود: زمانی که ریشه مشکلات را فهمیدیم و به دنبال افزایش پروازها بودیم و به عنوان آژانس آمادگی دارم اگر استانداری رایزنی کند و به شرکت ها تسهیلات بدهد. شرکت هواپیمایی به من کمک کرد.


مدیریت خروج از انحصار

سهیل یکی دیگر از فعالان گردشگری با گلایه از اینکه سامانه خدمات فرودگاهی بر عهده یک شرکت هواپیمایی است، گفت: این نوع سامانه موجب پیشرفت نمی شود و باید از گزینه های دیگری در این راستا استفاده کرد.

طهماسبی، مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه درخواست ها در حال پیگیری است، گفت: وظیفه فرودگاه ها و شرکت هوانوردی ایجاد زیرساخت ها و سامانه های پشتیبانی ناوبری و ایجاد شرایط برای استفاده از هواپیما در استان است.

به گفته وی، اکنون برخی بر این عقیده اند که الزام شرکت هواپیمایی به اینجا بر عهده شرکت فرودگاهی یا مدیرعامل است، این جزو وظایف من نیست. حالا جناب آقای دکتر زوانت به همه بزرگواران اعلام کرده ام که هر جلسه ای که برای پرواز باشد و یکی از شما بپرسد که می خواهید بدون چشم پرواز کنید، تایید می کنم و نیازی به ملاقات با مقامات استانی ندارد، اما وقتی شخصی درخواست کرد از ما هم دعوت شود تا لااقل حرف طرف مقابل را بشنویم و بعد از جلسه در این باره صحبت کنیم تا حداقل شرکتی که از استان تقاضا دارد درخواست هایش را بپذیرد و خواسته های ما را برآورده کند. .


تعهد برای حمایت از یک کسب و کار محلی

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی ادامه داد: در خصوص شرکت داخلی در دستگاه های مختلف استانی گفته شد که از هرگونه سرمایه گذاری بدون بررسی استقبال می کنیم.

به گفته طهماسبی، در این منطقه به دلایل مختلف یک شرکت بیابانی محلی داشتیم که مدت ها مورد حمایت قرار نمی گرفت، سرمایه گذاران دیگری هم هستند.

وی تاکید کرد: در صورت اثبات حمایت از درخواست ها، با وجود تعهداتی که به ما محول نمی شود، در کمترین زمان ممکن مجوزها را می دهم و پیگیری می کنم.

به گفته وی، علاوه بر این ما حاضریم به سازمان مراجعه کنیم و تا جایی که مایل به کمک هستیم پیگیری کنیم، در مورد شرکت داخلی اگر سرمایه گذاری پیدا شود که خیلی خوب است، یک شرکت کافی نیست و باید گروهی از سرمایه گذاران دور هم جمع شوند و تا زمانی که هم افزایی نکنند به نتیجه نخواهند رسید.

وی همچنین به پیگیری برای افزایش پروازها و اتصالات به تهران اشاره کرد و افزود: مجوز 6 پرواز را در بهترین زمان گرفتیم و هر ایرلاین دیگری که دوستان صحبت کنند تایید می شود، فرقی نمی کند.


توسعه و بهسازی ترمینال

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی تصریح کرد: توسعه و بهسازی ترمینال را در دو قسمت دنبال می کنیم.

به گفته طهماسبی، در بهسازی سالن موجود، تمام دیوارها برداشته می شود و از سالن موجود عبور می شود، سالن ورودی و سالن عمومی حذف می شود و حدود 200 درصد به فضای ترمینال ما اضافه می شود. تا پایان مرداد ماه افتتاح خواهد شد.

وی توسعه پارک تاکسی فرودگاه، ایجاد و نصب گاوصندوق بوفه در ترمینال جدید و… را در فهرست برنامه های توسعه زیرساخت ها قرار داد و افزود: به طور کلی در خراسان جنوبی حدود دو پرواز 160 پروازی ظرفیت داریم. افراد در روز، یک صبح و یک بعد از ظهر، یعنی هواپیماها صبح حرکت می کنند و عصر برمی گردند تا هزینه اقامت را پرداخت نکنند.

به گفته وی، با وجود تمام مشکلاتی که در زمینه عدم علاقه شرکت های هواپیمایی و کمبود ناوگان وجود دارد، پیگیرانه در تلاش برای افزایش پروازها و توسعه و رونق این بخش هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید