مشکلات فرودگاه طبس حل می شود/ لزوم تجهیز فرودگاه های خراسان جنوبی به تجهیزات پرواز شبانه


ساعت: 16:31
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815496

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی:

عباس زاده گفت: با توجه به موقعیت شهر طبس، عرض و طول مسیر دسترسی به سایر شهرها و مرکز استان، مشکلات فرودگاه این شهرستان با جذب اعتبارات بحرانی پیگیری و رفع می شود. مدیریت.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، علیرضا عباس زاده امروز در نشست بررسی مشکلات فرودگاه های خراسان جنوبی اظهار داشت: طراحی و اجرای برج دیده بانی، روشنایی باند، نصب سامانه راداری در کوهستان با شتر، ایجاد و نگهداری خط برق و … بازگشایی راه دسترسی آسفالته از جمله مشکلات فرودگاه طبس است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه طراحی و ساخت برج دیده بانی توسط شرکت فرودگاهی انجام می شود، افزود: تامین و روشنایی باند فرودگاه نیز بسیار حائز اهمیت است، مدیریت و حاکمیت بحران. وام بحران غلبه خواهد شد.

وی افزود: پروژه های مربوط به فرودگاه طبس به دلیل اینکه در مواقع بروز حوادث و بحران بسیار حائز اهمیت است در اولویت قرار دارد.

عباس زاده گفت: با توجه به موقعیت شهر طبس، عرض و طول مسیر دسترسی به سایر شهرها و مرکز استان، مشکلات فرودگاه این شهرستان با جذب اعتبارات مدیریت بحران قابل پیگیری و رفع است. .

معاون هماهنگی عمرانی استانداری خراسان جنوبی در خصوص نصب سامانه راداری در کوه های شتر طبس گفت: اقدامات لازم از سوی اداره کل فرودگاه های پدافند هوایی استان برای تجهیز این استان در حال انجام است. اورژانس مدیریت بحران برای استان خراسان جنوبی بسیار مهم است.

سید ابوالحسن میرجلیلی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: استان.

وی افزود: برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز این پروژه با توجه به سیم کشی های مختلف آن 40 میلیارد تن است که در حال پیگیری برای جذب اعتبار هستیم اما اگر رقم کمتری اعطا شود برای پروژه بهتر است. توسط اداره کل فرودگاه ها شروع شود.

عظیم طهماسبی مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به موقعیت ویژه فرودگاه طبس و اهمیت پوشش راداری فرودگاهی ادامه داد: دستگاه های ذیربط.

به گفته وی، پروژه طراحی و اجرای باند فرودگاه توسط شرکت فرودگاهی از منابع داخلی اجرا می شود.

طهماسبی گفت: تامین روشنایی باند فرودگاه طبس از دیگر مواردی است که در سال های گذشته به آن پرداخته شده و سازمان مدیریت بحران برای تامین اعتبار اعلام آمادگی کرده و اعتبارسنجی اولیه نیز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه سامانه راداری فرودگاه طبس برای پوشش شرق کشور در ارتفاعات کوه شتر مستقر است، گفت: ظرفیت حسگرها در شرق کشور از نظر ترافیک ورودی به 30 درصد رسیده و متغیر است. بین ظرفیت های کشورهای مختلف به دلیل تحریم ها تهیه این قسمت سخت است اما سنسورهایی را برای پوشش شرق کشور ارائه کرده ایم.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد نبود زیرساخت های لازم است که از سوی مرکز اعلام شده است و اگر زودتر زیرساخت ها فراهم نشود، سنسور را به مکان دیگری منتقل و نصب می کنند.

وی افزود: تا حدودی زیرساخت های سایت کوه های کامیل سال ها توسط پدافند هوایی تامین و مورد استفاده قرار می گیرد، اما تداخل فرکانسی وجود داشته که طبق تحقیقات انجام شده هیچ گونه تداخلی در این زمینه وجود ندارد.

تخماسبی با اشاره به تعمیر و نگهداری زیرساخت های برق در این منطقه گفت: شرکت برق ته کوه مسئولیت طراحی و ساخت را بر عهده دارد و نگهداری از خط برق تا بالای کوه قابل استفاده است که 15 برآورد شده است. میلیارد تن برای آسفالت مسیر باقیمانده. این مرکز اعلام کرد در صورت همکاری و قیرسازی لازم و آسفالت جاده، در نیمه اول سال 1401 نسبت به نصب سنسور اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی در پایان افزود: فرودگاه طبس هفته ای 2 پرواز دارد که قادر به تامین اعتبار برای پروژه های مختلف از جمله روشنایی باند نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید