باند فرودگاه یاسوج، یک زندانی زندان مرکزی / محدودیت پرواز شبانه یاسوج لغو شد


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840903

رئیس فرودگاه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد از بلااستفاده بودن یک سوم باند فرودگاه به دلیل وجود مانع زندان یاسوج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس عنایت انصاری فرد، رئیس فرودگاه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران از باند فرودگاه یاسوج بازدید کرد و در پایان نشست با خبرنگاران در این نشست گفت: مرکزی ، جلوی لاین بلااستفاده است.

وی گفت: رفع زندان مرکزی مانع توسعه فرودگاه مرکز استان در بازدید رئیس قوه قضائیه مطرح شد.

رئیس فرودگاه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه استفاده از هواپیماهای پهن پیکر حق مردم است، گفت: افزایش یافت.

وی گفت: برای اولین بار در 27 سال گذشته با نصب چراغ های ویژه محدودیت پروازهای شبانه فرودگاه یاسوج برداشته شد و با نصب این چراغ ها به خلبان کمک می شود تا هواپیما را در شیب مناسب فرود آورد. “

انصاری هزینه اجرای این عملیات را بیش از 3 میلیارد تن دانست و اذعان داشت: منتظر تایید بازرسی هستیم و تلاش می کنیم به زودی پروازهای شبانه را با حضور مسئول وزارت راه اندازی کنیم.

رئیس فرودگاه مرکزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای نصب این چراغ ها در فرودگاه کارهای زیادی انجام شده که از آن جمله می توان به 3 هزار متر حفاری، 10 هزار متر کابل در چهار رشته نصب شد، چراغ های پاپی داشت، این پروژه ای در اردبیل با 30 میلیارد تن ساخته شد و 3 میلیارد در استان هزینه کرد.

انصاری فر در بازدید از خودروهای آتش نشانی فرودگاه یاسوژ گفت: حضور آتش نشانان در فرودگاه یکی از ضروریات است. فرودگاه شهدای یاسوژ از این نظر خودروهای بسیار خوبی دارد و پس از 27 سال یک خودروی برف روب به فرودگاه اضافه شده است.

وی ادامه داد: اطفای فرودگاه ها با شهر متفاوت است، خودروهای آتش نشانی از جاده خارج هستند و امکان عبور از موانع را دارند. توان اطفاء آب بالایی دارد، آتش نشانی فرودگاه 8 نفر است و استاندارد تجهیزات این فرودگاه با فرودگاه های اروپایی برابری می کند.» یکی از مهم ترین ویژگی های هر فرودگاهی وجود این آتش سوزی است.

انصاری گفت: فرودگاه یاسوج هم اکنون مجاز به انجام پروازهای بین المللی است. از بهمن ماه که موضوع اعلام شد، 450 میلیون تن از شرکت فرودگاه برای پرواز بین المللی نهاد ریاست جمهوری، پلیس مهاجرت، بانک ملی، قرنطینه جهاد و همچنین اینجا دفتر ویزا، الان سه اتاق گمرک، دریافت کردم. دو اتاق برای پلیس مهاجرت و دفتر ریاست جمهوری.

وی گفت: با وجود هزینه بالای دستگاه ایکس ری توانستیم دستگاه ایکس ری را از فرودگاه شیراز به فرودگاه بیاوریم. تمامی تجهیزات و امکانات برای راه اندازی پروازهای بین المللی در استان آماده است. در اینجا با صدای بلند بگویید که یاسوج برای پروازهای بین المللی آماده است و رویا و داستان نیست، قطعا این موضوع در استان محقق خواهد شد.

رئیس فرودگاه یاسوج با اشاره به طرح ارتقای یارانه ها گفت: کشور در حال انجام یک عملیات بزرگ اقتصادی است. روشنگری در این زمینه داشته باشیم و به مردم بگوییم که با توجه به اینکه مخالفان آنها به آب و آتش می زنند، براندازی این طرح نشان می دهد که این طرح به نفع کشور است.

وی با اشاره به فرودگاه شهدای یاسوج گفت: از همان ابتدا که وارد استان شدم تنها دو پرواز در فرودگاه انجام شد که با رای صادره پارس ایر و معراج اعلام آمادگی کردند.

انصاری گفت: فرودگاه یاسود در سال 1400 484 پرواز داشت و در سال 99 تعداد پروازهای فرودگاه یاسود 202 پرواز بود که زیرساخت های لازم برای راه اندازی پروازهای بین المللی ایجاد شده است. قصد من این است که اولین پرواز کربلا را انجام دهم. بیا شروع کنیم.

وی گفت: پس از پروازهای نجف و کربلا در نظر داریم به عمان پرواز کنیم تا گردشگران وارد استان شوند. در ابتدا انگیزه های منفی زیادی از سوی مسئولان وجود داشت که در سال های گذشته به دنبال بین المللی سازی فرودگاه بودیم. نگران نباشید اما توجه نکردم طرح توجیهی 30 صفحه ای تهیه کردم و با حمایت استاندار توانستیم به آن برسیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره میراث فرهنگی استان گفت: شهرداری برای دعوت از تمامی آژانس های هوایی شیراز، یاسوج و اصفهان و آشنایی با پتانسیل و ظرفیت استان باید نسبت به زیباسازی شهر اقدام کند.

وی گفت: شرایط فرودگاه خوب است، به محض خروج وارد روستا می شوید، گردشگر خارجی که وارد استان می شود نمی گوید وارد یاسوج شده است، می گوید به جمهوری اسلامی سفر کرده است.

رئیس فرودگاه یاسوج با بیان اینکه وظیفه من ایجاد اشتغال نیست، گفت: با وجود اینکه تعهدی برای ایجاد اشتغال ندارم، اما مطالعه ای در مورد استان انجام دادم، این استان بزرگترین استان از نظر تولید گیاهان دارویی است. حتی به مسئولان استانی گفتم که می توانم زمینی را برای کاشت و حتی بسته بندی گیاهان دارویی که بتوانیم به خارج از کشور صادر کنیم در اختیار شما بگذارم.

انصاری افزود: همه ادارات و ارگان ها باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم با راه اندازی پروازهای بین المللی در استان در راستای توسعه استان گام برداریم.


5feb870d 4cde 4820 87d6 3eef978f2523 خبر خاکستری


576c8f31 cd72 45f6 b832 bc3db48d3c07 خبر خاکستری


242b5a66 389f 487c 8a52 0dbb0c60016f خبر خاکستری


5b1fd455 a2fc 4450 870f 99a3a855a007 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید