دادستان کرمانشاه: زندانی زندان پاوه پس از آزادی مشروط با قرص برنج خودکشی کرد/ ادعای تزریق اشتباه در زندان کذب است.

دادستان کرمانشاه: زندانی زندان پاوه پس از آزادی مشروط با قرص برنج خودکشی کرد/ ادعای تزریق اشتباه در زندان کذب است.

روز جدید شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: زندانی امنیتی به نام س.ب دوم اردیبهشت ماه سال گذشته به اتهام عضویت در گروهک تروریستی پاک بازداشت شد و در زندان پاوه به سر می برد. این زندانی در 29 اردیبهشت 1401 پس از گذراندن یک سوم از دوران حبس خود آزاد شد، اما پس از آزادی از زندان در 16 خرداد با خرید و استفاده از قرص برنج در منطقه مهدیه (دره دراز) کرمانشاه خودکشی کرد. . وی گفت: رسانه های معاند با انتشار ادعاها و اخبار کذب علت مرگ این زندانی سیاسی را تزریق اشتباه در زندان اعلام کردند در حالی که این فرد در بیرون از زندان به دلیل خودکشی جان باخت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه علت مرگ یک زندانی در کرمانشاه را خودکشی اعلام کرد.

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه امروز (۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به «انعکاس رسانه ای اخیر در مورد مرگ یک زندانی امنیتی در کرمانشاه»، گفت: اخیرا رسانه های اپوزیسیون با هدف حمله سیاسی و تبلیغات رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در خصوص علت مرگ یک زندانی در کشورمان اظهاراتی کذب داده است.

وی ادامه داد: اس.ب. بازداشتی امنیتی دوم اردیبهشت ماه سال گذشته به اتهام عضویت در گروهک تروریستی پاک دستگیر و سپس به دلیل محکومیت صریح عضویت در گروهک های ضد نظام روانه زندان پاوه شد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این زندانی پس از گذراندن یک سوم از زندان به صورت مشروط و در سلامت کامل جسمانی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۱ از زندان پاوه آزاد شد، اما بنا به گزارش نهادهای امنیتی وی پس از آزادی از زندان در تاریخ ۱۳۹۰/۵/۱۳۹۱. ۱۸ خرداد خرید و استفاده از قرص برنج در منطقه مهدیه (دره دراز) کرمانشاه خودکشی کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس استعلام صورت گرفته از سوی اداره کل پزشکی قانونی استان، جسد این فرد با علائم مسمومیت با قرص تحت کالبد شکافی قرار گرفته که نتیجه آن به زودی اعلام می شود.

کرمی یادآور شد: متاسفانه رسانه معند برای نشان دادن چهره ضدبشری کشورمان با انتشار اخبار و ادعاهای جعلی علت مرگ این زندانی سیاسی را به دلیل تزریق آمپول اشتباه در زندان اعلام کرد در حالی که این فرد خارج از زندان است. زندان و علت خودکشی مرگ است.

دیدگاهتان را بنویسید