سخنگوی قوه قضائیه: خبر پایان یافتن زندان حسین فریدون کذب است; دیشب به زندان بازگشت

سخنگوی قوه قضائیه: خبر پایان یافتن زندان حسین فریدون کذب است;  دیشب به زندان بازگشت

روز جدید : مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، پاسخ دادستان به درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران چیست؟ وی گفت: نجفی در سال 1377 به اتهام قتل عمد و نگهداری اسلحه غیرمجاز به شش سال و نیم حبس تعزیری بر اساس شعبه نهم دادگاه کیفری استان و تاریخ قطعی آن اول اردیبهشت ماه محکوم شده است. ، 1403

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه: پاسخ دادستان به درخواست آزادی مشروط محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران چیست؟ وی گفت: نجفی در سال 1377 به اتهام قتل عمد و نگهداری اسلحه غیرمجاز به شش سال و نیم حبس تعزیری بر اساس شعبه نهم دادگاه کیفری استان و تاریخ قطعی آن اول اردیبهشت ماه محکوم شده است. ، 1403. اولیای دم با محکوم له موافقت کرده و در این مرحله طبق مقررات از 15 روز مرخصی استفاده کرده است. وی درخواست آزادی مشروط و آزادی مشروط را مطرح کرد اما قاضی با آزادی مشروط موافقت نکرد و دوران محکومیت خود را می گذراند.

وی در خصوص آخرین وضعیت حسین فریدون گفت: آقای فریدون روزهای زندان ایشان تمام نشده است و خبر پایان دوران حبس ایشان را تکذیب می کنیم. نیمی از جریمه وی پرداخت نشده است. اتهام وی نیز روشن است و در ۲۴ مهرماه ۱۳۷۷ به اوین معرفی و به ۵ سال حبس تعزیری و ۳۱۰ میلیارد ریال جزای نقدی و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. او چند روزی است که به مرخصی رفته است و در صورت عدم حضور حتما از ضمانت خروج او و آزادی او استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه دقایقی بعد گفت: اکنون اعلام شده که آقای فریدون شب گذشته به زندان بازگشته است.

ستایشی در خصوص پرونده بکایی گفت: بکایی بر اساس نظر کمیته پزشکی قانونی باید به دلیل بیماری و بر اساس رای دادگاه و بر اساس قانون در مورد این فرد خارج از زندان باشد. موقت است و خبر آزادی او تکذیب می شود.»

سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده مشایی نیز گفت: اسفندیار رحیم مشایی 13 آذرماه 98 به دلیل فوت پدر و مادرش از زندان آزاد شد. این مرد مدعی شد که بیمار است و دو بار به کمیسیون پزشکی مراجعه کرد و گفت که توانایی تحمل حکم حبس را ندارد، اما کمیسیون پزشکی تایید کرد که این فرد می تواند این حکم را تحمل کند و باید به زندان بازگردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برگزاری محاکمات جرایم سیاسی گفت: برای تحقق مفاد قانون جرایم سیاسی، رئیس وقت قوه قضائیه در خرداد 1395 بخشنامه ای صادر کرد که در آن مجدداً محتوای قانون مورد تاکید و تشریح قرار گرفت. این محاکمات باید با حضور هیئت منصفه و به صورت علنی برگزار شود، مگر اینکه دستور به تعطیلی جلسه داده شود.

وی افزود: شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران تاکنون پنج دادگاه جرائم سیاسی راه اندازی کرده است. البته 167 پرونده با حضور هیئت منصفه رسیدگی شد که از این تعداد 5 پرونده مربوط به جرایم سیاسی بود.

دیدگاهتان را بنویسید