شکست آمریکا در صحرای طبس خواست خدا بود/ شکست آمریکا در طبس طعمه خوبی برای ایران بود


ساعت: 14:28
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834349

این خلبان کهنه کار گفت: رحمت خدا بود که اجازه نداد این عملیات و هواپیماهای آمریکایی در طبس فرود بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر سرتیپ یدلا واعظی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به گروگان گیری کارمندان لانه جاسوسی یا سفارت آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام، گفت: در آن زمان تمام اغتشاشات توسط گروهک ها، اعراب، بلوچ ها و … انجام می شد. در ایران از طریق لانه جاسوسی آبستن و هدایت شدند.

وی با بیان اینکه در آن زمان تسخیر سفارتخانه ها توسط مردم و دانشجویان در کشورهای استکباری رایج بود، گفت: اگرچه امروزه گفته می شود این مسائل از نظر حقوق بین الملل مشکل ایجاد می کند، اما در آن زمان در بین مردم و دانشجویان رایج بود.

این خلبان کهنه کار با بیان اینکه پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و گروگان گیری کارکنان سفارت که بیشتر آنها جاسوسان آمریکا در ایران بودند، گفت: کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا با دیپلماسی سعی کرد گروگان ها را آزاد کند اما کرد ناکام ماند. امام خمینی (ره) پس از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) فرمودند: «انقلاب بزرگتر از انقلاب اول شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای آزادی گروگان ها شرایطی دارد، خاطرنشان کرد: عدم دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، آزادی جمهوری اسلامی ایران، بازگشت شاه به ایران، و غیره. .. از شروط شاگردان امام خمینی بود که این اتفاق نیفتاد زیرا آمریکا آن را نپذیرفت.

وی گفت: زمانی که ایالات متحده نتوانست گروگان ها را از طریق دیپلماسی آزاد کند، می خواست این کار را با کمین نظامی انجام دهد. و نیروهای نظامی را تخلیه و با عملیات نظامی گروگان ها را از آنجا آزاد کنید.

وی گفت: لطف خدا بود که نگذاشت عملیات انجام شود و هواپیماهای آمریکایی در طبس فرود آمدند. همچنین فعال می شود و اتفاقات بد زیادی می افتد.

این خلبان جانباز با بیان اینکه با شروع طوفان شن و برخورد بالگردها و هواپیماها با یکدیگر و آتش سوزی، ادامه عملیات برای آمریکایی ها غیرممکن بود و آمریکایی ها به هدف شوم خود نمی رسیدند، گفت: شهید شیرودی نیز در این مراسم حضور داشت. عملیات.

وی با اشاره به اینکه برخی از بالگردهای بازمانده در نیروی دریایی، هوانیروز مورد استفاده قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برخی از قطعات هواپیماها و بالگردها نیز در نیروی دریایی ارتش مورد استفاده قرار گرفت.

واعظی گفت: آمریکایی ها آمدند کشور را بزنند اما لطف خدا بود که به اهداف شوم خود نرسیدند و غنیمتی هم به ما دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید