حادثه طبس; شکست عملیات پنجه عقاب برخلاف اراده الهی بود


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834570

استاندار خراسان جنوبی گفت: حادثه طبس یادآور شکست سنگین متجاوزان در عملیات پنجه عقاب و شکست این عملیات نظامی برخلاف اراده الهی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، جواد کنات استاندار خراسان جنوبی با گرامیداشت شکست دلخراش آمریکا در صحرای طبس، شهدای استان و به ویژه محمد منتظر القائم از شهدای صحرای طبس را گرامی داشت. برنامه ای غنی و پرمحتوا در این مکان و تلاش شرکت کنندگان در این مراسم ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت مصادف با سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل است، تصریح کرد: دوم اردیبهشت یادآور گام های استوار مردمی است که همواره در تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریده اند. از هرگونه کمکی به مردم ایران همراه با سایر نیروهای مسلح خودداری کرد.

به گفته وی؛ امام راحل (ره) در مورد سپاه می فرمایند: «اگر سپاه نبود دولت نبود» یا «قدردان سپاه هستم و چشمم به شماست».

استاندار گفت: سپاه پاسداران از بدو تاسیس جزء لاینفک نظام و انقلاب بوده و به همین دلیل همواره مورد منفور و منفور دشمنان بوده است، لذا در سال 58 آمریکا سرانجام سپاه را در لیست قرار داد. گروه های تروریستی.”

کنات افزود: کارنامه درخشان سپاه در چهار دهه گذشته انقلاب نشان از خدمت و دفاع از آرمان های انقلاب و مقابله هوشمندانه با تهدیدات و آشوب های دشمنان دارد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید از جبهه جهانی مقاومت، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی افزود: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و اقتدار قرار دارند.

استاندار با اشاره به اینکه 5 اردیبهشت 1358 یکی از تلخ ترین اتفاقات آمریکا در رویارویی با ملت ایران بود، افزود: در حالی دستگیر شدند که آمریکا برای آزادی گروگان ها تلاش می کرد.

کنات ادامه داد: دولت آمریکا برای آزادی این گروگان‌ها یکی از گسترده‌ترین، پرهزینه‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات نظامی مانند پنجه عقاب را طراحی می‌کند که در آن به دنبال بازگرداندن و افزایش اعتماد آسیب‌دیده خود بوده است. بهترین، بلندترین و قدرتمندترین تجهیزاتش و میلیاردها دلار خرج کرد.

وی گفت: در این مقطع، آمریکا به طور یکجانبه تمامی مذاکرات سیاسی و اقتصادی با ایران را به حالت تعلیق درآورده و امیدی به آزادی گروگان ها از طریق دیپلماسی خود نداشته است، بنابراین کارتر در حال برنامه ریزی عملیات نظامی علیه ایران برای آزادی آنهاست. “.

به گفته وی؛ بالگردها به همراه هواپیماهای نظامی آمریکا در عمق هزار کیلومتری ایران فرود آمدند و هیچ واکنشی در ایران نداشتند و گزارش یکی از پاسگاه های نظامی مبنی بر حضور و عبور بالگردها و هواپیماهای خارجی نادیده گرفته شد.

استاندار خاطرنشان کرد: آمریکایی ها بر اساس تحقیقات قبلی و اطلاعاتی که از طریق عوامل نفوذی خود به دست آورده اند، پیش بینی می کنند که این فرودگاه متروکه جنگ جهانی دوم سوخت گیری و آماده ادامه کار شود.

کنات خاطرنشان کرد: گروه‌های ضدانقلاب داخلی در آن زمان نیز کورکورانه دستورات اربابان خود را اجرا کردند و با مهارت فضا را برای تهاجم آمریکا آماده کردند. ایران در حال تهاجم است و برخی غربی ها و نفوذی ها در فضای مجازی یا روزنامه ها زمینه را برای تهاجم دشمن آماده می کنند.

وی با بیان اینکه در صورت موفقیت آمریکا در تهاجم و اقدام پنجه عقاب، احتمال آسیب رساندن به مراکز نظامی و حساس کشور و همچنین نهال جوان انقلاب وجود دارد، افزود: در تاریخ این سرزمین.

به گفته وی؛ پس از شکست سپاه ابراهیم در مکه، 1400 سال بعد، خداوند طوفان شن را مأمور کرد تا به مردم مظلوم و انقلابی ایران برسد.

استاندار با تاکید بر اینکه شکست مفتضحانه آمریکا در حادثه 5 اردیبهشت جز یاری الهی نبود، افزود: فروپاشی و ویرانی.

رضایی با بیان اینکه جهان بشریت باید از این واقعه تاریخی الگو بگیرد، بیان کرد: این حادثه قدرت، ضعف، حیله و مکر مطلق الهی دشمنان انقلاب را آشکار کرد و در بعد داخلی آمریکا، کارتر نتوانست رقیب جمهوریخواه را شکست دهد. این عملیات، زیرا شما اعتماد خود را به دولت ایالات متحده و مردم آن از دست داده اید.

به گفته وی؛ امام راحل (علیه السلام) در خصوص حادثه صحرای طبس فرمودند: «کارتر باید بداند که با این اقدام بسیار ناشیانه زندگی سیاسی خود را به صفر رساند و باید امید رئیس جمهور را از دست داد» و «کسانی که نمی کنند» و آنها غیب را باور نکردند، (چه کسی) هلیکوپترهای آقای کارتر را که می خواستند به ایران بیایند، ساقط کردند؟ آیا ما تیراندازی کردیم؟

وی با اشاره به اینکه در واقع در سال 58 بار دیگر شاهد شکست مفتضحانه آمریکا در عملیات پنجه عقاب در برابر اراده خداوند متعال بودیم، افزود: امیدواریم در سومین کشور آمریکا شاهد نابودی آمریکا در عرصه بین المللی باشیم. شکست در طبس

استاندار به فعالیت های جریان نفاق پس از شکست عملیات نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: باید می شد، باید به دست نیروهای انقلابی ایران می رسید.

کنات با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان منتظر القائم و حسن باقری گفت: شهید حسن باقری اولین خبرنگاری بود که از روزنامه جمهوری اسلامی وارد صحرای طبس شد و از مطالب و خاطرات این شهید بزرگوار از این حادثه می توان اشاره کرد. شنیده و خوانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران قطب اصلی قدرت در خاورمیانه است، گفت: امروز به برکت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا، ایستادگی و پایداری است. مردم ایران.» اولین کلمه در منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

به گفته وی؛ امروز ابرقدرت های جهان نمی توانند نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی در توسعه منطقه را نادیده بگیرند، جمهوری اسلامی نسل جدیدی از جمله حجاج را در مکتب شهید سلیمانی تربیت کرده است.

استاندار با اشاره به اینکه تحولات جدید ایران اسلامی نسلی از مدافعان حرم را تربیت کرده است که حضور آنها در دفاع از حرم امام (ع) شگفتی جهانیان را برانگیخته است، گفت: به بن بست رسیدند.

کنات خاطرنشان کرد: ظهور انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از سقوط انقلاب است، ظهور و سقوط نشان از پویایی انقلاب دارد.

به گفته وی؛ نیروی لاینفک جمهوری اسلامی ایران معادله قرن را به چالش کشیده و ایران یک طرف تاثیرگذار در امنیت منطقه است. امروز شاهد انتقال بی دردسر پیام انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم.

وی افزود: پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف به ویژه نظامی در شرایط تحریم ایجاد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید