اسرار شکست عملیات پنجه عقاب در طبس / جایی که هژمونی آمریکا در برابر قدرت الهی فرو ریخت + تصاویر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; در 5 اردیبهشت 59، رسانه های مختلف از حمله نظامی آمریکا به طبس خبر دادند، عملیاتی نظامی به فرماندهی سرهنگ چارلی بکویث، فرمانده نیروهای ویژه نیروی دلتا، که به گفته آمریکایی ها با ننگ کامل پایان یافت. .

شیطان بزرگ با طراحی عملیات پنجه عقاب به دنبال بمباران مراکز مهمی همچون بیت امام خمینی در جماران، نهاد ریاست جمهوری، نخست وزیری، ستاد مرکزی کمیته مرکزی و انبارهای مهمات ارتش و نقاط حساس ایران اسلامی است. حذف شخصیت های مهم ملی و تداوم استقرار حکومت «سوسیال دمکراتیک» به سبک آمریکایی در ایران.


0d96919b b1ca 481b a9a0 57561b5a9e60 خبر خاکستری


آزادی 52 گروگان در تهران

اما در 3 فروردین 1359، 6 فروند هواپیمای آمریکایی و 8 فروند بالگرد برای آزادسازی 52 گروگان در تهران وارد حریم هوایی کشورمان شدند، اما در جریان عملیات یکی از بالگردها در 120 کیلومتری راور کرمان وارد حریم هوایی کشورمان شد. نقص فنی دارد و مجبور به فرود می شود و سرنشینان آن به هلیکوپتر دیگری منتقل می شوند و بعد همان بالگرد هم نقص فنی دارد و به ناچار به ناو هواپیمابر برمی گردد.

اما شش فروند هواپیما و شش فروند هلیکوپتر دیگر وارد طبس شدند و در یک شب تاریک و بدون توجه نظامیان ایرانی در مناطق دور افتاده فرود آمدند. اما در حین سوخت گیری، یک هلیکوپتر دیگر دچار نقص فنی شد و در مجموع سه هلیکوپتر در حالی که هنوز عملیات آغاز نشده بود، مفقود شد. پس از تماس با مرکز عملیات، رئیس جمهور وقت کارتر دستور بازگشت نیروها را داد.


7002d58c 8f66 4518 a049 1d7132351c34 خبر خاکستری


خدایا خمینی خدای من را شکست بده!

با این تفاسیر زمانی که کارتر از خبر هولناک انفجار هواپیما و هلیکوپتر توسط فرمانده عملیات مطلع شد، گریه کرد که در واقع متقاعد شده است که عملیات مهمی که ماه ها تمرین می کرد و به آن امیدوار بود، اکنون با شکست مواجه شده است. چنین حادثه ای نه تنها یک شکست نظامی بود، بلکه پیامدهای سیاسی منفی در صحنه بین المللی داشت. پس کارتر در این لحظه با اشک و پشیمانی می گوید:! » و سپس دستور عقب نشینی و تخلیه کماندوهای فرمانده عملیات را اعلام می کند.


شکست کامل جراحی پیچ امین الدوله

اما ماجرا از این قرار بود که وقتی هواپیماها و هلیکوپترها بلند شدند طوفان شن شروع شد و یک هواپیمای ترابری C-130 و یک هلیکوپتر S-53 سقوط کردند و هر دو آتش گرفتند و 8 سرباز آمریکایی سوختند و 4 هلیکوپتر سالم و یک هلیکوپتر معیوب ( هلیکوپتر) نیز بر فراز کرمان پرواز کرد) روی زمین رها شدند. .

لازم به ذکر است که عملیات پنجه عقاب بر اساس یک ایده و نقشه کارشناسی به رهبری فردی به نام مایلز کوپلند که مشاور ویژه کودتای برنامه ریزی شده کرمیت روزولت در جریان کودتای 28 آگوست بوده است. اگرچه این عملیات استراتژیک برای مقامات کاخ سفید اهمیت زیادی داشت، اما آمریکایی ها نزدیک به شش ماه را در صحرای آریزونا در طعمه ایران سپری کردند و شرایط طبیعی صحرای طبس نیز مشابه است و کماندوهای ویژه نیروهای خود را در شرایط سخت آموزش می دادند.


bf480733 8e1a 4e41 a49b 5c156ece32b0 خبر خاکستری


روز وقوع توطئه بزرگ آمریکا

از این رو وقتی وزیر دفاع وقت درباره شکست مفتضحانه عملیات امداد و نجات پرسید، گفت: آیت الله خمینی در بالکن منزلش ایستاده بود و با هر حرکت دستش یک هواپیما به زمین می خورد. خانه کعبه تا اینکه در 25 می 1959 دانه های ریز شن توطئه بزرگ آمریکا را شکست داد.

اما مداخله نظامی آمریکا که به شکست مفتضحانه ای انجامید، تلاشی برای آزادی گروگان هایی بود که در جریان تسخیر لانه جاسوسی در دام شاگردان امام خمینی (ره) افتاده بودند. این اقدامات آمریکا به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی بود. انقلابی که ایران را از چنگال نفوذ آمریکا رها کرد و با پیروزی انقلاب طبیعی بود که آمریکا تمام اقدامات ممکن را برای بازگشت آب به جو انجام دهد که یکی از آنها انجام شبه نظامی بود. کودتا در طبس


کار احمقانه کارکنان کاخ سفید

در ادامه حضرت امام خمینی (ره); پس از تهاجم ناموفق کماندوهای آمریکایی در طبس، بیانیه ای صادر کردند: «کارتر باید بداند که با این اقدام بسیار ناشیانه، اعتبار سیاسی خود را به صفر رسانده و باید از ریاست جمهوری چشم پوشی کند. کارتر با این اقدام خود این قدرت را به اثبات رساند، او عقل خود را از دست داده و قادر به حکومت بر کشور بزرگی مانند آمریکا نیست، “و آماده باشید تا با دشمنان خود بجنگید.”


34e52078 e653 4dfa b486 790d8271f637 خبر خاکستری


شن ها مأمور خدا بودند

البته امام خمینی (ره) در بخشی دیگر از پیام خود می فرمایند: «آیا کسانی که به معنویات توجه ندارند و به غیب اعتقاد ندارند، بیدار نشوند؟ آیا آنها نباید بیدار شوند؟ “ما آن را خراب کردیم؟ شن ها افتاد. شن ها فرستاده خدا بودند. باد فرستاده خداست. باد مردم هادس را نابود کرد. این باد فرستاده خداست. همه این ماسه ها پیام رسان هستند. بگذارید دوباره آنها را تجربه کنند.”


شخصیت‌های سیاسی آمریکا به این شکست اذعان دارند

در واقع شکست شیطان بزرگ در طبس آنقدر مهم و سرنوشت ساز بود که حتی مشهورترین شخصیت های سیاسی آمریکا را نیز مجبور به اعتراف کرد. به عنوان مثال، برژینسکی، مشاور امنیت ملی کارتر، احساس ناامیدی ملی در آمریکا را از پیامدهای اصلی شکست آمریکا در طبس ذکر کرد: «این ملت را تحریک می کند».


dc335671 47d2 4dc4 8817 cefde98830d5 خبر خاکستری

ویلیام سالیوان، سفیر سابق آمریکا در تهران نیز این حادثه را دوره تحقیر ملی خواند و نوشت: تاریخ آمریکا هرگز سابقه نداشته است.

خبرنگار نیویورک تایمز می نویسد: شکست داغی که آمریکایی ها در ایران متحمل شدند آنها را برای مدت طولانی رها نمی کند. علاوه بر این، این شکست ضربه دیگری به احساسات کسانی بود که شدیداً به فناوری اعتقاد دارند و به آن اعتقاد دارند. شکست سه بالگرد در بادهای شنی کویر ضربه سختی بود.

تصمیم برای آغاز عملیات نجات قدرتمند در قلب ایران توسط جیمی کارتر در زمانی اتخاذ شد که همه تحریم‌های اقتصادی و فشارهای سیاسی بی‌ثمر بود.


محمد منتظر قایم تنها شهید حادثه طبس است

شهيد محمد منتظر قايم اولين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي استان يزد در 4 ارديبهشت 59 با اطلاع از فرود چند فروند هلي كوپتر آمريكايي در صحراي طبس بلافاصله در صحنه حاضر شد. به دستور بنی صدر در صحرای طبس حمله کردند و بعداً معلوم شد که این هلیکوپترها حاوی اسناد مهمی بوده است.


65ae24b5 453e 486c 98df 612b64cc946c خبر خاکستری

یکی از ماندگارترین آثار سینمای ایران «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمکداری محصول 1375 است که به تاریخچه پنجم اردیبهشت سال 59 می پردازد. احمد نجفی بازیگر نقش سرهنگ آمریکایی در این فیلم می گوید. داستانی درباره فیلم طوفان شن و شکست آمریکایی ها است و می گوید: «خاطره عجیبی بود که باید از منظر دیگری به آن نگاه کرد، چه اتفاقی در پشت سر ما افتاد.» من تعجب می کنم که چرا آمریکایی ها آنجا فرود آمدند زیرا تلویزیون هم اعلام کرد که آنجا هر 15 دقیقه یک طوفان می شود؛ فکر می کنم آنها هدف بزرگ تری داشتند و تنها آزادی گروگان ها نبود، نتیجه گیری من این است که آنها می خواستند کارهای دیگری انجام دهند، زیرا برخی از آنها به کوه های شمالی رفته اند و چیزی ندارند. مربوط به ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه سابق).


آبروی آمریکایی ها در جهان از بین رفته است

نجفی ادامه داد: نظر من این است که آمریکایی ها فکر می کردند اگر نمی توانند تاکتیک خود را تغییر دهند و به بیت امام (ره) حمله کنند و مثلا ایشان را گروگان بگیرند یا کار دیگری بکنند. آنها فکر احمقانه ای داشتند، چند نفر کشته شدند. “بیلی؛ آبروی آنها در دنیا از بین رفت، قدرت سرسخت دلتا فورس با تمام تجربه و هیبتش نتوانست کاری انجام دهد و این حمله شنی واقعاً وضعیت را برای آنها تغییر داد و آنها را به دست آوردند. هیچ جایی.

نجفی در پاسخ به سوالی درباره دلایل شکست حمله نظامی آمریکا به طبس و اینکه نتوانستند به ایران حمله کنند، گفت: این کاملا واضح است. در مقابل آنها نیروی دیگری ایستاده است، نیرویی که به سرعت در حال تجهیز و بهبود خود و همچنین موقعیت استراتژیک موجود در ایران است.

وی تاکید کرد: اگر بعد از حمله به عراق می توانستند به ما حمله کنند، این کار را می کردند. خطر ایجاد می کردند اما وقتی سپاه و ارتش و مردم را دیدند ایستادند و فهمیدند اینجا افغانستان و عراق نیست و دیدند این مردم برای دفاع از سرزمین و اعتقادات خود می جنگند و با کسی شوخی نمی کنند. .

حجابی دیگر از چهره زشت مقامات کاخ سفید

بر این اساس، حادثه طبس با تضمین اتحاد و همبستگی بیشتر با نیروهای انقلابی ایران، حقانیت انقلاب اسلامی را در مجامع بین المللی به اثبات رساند. در جریان این حادثه چهره دشمن واقعی انقلاب بیش از هر زمان دیگری نمایان شد و الوهیت انقلاب برای جهانیان آشکار شد. در واقع خداوند متعال با طوفان شن حجاب دیگری را از چهره زشت حاکمان کاخ سفید برداشت و نقض فاحش قوانین و موازین بین المللی را آشکار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید