طوفان طبس و شکست عملیاتی که قرار بود برای آمریکا افتخار بیاورد


ساعت: 14:21
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834591

آمریکا با عملیات پنجه عقاب سعی کرد اعتماد از دست رفته خود به ایران را به دست آورد، اما شن طبس را خدا فرستاد تا کشور را دوباره رسوا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ 13 اردیبهشت سالروز یک رویداد بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. طوفان شن و شکست عملیات ویژه آمریکا در صحرای طبس. این عملیات قرار بود موقعیت از دست رفته آمریکا را ترمیم کند اما به یاری خداوند مایه ننگ مضاعفی برای آن کشور شد.


24b7755c 5111 446d b440 682ff3095d3f خبر خاکستری


* اخراج آمریکا از ایران

سال‌ها تحقیق آمریکایی‌ها طول کشید تا راه‌هایی برای نفوذ به ایران بیابند و در نهایت با چندین سال آموزش نامحسوس افرادی مانند محمدرضا پهلوی و سایر عوامل در مدارس اروپایی، زمینه نفوذ به ایران از طریق توطئه در 28 مرداد 1332 فراهم شد.

بعدها مشخص شد که تلاش آمریکا برای ورود به ایران یک سرمایه‌گذاری سودآور بوده است، زیرا بعداً سرمایه‌های کلان کشور را برعهده گرفت و یک روز با قراردادهای نفتی استعماری، یک روز با قراردادهای تسلیحات سنگین و یک روز دیگر بدون هیچ گونه‌ای از گونه‌های متعارف مورد سرقت قرار نگرفتند. کشور ما را غارت کردند و این روند 25 سال به طول انجامید.

اما یکشنبه 20 بهمن 1357 روز خوبی برای آمریکا نبود و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در آن روز، منافع کلان آمریکا در ایران به خطر افتاد و از بین رفت و کلان مالی ما. و منابع استراتژیک قطع شد.

ضایعه بزرگ آمریکا در پیروزی انقلاب اسلامی این کشور را متقاعد کرد که از تلاش خود برای براندازی انقلاب ما استفاده کند. بنابراین یک روز منافقین را علیه انقلاب تحریک کرد و روز دیگر قیام قبیله ای شروع شد و هر روز قیام جدیدی بر ضد انقلاب شروع شد تا اینکه دانشجویان در اقدامی انقلابی که بعداً توسط امام خمینی (ره) انجام شد، خط امام را فراخواندند. (خدا رحمتش کند) موسوم به انقلاب دوم، با حمله به سفارت آمریکا در تهران و اشغال این لانه جاسوسی، مرکز مدیریت این اغتشاشات را در کشور تعطیل کردند.


d83da03b 062d 485b 85af 846663b4d925 خبر خاکستری


* اهمیت تسخیر لانه جاسوسی

پس از این فتح بود که اسناد به دست آمده نشان می دهد که چگونه آمریکا از طریق عوامل نفوذی خود علیه ایران قیام کرده و 12 جلد کتاب از اسناد لانه جاسوسی منتشر کرده است که گاه کاغذهایی دور ریخته شده توسط دانشجویان چسبانده شده و گواهی شده است.

اما این اقدام انقلابی آمریکا را که از قطع منافع خود با انقلاب اسلامی به خشم آمده بود، ناراحت کرد و ضمن آشکار ساختن چهره واقعی این شیطان بزرگ، فشار داخلی شدیدی بر دولت وقت وارد کرد.

علاوه بر این، زمانی که دولت ها و مردم در سراسر جهان دیدند که چگونه ایالات متحده نمی تواند از وفادارترین حاکم خود در جهت منافع خود حمایت کند، نمی تواند اهداف شوم خود در ایران را پنهان کند و حتی نمی تواند وجهه این ابرقدرت جهانی را در سطح بین المللی تضعیف کند. سقوط جلوی سفارتش در ایران را بگیرد.

همه این عوامل باعث شده است که آمریکا علیه کشورمان دست به اقدام نظامی بزند و عملیاتی را برای رهایی پرسنل گروگانگیر خود از لانه جاسوسی در ایران و حمله به برخی نقاط حیاتی کشورمان طراحی کند.


2cbad483 4c8f 48e1 886f 2c716fd5c883 خبر خاکستری


* خباثت دیگر آمریکا با اقدام نظامی و تجاوز به ایران

4 اردیبهشت 1359 شش فروند هواپیمای جنگی C130 و هشت فروند هلیکوپتر با حدود 100 نیروی ویژه دلتای آمریکا پس از ماه ها آموزش طی عملیاتی به نام پنجه عقاب وارد ایران شدند و شب در فرودگاه متروکه ای در صحرای طبس فرود آمدند تا خورشید طلوع کند. تهران و در حالی که کارمندان خود را آزاد می کنند، به مکان هایی مانند بیت امام حمله می کنند.

اما در آن شب طوفان شن باعث برخورد پرندگان آمریکایی با یکدیگر شد و حادثه بزرگی رخ داد که تمام نقشه های دشمن را مختل کرد و عملیات را ناکام گذاشت تا جایی که دشمن تنها نیروهای باقی مانده خود را از بین برد و فرار را برگزید.

طوفان طبس ده ها سرباز آمریکایی را به کام مرگ کشاند، هرچند آمریکا که پس از شکست شهرت خود را از دست داد، در بیانیه ای اعلام کرد که تنها هشت سرباز را از دست داده است.


c793d564 43d3 4be9 b6ff d1d34fdefbb4 خبر خاکستری


* یاری الهی در طوفان طبس

رهبر کبیر انقلاب بعد از این اتفاق سخنرانی هایی داشتند که مورد توجه جهانیان قرار گرفت. هنگامی که امام خمینی رحمه الله در این باره فرمودند: «این مانور احمقانه به فرمان خدای متعال شکست خورد» و «آیا دست غیبی هم کار نمی کرد؟ چه کسی هلیکوپترهای آقای کارتر را ساقط کرد؟ شلیک کردیم؟ شن ها افتاد. «ریگ ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست».

این سخنان حضرت امام ریشه دینی و قرآنی دارد و وعده خداوند در قرآن کریم می فرماید خدا را یاری کنید تا خداوند شما را یاری کند. بر اساس آموزه های اسلامی، وقتی در راه خدا تلاش می شود، جایی که او دیگر بیرون از انسان نیست، خود خداوند برای انسان موفق می شود و او را یاری می دهد.

حضرت امام خامنه ای همچنین در مورد حادثه طبس فرمودند: یکی از روسای جمهور آمریکا یک هلیکوپتر به این کشور فرستاد و با طوفان طبس یعنی سرباز غیب خدا مقابله کرد.

انقلاب اسلامی ایران که مظهر امداد الهی بود و تنها دست خداوند بود که دستان خالی مردم قیام کننده طاغوت را یاری داد، این بار نیز مورد لطف خداوند قرار گرفت و طبق همین توافق قرآن. الف، خداوند دوباره کمک دید.

هیچ کس نمی دانست در صحرای طبس چه می گذرد و چه خطری متوجه انقلاب است، اما خداوند دانا و آگاه به همه چیز آن را دید و چون مردم ایران را در راه یاری دین خود یافت، دست به کار شد. که خطر از سوی رئیس کشور دفع شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید