مجلس موانع اجرای قانون خانواده و جوانان را برطرف می کند


زمان: 13:17
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839000

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی مواقع دستگاه های اجرایی قانون «خانواده و جوانان جمعیت» را اجرا نمی کنند، گفت: با نظارت مجلس و دولت موانع جمعیت را برطرف می کنیم. رشد.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیومرث سرمدی واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تهومرس با اشاره به اجرای قانون خانواده و جوانان که برای نهضت سالمندی تصویب و به دولت ابلاغ شد، گفت: جامعه در حال پیر شدن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره این موضوع را به عنوان دغدغه خود مطرح کرده و از مسئولان خواستار توجه ویژه به جوانان جامعه شده اند.

وی افزود: با بالا رفتن میانگین سنی یک جامعه، خلاقیت، پشتکار و اندیشه آن جامعه کم می شود و جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد و در عین حال هزینه هایی مانند نگهداری از سالمندان را نیز متحمل می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نیز قانون «خانواده و جوانان جمعیت» را با احساس خطر پیری جامعه تصویب کرد و دستگاه های اجرایی دولت موظف به اجرای کامل مفاد هستند. این قانون

سرمدی وله با تاکید بر عدم پایبندی برخی نهادها به قانون خانواده و جوانان، نقش رسانه ها را در اجرای این قانون مهم دانست و ادامه داد: رسانه ها و دستگاه های فرهنگی و نخبگان باید راهکارهای لازم را به کارکنان دولت ارائه دهند. و فرهنگ سازی لازم برای اعمال این قانون در جامعه ایجاد شود.

وی در پاسخ به این سوال که مسائل اقتصادی را در جامعه سالخورده چقدر موثر می دانید؟ وی گفت: مردم متوجه فشارهای اقتصادی شده اند و شاید این یکی از دلایل کاهش جمعیت و تولد فرزندان باشد، اما نه همه آنها.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، آیا جامعیت قانون «خانواده و جوانان جمعیت» برای رفع نیازهای آینده کشور در حوزه زایمان کافی است؟ وی تصریح کرد: البته مراحل ازدواج جوانان، پس از ازدواج، زایمان، وام دادن به جوانان و… وجود دارد و اکنون دولت به اول، دوم، سوم و… وام می دهد. کودکان و به طور جدی این قانون را اعمال کنید. اجرا می کند.

سرمدی وله تاکید کرد: شرکت های خودروسازی نیز موظف به واگذاری خودرو به مادران بدون نوبت هستند و واگذاری زمین نیز از دیگر مقررات مندرج در قانون خانواده و جوانان است، البته برخی از دستگاه های اجرایی این قانون را اعمال نمی کنند. نظارت مجلس و دولت موانع رشد جمعیت را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید