قانون جوانان جوانان با 12 تریلیون تن تصویب شد / اجازه ندهید قانون حمایت از خانواده روی زمین بماند

ساعت: 20:11
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792474

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون «حمایت از جوانان جمعیت و خانواده» با وام 12 هزار میلیارد تنی در بودجه سال 1401 گفت: نگذارید این قانون پابرجا بماند. .

به گزارش راه دانا به نقل از گلستان ما، علی نیکزاد امشب در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی نقش زن در ابعاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان گرگان گفت: قانون حمایت از جوانان. و خانواده در مجلس شورای اسلامی را برای حمایت از بارداری، زایمان، مرخصی پس از زایمان، شیفت شب اختیاری، حمایت از مادرانی که دوقلو به دنیا آورده اند، تصویب کردیم، تجربه مجلس مشروع بود که شرایطی را برای زنان باردار فراهم کند.

وی افزود: در بودجه سال 1401 دولت 12 هزار میلیارد تن در حمایت از قانون جوانان و حمایت از خانواده پیش بینی کرده است، اجازه ندهید این قانون روی زمین بماند.

موقعیت زنان در جامعه از نظر تاریخی ناکارآمد است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از جوانان و خانواده به ما تهمت زده شده است، گفت: شهادت می دهم که مجلس روی این قانون خیلی کار کرده است.

نقزاد با تاکید بر اینکه وضعیت زنان در جامعه به یک نقص تاریخی تبدیل شده است، افزود: خلاءهای حاکمیتی و محتوایی در این حوزه باید برطرف شود.

وی در خصوص تصویب طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح امروز در مجلس تصویب شد و جالب بود که مجلس اصرار به اتمام این کار داشت. امیدواریم این طرح به تصویب هیات امنا برسد.»

جاهای خالی را در حوزه فکری و محتوا پر کنید

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری این همایش ها را برای هدایت افکار عمومی به اهمیت نقش زنان مهم خواند و گفت: برگزاری این همایش ها اهمیت جایگاه زن در جامعه و مسئولان را روشن می کند.

نق زاد افزود: این همایش ها و ارائه درخواست ها باعث خلأهای فکری و محتوایی می شود و مسئولان خلأهای حاکمیتی و کم کاری در این حوزه را برجسته می کنند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حال احیای اندیشه اسلام ناب محمدی در حوزه زنان و زنان است، گفت: دیدگاه اسلام نسبت به زن را می توان در سه منبع مهمی که در اختیار داریم جستجو کرد و مطالعه این منابع می تواند ما را در توجیه آن یاری کند. این موضوع مهم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» اثر شهید مطهری، منبع دوم کتاب «زن در آیینه جمال و جلال الهی» اثر آیت الله جوادی آملی است. و منبع سوم ادعاهای متفکر و اسلام شناس بزرگ است. حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای است که در مجموعه پنج جلدی نقش و رسالت زن دکتر بانکی پور با محوریت کمیته های فرهنگی مجلس گردآوری شده است.

نق زاد با تاکید بر اینکه برهنگی جایگاهی ندارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از موضوعاتی که به طور جدی مورد توجه قرار گرفت بحث زنان از نظر انقلاب اسلامی بود، دنیا نسبت به زنان از نظر انقلاب اسلامی حساس بود. زیرا در آن زمان ایدئولوژی های غربی و سکولار دیدگاه های خاص خود را نسبت به زنان داشتند.

وی افزود: اما آنچه مورد تاکید مکتب اسلام به ویژه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، زن مسلمان ایرانی است. ما باید دنبال زن مسلمان ایرانی بگردیم. مقام معظم رهبری الگوی جدیدی آوردند که در اردوگاه غرب و شرق نخواهد بود مسلمان ایرانی.

زن مسلمان ایرانی داستان جدیدی از زنان در سراسر جهان ارائه کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت چه در داخل و چه در خارج از کشور و همچنین قوه مجریه توجه چندانی به این موضوع نداشته اند.

ایشان فرمودند: اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری; ما زن مسلمان ایرانی را شیر انقلاب اسلامی می دانیم و سومین الگوی زن، نه شرقی و نه غربی، زن مسلمان ایرانی است که تاریخ جدیدی را برای زنان جهان معرفی کرد.

نق زاد گفت: زنان پاک در سنگر خانواده می توانند خانواده را به خوبی اداره کنند و در عرصه سیاسی و اجتماعی به دستاوردهای جدیدی دست یابند. سومین الگوی زن از انقلاب اسلامی در عرصه اجتماعی می تواند الگوی جدیدی از جهان ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید