قانون حمایت از خانواده و جوانان، زایمان را تسهیل می کند / سیاست های جامع حمایت از کودکان در 65 درصد از جهان اجرا می شود

صالح قاسمی در این نشست با بیان اینکه تنها 5 سال برای بهبود نرخ زاد و ولد در کشور فرصت باقی مانده است، گفت: اکثر مردم دنیا معتقدند که اقتصاد ریشه تولد است، اما سبک زندگی و نگرش در اولویت است. علت و در واقع شرایط اقتصادی. در کنار شیوه زندگی قرار گرفت و باعث بیشتر شد.

وی افزود: اگر دلیل کاهش زاد و ولد فقط مربوط به اقتصاد بود، باید شاهد تغییر الگوی موالید و افزایش تعداد فرزندان خانواده های پردرآمد و کم درآمد بودیم، در حالی که اینطور نیست. مورد.”


18274841 4c24 4892 920d 3a32ae917b50 خبر خاکستری


کشورهای غربی حساسیت خاصی نسبت به زایمان دارند

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت گفت: در حال حاضر سیاست های جامع حمایت از خانواده و زایمان در 65 درصد جهان اجرا می شود و این کشورها به طرق مختلف از خانواده و زایمان حمایت می کنند.

قاسمی اذعان داشت: کشورهایی مانند ژاپن بدهکارترین کشورهای دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی به بدهی های دولتی هستند چرا که امروز 39 درصد جمعیت کشور را افراد مسن تشکیل می دهند که بدون انجام کاری باید از سوی دولت حمایت مالی شوند.


622d4a8a a827 4796 89ce a48247113c18 خبر خاکستری

وی ادامه داد: فعالیت های دقیق جمعیتی در کشورهای دنیا انجام می شود و الگوی تولد نیازمند تحلیل های جامعه شناختی دقیق تری است.

این مقام مسئول ادامه داد: اولین اقدام کشورهای غربی عمدتاً ایجاد مشوق ها و حمایت ها برای زایمان از طریق قانون گذاری است و این مشوق ها از پاداش تولد تا مرخصی زایمان، معافیت های مالیاتی و مشوق های مالی مختلف است.

قاسمی افزود: کشورهای غربی موضوع زایمان را به دقت بررسی کرده و نسبت به آن حساس هستند. در این زمینه می‌خواهیم مثالی بزنیم که به او مربوط باشد.»


هیچ اقدام موثری مطابق با سیاست های کلی جمعیت صورت نگرفته است

وی گفت: «دانمارک اسکنی به نام «D0 it for Denmark» به معنای «آن را برای دانمارک انجام دهید» راه اندازی کرده است.

دبیر مرکز مطالعات استراتژیک کشور اذعان داشت: مطالعه ای در دانمارک نشان داد که 30 درصد از بارداری زوج های جوان دانمارکی در سفر اتفاق افتاده است. بنابراین بلافاصله قانونی تصویب شد که بر اساس آن زوج های دانمارکی کمک هزینه سفر دریافت می کنند.

قاسمی گفت: در این راستا مسئولان دانمارک کمپینی راه اندازی کرده اند و کمک هزینه ای برای والدین این زوج در نظر گرفته شده است تا پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بتوانند از نوه های خود مراقبت کنند و به این ترتیب زوج های جوان بتوانند به سفر بروند.

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر کشورهای غربی تمام تلاش خود را در زمینه سنجش اجتماعی برای بچه دار شدن انجام داده اند، گفت: هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور تصریح کرد: در سال های بعد قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت در مجلس تصویب شد که تشویقی به زایمان نمی کند، اما زایمان را تسهیل می کند. این قانون عمدتاً برای زوج‌هایی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، اعمال می‌شود که برخی از موانع آنها به موجب قانون برداشته شده است.


دانشجویان باید مطالبه گر سیاست های جمعیتی باشند

قاسمی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان جمعیت مانند هر قانون دیگری در ابتدا دارای کاستی هایی بود اما اکنون تنها و بهترین قانون موجود است زیرا زمان زیادی برای تصویب قانون جدید از نظر نداریم. از زمان.”

وی ادامه داد: دانشجویان باید در فضاهای مختلف بر اساس منویات مقام معظم رهبری در شخص مسئولان الزامات جدی داشته باشند؛ این قانون باید اعمال شود و دستگاه اجرایی موظف به اعمال آن است.

این مقام مسئول اذعان داشت: دانش آموزان باید گره های خود را در مقابل مردم باز کنند و به سیاست های موفقیت آمیز برای جمعیت کشورهایی توجه کنند که برای خانواده ها منافع اقتصادی ایجاد کرده و نگرش آنها را تغییر داده اند.

قاسمی در پایان یادآور شد: در شرایط کنونی باید نگرش مطلوب نسبت به خانواده و کودک داشت و کودک باید به یک ارزش اجتماعی تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید