بیمه جامع خانواده گامی بلند در تحقق سیاست های مشترک خانواده/بیمه صاحب خانه است


ساعت: 08:21
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882130

طرح جامع بیمه خانواده ایران را می توان گامی اساسی در تحقق حمایت از خانه داران دانست. اگرچه این حمایت به تاخیر افتاده بود، اما نیازی بود که بارها توسط افراد نگران و کارشناسان خانواده تاکید شده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قم فردا رهبر انقلاب در 22 شهریور 1394 سیاست های کلی خانواده را برای اجرا در مراجع سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.
16 سیاستی که بر لزوم حفظ، تحکیم و حمایت از بنیان خانواده تاکید دارد که در این بند 12 به طور خاص بر حمایت از خانه داران تمرکز دارد.

369a4376 0268 401c a520 90855c1cb73b خبر خاکستری
در بند 12 آمده است: حمایت از آبرو و حیثیت همسر، نقش مادری و خانه داری زن و نقش پدری و اقتصادی مرد و نیز مسئولیت تربیتی و معنوی زن و مرد و توانمندسازی اعضای خانواده در مسئولیت پذیری. تعاملات خانوادگی و ایفای نقش و رسالت خود.
اگرچه در برخی جاها این سیاست ها بر حمایت از خانواده و حتی زنان تاکید دارد، اما رهبر معظم انقلاب در بند 12 به صراحت بر حفظ آبرو و کرامت نقش مادری و خانه دار تاکید دارند.
در این میان طرح بیمه جامع خانواده ایرانی را می توان یکی از گام های بزرگ در تحقق حمایت از زنان خانه دار دانست، حمایتی که این روزها همه کارشناسان خانواده بر آن تاکید دارند.

توانمندسازی، راهبرد اصلی زنان معاون رئیس جمهور در دولت سیزدهم
با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تمرکز بر زنان را در دستور کار قرار داد و از مهمترین این برنامه ها می توان به اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، راه اندازی طرح کسب و کار پایدار برای زنان و افزایش 18 درصدی بودجه برای تحقق آن اشاره کرد. توسعه اشتغال و کارآفرینی در حوزه زنان.
در این بین به جرات می توان گفت که حمایت از خانه دارها یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توان برای حمایت از خانه دارها انجام داد که میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: جامعه را گسترش دهید. کار در این حوزه آغاز شده و در ابتدای اجرای برنامه از بیمه کامل خانواده ایرانیان، بیمه خانه دار و دانشجویی رونمایی کرده ایم.

b40d791a b563 40b3 9b0f 55fbec29626f خبر خاکستری


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تلاش می کنیم با در نظر گرفتن فرصت های خوبی که برای همه آحاد جامعه فراهم می شود، تصریح کرد: در تلاشیم تا با توجه به فرصت های خوبی که برای همه افراد جامعه فراهم می شود. وی برای استفاده مردم از این فرصت اظهار داشت: داشتن این نوع پوشش بیمه ای در مواقعی که فرد شاغل نباشد جزء سوابق بیمه ای محسوب می شود و در صورت اشتغال فرد در آینده آن سوابق نیز اضافه می شود. به مدت زمان اشتغال آنها

طرح بیمه زنان خانه دار یکی از آرزوهای بزرگ زنان ایرانی است
طرح بیمه زنان خانه دار یکی از آرزوهای بزرگ زنان ایرانی بود که امروز محقق شده است.


محمد عاشوری مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بی شک حمایت از جمعیت زنان به عنوان رکن حیاتی در ساختار اجتماعی خانواده در قالب قوانین حمایتی می تواند موجب تقویت عملکرد آنان شود. به ویژه تربیت فرزندان به عنوان آینده سازان کشور و در نهایت منجر به توسعه و پیشرفت سرزمین می شود.


b0c9bb27 c494 4c5b a4b7 207895a48beb خبر خاکستری


عاشوری تصریح کرد: داشتن این بیمه مستلزم ازدواج نیست و زنان مجرد ۱۸ تا ۵۰ ساله نیز می توانند از این مزایا بهره مند شوند. به گفته وی برای استفاده از این قانون سابقه بیمه الزامی نیست و زنان در این سن بدون سابقه بیمه می توانند بیمه شوند.
وی ادامه داد: در مورد افراد بالای 50 سال، میزان سابقه پرداخت بیمه قبلی به حداکثر سن اضافه می شود و افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی داشته باشند از اعمال قانون معاف خواهند بود. محدودیت سنی تعیین شده
مدیرکل تامین اجتماعی استان قم تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی های بیمه خانه، امکان انتخاب نرخ پرداخت حق بیمه و حقوق به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه است.
وی افزود: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار برای برخورداری از حمایت مستمری 12 درصد است. بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به وراث واجد شرایط) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی 18 درصد است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده انتخابی از خدمات درمانی از دیگر مزیت های طرح بیمه زنان خانه دار است، در صورتی که زنان متقاضی این نوع بیمه به پدر، مادر یا همسر خود وابسته بوده و از مزایای درمانی سازمان بهزیستی برخوردار شوند. امنیت، نیازی به پرداخت هزینه سرانه درمان نیست، در غیر این صورت می توانند با پرداخت سرانه درمان مصوب جمعیت از خدمات درمانی مراکز خصوصی و همچنین سازمان تامین اجتماعی بهره مند شوند.
در واقع این اقدام تامین اجتماعی را باید گامی بلند برای حمایت از نهاد خانواده دانست، نهادی که این روزها بیش از گذشته در معرض هجمه های فرهنگی و نرم است.
لازم به ذکر است متقاضیان بیمه منزل می توانند بدون مراجعه به شعب بیمه های اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.es.tamin.ir به صورت غیرحضوری نسبت به عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید