اجرای عدالت و محرومیت زدایی گامی مهم در تحقق توسعه استان / رشد اقتصادی 8 درصدی مهمترین سیاست امسال است


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1401/02/21
کد خبر: 1837985

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان:

مهرداد عرب اول گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام و رشد اقتصادی 8 درصدی مهمترین سیاست و اولویت سیستان و بلوچستان در سال 1401 بود.

مهرداد عرب اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در کمیته شهرسازی دشتیاری گفت: مدیریت پروژه و برنامه ریزی صحیح برای اجرای موارد یکی از مهمترین موضوعات است که توسط شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گیرد. مقامات


وی افزود: سال گذشته مجموع منابع گزارش شده به استان 12 هزار و 333 میلیارد تن بود که 4 هزار و 564 میلیارد تن آن توزیع شد که 2 هزار و 400 تن بود و به این میزان حقوق 2 هزار و 700 کارگر در طرح های توسعه دستگاه پرداخت شد.


این مسئول اضافه کرد: این دوازده هزار میلیارد تومان در قالب سی و شش فصل و بالغ بر هشتاد برنامه و دستگاه اجرایی تقسیم و مدیریت شد.


وی گفت: برای سال 1401 دویست و ششصد هزار میلیارد تومان اعتبارات توسعه کشور است که 75 هزار میلیارد تومان آن در سی و یک استان توزیع می شود که حجم اصلی آن یکصد و هشتاد و پنج هزار میلیارد است. تومان در اختیار وزارتخانه هایی است که این تعهد را دارند وام ها را بین استان ها تقسیم کنید.


به گفته عرب یک، 4700 پروژه در استان وجود دارد که نمی توان به صورت انفرادی از آنها بازدید کرد، اما پروژه های کلیدی و موثر شهری در حال رصد و جدی گرفتن هستند.


وی ادامه داد: سیاست ما برای سال 1401 تکمیل پروژه های نیمه تمام است که باید در شهرستان ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از آن بهره برداری کرد و مردم از خدمات آن استفاده کنند.


رئیس سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: رشد هشت درصدی اقتصادی دومین گامی است که توجه ویژه به آن می شود. این یک تکلیف قانونی است که با توجه به ظرفیت هر منطقه، برنامه ریزی و تلاش برای تحقق توسعه باید مورد توجه قرار گیرد و محقق شود.


وی گفت: تشویق سرمایه گذاران و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر اولویت های این استان است، این افراد مشروط بر اینکه روی ظرفیت منطقه کار کنند مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.


عرب گفتم: امسال در بودجه 22 هزار میلیارد تن وام محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است که به صورت نقدی در بخش های مختلف عمرانی توزیع می شود و سهم سیستان و بلوچستان با توجه به شاخص های محرومیت بیشتر از سایر استان ها خواهد بود. اهمیت به دنبال حساسیت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید