محرومیت زدایی و توسعه عدالت مهمترین محور در برنامه های دولت است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موفا رسا; محمد حسینی در سومین روز از هفته دولت در استان زنجان و در روستای بناب زنجان در دیدار مردمی و دیدار با دهیاران استان ضمن گرامیداشت هفته دولت حضور یافت. وی گفت: رئیس جمهور دل به دست مردم و جمعیت کشور دارد و در یک سال گذشته همه دیدیم که استان به استان سفر کرد و رکورد زد و حتی از روستاهایی دیدن کرد که هیچ مقامی بازدید کرده است تا به مدیران تاکید کند که کار و تلاش خود را بر سر کار گذاشته اند تا در جهت رفع محرومیت هایی که همه انبیا و بزرگان داشتند حرکت کنند.

وی با بیان اینکه جانبازان تاریخ معاصر و اوایل انقلاب را به یاد دارند و رصد می کنند، افزود: اولین نهادی که امام در اوایل سال 58 دستور تأسیس آن را دادند، تشکیل جهاد سازندگی برای خدمات رسانی به روستاها برای توسعه و آبادانی آنها بود. امکانات

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در گذشته فقر و فلاکت وصف ناپذیری در کشور وجود داشت، گفت: برخی روستاها در برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان کاملاً محروم بودند و دولت مرکزی توجهی به آنها نداشت. اما وقتی امام این صحنه ها را از تلویزیون می دید، اشک از چشمانش سرازیر می شد و همیشه به فکر توسعه روستاها بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ شروع شد و اکثر افرادی که در جهاد سازندگی شرکت کردند به جبهه رفتند و در خط دفاعی جنگیدند، گفت: این امر باعث شد تا شهرک هایی که در روستاها مورد هدف قرار گرفته بودند کمتر دسترسی داشته باشند و از طرفی کشوری. ، جهاد سازندگی شبیه به جهاد کشاورزی انجام شد و جهاد سازندگی به درستی مورد توجه قرار نگرفت. اما یکی از اقدامات خوب این دوره این است که شورای عالی جهاد تشکیل شد و رئیس جمهور توجه ویژه ای داشت و از همه افراد جامعه کمک خواست و تنها به یک نهاد یا ارگان محدود نشد.

حسینی یکی از محورهای برنامه دولت را محرومیت زدایی و عدالت خواهی عنوان کرد و یادآور شد: این حرکت در استان زنجان نیز آغاز شده و باید حرکتی سازنده را در کل کشور آغاز کرد.

وی ادامه داد: اما پروژه های عمرانی که مدت ها معطل مانده است باید بررسی شود تا به نتیجه برسیم، در بحث خوزستان که اولین سفر رئیس جمهور بود مردم آب آشامیدنی نداشتند. اما کمتر از 50 درصد پروژه تکمیل شد. قرار بود آب شرب 5 میلیون نفر تامین شود و سال گذشته در چهارم شهریور ماه رئیس جمهور به دل مشکلات رفت و دستور تکمیل کار را داد و 50 درصد باقی مانده هم اکنون در حال تکمیل است و در حال انجام است. عالی. این پروژه های بزرگ که سال ها به کندی شروع شد و پیش رفت، در حال تکمیل شدن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آب شرب همدان تاکنون از سد اکباتان تامین می شده است اما به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی ها تامین آب وجود ندارد، گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری تاکید بر انتقال آب از تالوار است. سد در حالی که باید اجازه مشکلات مردم داده شود اما جدیت وجود نداشت و شاید عده ای نیازی به آن نمی دیدند. اما وزارت نیرو به طور شبانه روزی برای حل مشکلات تلاش می کند، بنابراین بخشی از این مشکل به دلیل کم کاری و بخشی به دلیل مشکلات اقلیمی است. و در همه جای دنیا مشکلاتی وجود دارد، تغییرات آب و هوایی اثرات خود را در سراسر جهان دارد، بنابراین ما باید با تلاش راه های جدیدی را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه راهکارهای خوبی برای گره گشایی از مشکلات مردم در این سفرهای استانی وجود دارد، گفت: خوشبختانه اعتبارات در حال آزادسازی است و درصد قابل توجهی در برخی استان ها انجام شده است. اما اولویت با پروژه های با پیشرفت بالای 50 درصد است تا این پروژه ها تکمیل شوند.

حسینی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ساخت و ساز و بهسازی روستاها در استان زنجان انجام شده است، اذعان داشت: نمایندگان دولت از اقدامات انجام شده تشکر کردند لذا این اقدامات سازنده باید تا پایان دولت ادامه داشته باشد تا بتواند مشکلات تحمیلی را مرتفع کند. گاهی اوقات یک پروژه چندین هزار نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و مشکلات باید به هر طریقی حل شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان زنجان بیان کرد: در خصوص قیر و آسفالت راه های روستایی; مجلس و دولت در تلاش برای بهبود وضعیت هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نیازهای اساسی مردم در حال تامین است، ادامه داد: در ابتدای دولت جدید مشکل تامین کالا وجود داشت، کالاهایی که نیاز به انبار داشت کمیاب بود و پس از آن در جنگ اوکراین، بحث امنیت غذایی به عنوان یک موضوع داغ مطرح شد، زیرا بیشتر گندم و نفت به اوکراین و روسیه می رسید، اما مجبور شدیم به تولید گندم بسنده کنیم و خوشبختانه 7 میلیون تن گندم توسط مردم خریداری شد. کشور و این نشان دهنده اعتماد مردم به دولت است، هرچند در پرداخت ها تاخیر وجود دارد، اما انبارهای ما مملو از کالاهای ضروری است و مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مسئله آب یک معضل اساسی در سراسر کشور است، یادآور شد: در آذربایجان غربی و شرقی که مشکل کمبود آب است، این نوع چالش ایجاد شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این اطمینان را به مردم می دهم که دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به کار بسته است، گفت: الگوی ما افرادی مانند شهید رجایی و سردار سلیمانی هستند که ایثارگرانه خدمت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به مدیرانی داریم که دور از تجمل، دور از بیهودگی، دور از رانت، اختلاف در دولت باشند، تصریح کرد: یک مدیر باید پاک باشد و فقط ذهن و فکرش به سمت حل مشکلات مردم معطوف شود. بنابراین ایران باید سربلند و قدرتمند باشد و ما این ظرفیت را داریم. در بسیاری از علومی که نخبگان ما در آن شرکت کرده اند، جزو کشورهای اول دنیا هستیم، بنابراین در نانو جزو 4 کشور برتر دنیا هستیم. شرکت های دانش بنیان که دارای رهبری برای تقویت آنها هستند، پیشرفت های چشمگیری دارند.

حسینی با بیان اینکه در روزهای اخیر از نمایشگاه بزرگ دستاوردهای صنایع دفاعی بازدید کرده ایم، اظهار داشت: جوانان ما کارهایی انجام داده اند که مردم را بی زبان می کند که ما می توانیم این کارها را انجام دهیم، ایران تاریخ فرهنگی و تمدنی درخشانی دارد و این نشانه هوش استعداد مردم ایران است. بنابراین وقتی اعتقاد و ایمان در کنار آن قرار گیرد می توان اقدام بزرگی انجام داد.

وی تصریح کرد: جنگ در اوکراین است اما آثار تورم آن در اروپا یا در ترکیه قابل مشاهده است، تورم 80 درصدی وجود دارد، با اسرائیل مشکلی ندارند، جزو ناتو هستند اما الان تورم بالای 80 دارند. ٪.

حسینی با بیان اینکه در کشور ما تورم و التهاب وجود داشته اما دولت در حال کنترل آن است، گفت: به فضل الهی وزارت بازرگانی تشکیل می شود تا مسئولیت را بر عهده بگیرد تا این مسئولیت بین وزارتخانه تقسیم نشود. جهاد و وزارت صمت و سایر سازمان ها.» در این شرایط وزارت بازرگانی می تواند بازار را کنترل کند و مشکلات مردم را کاهش دهد.

نایب رئیس مجلس گفت: امسال التهابات زیادی وجود داشت از جمله تورم جهانی، سودجویی عده ای که منتظرند در کشور اتفاقی بیفتد تا خودشان از آن بهره برداری کنند.

وی با بیان اینکه دولت نیز با وجود تشکل جنایی سازوکار مناسبی نداشت، گفت: علیرغم اختیاراتی که سران سه قوه به سازمان جنایی داده اند کافی نیست و نیاز به وزارتخانه است. این کار را به عهده بگیریم تا کارها به نتیجه بهتری برسند.

حسینی تصریح کرد: با حضور مردم و اتحاد قوای سه گانه می توان کارهای بزرگی انجام داد تا کشور روز به روز توسعه و پیشرفت کند و رئیس جمهور با آبروی خود وارد صحنه شد تا اصلاحات انجام شود. کاملا بیرون .

دیدگاهتان را بنویسید