کار موسسه پیشرفت و توسعه در 4 محور محرومیت زدایی / لایروبی و احیای 15 رشته قنات رشتخوار ادامه دارد.


ساعت: 08:55
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1890799

گام های موثر بنیاد علوی برای رفع کمبود در منطقه فقیرنشین خراسان رضوی؛

با راه اندازی بنیاد علوی به عنوان معاونت اقتصادی در شهرستان رشتخوار و فعالیت در چهار حوزه مدنی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اشتغال، اقدامات مفید بسیاری برای رفع مشکلات مردم این منطقه محروم رضوی انجام شده است. استان خراسان.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; با فعالیت بنیاد علوی به عنوان معاونت اقتصادی در شهرستان رشتخوار و بیش از 2 سال فعالیت در چهار حوزه زیرساختی عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اشتغال، اقدامی بسیار مطلوب برای رفع مشکلات مردم این محروم منطقه استان خراسان رضوی. وجود داشت.




حل مشکلات کاهش دبی آب در قنوات رشتخوار

علی نژاد دهیار از روستای شبه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: یکی از خواسته های مردم و کشاورزان رسیدگی به وضعیت آب قنات ها بود که برای افزایش برداشت آب نیاز به احیاء داشت. قنات روستای شبه با همت بنیاد علوی رضایت مردم این روستا را به همراه داشت.

رحیم پور یکی از اهالی بخش جنگلی رشتخوار در خصوص مشکل پایدار آب شرب بخش جنگلی ضمن قدردانی از زحمات موسسه توسعه و آبادانی گفت: اکنون با ورود چاه کت به سیستم آبرسانی شهرستان رشتخوار. بخش جنگلی بخش بزرگی از مشکلات آنها توسط مردم حل شده است و در حوزه آب شرب حل شده است.

محمد تابنده دبیر موسسه توسعه و توسعه رشتخوار با اشاره به گزارش فعالیت های انجام شده در موسسه توسعه و توسعه در یک سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: فعالیت و خدمت در چهار حوزه زیرساخت های عمرانی، حوزه فرهنگی، حوزه اجتماعی، سلامت و اشتغال در دستور کار مجموعه عمران و عمران شهری رشتخوار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در خصوص تعمیر و تجهیز مساجد و مدارس هم اکنون در حال انجام آن هستیم و انشالله در آینده نیز برنامه را ادامه خواهیم داد و در خصوص لایروبی قنوات نیز 15 کانال در برنامه داریم که تاکنون حدودا 1. میلیاردها اعتبار برای این 15 کوزه با مشارکت مردم هزینه شده است. امیدواریم با همت دوستان موسسه عمران و عمران شهری و بنیاد علوی به کار روی پروژه ادامه دهیم.

تابنده به بحث سازمان پیشرفت و توسعه در بحث مشکلات آب شرب منطقه جنگل اشاره کرد و اذعان داشت: الحمدالله به همت فرماندار، امام جمعه و سیستم آبیاری شهرستان امروز موضوع اتصال چاه کت که با مشارکت 50 درصدی بنیاد علوی پیگیری شد و سیستم آبیاری استان تامین شد.آب مجموعه سامان مشکلات جنگلی را به همراه داشت که الحمدلله پیش آمد، هرچند پروژه تجهیز کار همچنان ادامه دارد، الحمدالله با تلاش های انجام شده. ، بحث انتقال آب انجام شد.

دبیر موسسه توسعه و عمران رشتخوار همچنین گفت: در حال حاضر 11 چمن مصنوعی با مشارکت متولیان امر از جمله اداره ورزش جوانان، سپاه ناحیه شهرستان و دهیاران محترم در حال ساخت و اجرای هستیم که از این تعداد 3 چمن آماده است و 2 چمن دیگر نیز تکمیل می شود. در روزهای آینده نصب می شود و ما تا 11 چمن را ردیابی خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بحث دوباب خانه علم در منطقه شبه شبه و روستای فاضلمند مطرح می شود که انشاالله روند شروع کار آن انجام خواهد شد.

تابنده افزود: در حوزه تسهیلات، گزارش و آمار نهاد توسعه و عمران شهری در سال گذشته پروژه هایی را از مجموعه بانک سینا معرفی کردیم که در اعتبارات تبصره 16 178 پروژه تکمیل شده داشتیم که برای این منظور است. طرح حدود 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: در حوزه ساخت و ساز مسکن 46 نفر برای تکمیل یک بلوک مسکونی نیمه کاره 2 میلیارد و 200 میلیون تومان وام داشتند که طرح نیکو که در محدوده حریق متوسط ​​است دو میلیارد و 675 میلیون جذب کرد. تومان اعتبار به منطقه یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای تامین جهیزیه و درمان جذب کردیم و 4 میلیارد اعتبار در رابطه با تفاهم نامه بنیاد علوی و صندوق کارآفرینی امید در سال 96 واریز کردیم. شهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید