احیا و لایروبی 20 رشته قنات در کرمان / فعالیت بیش از هزار صندوق قرضه الحسنه و 40 تعاونی در راستای ایجاد اشتغال

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782271

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت؛

جواد جلالی گفت: حدود 1200 صندوق قرض الحسنه و 40 تعاونی فعال در استان داریم و موضوع اشتغال را در قالب صندوق ها و تعاونی ها پیگیری می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی در گفتگو با راه آرمان; وی با بیان اینکه بسیج سازندگی در سال جاری ماموریت های متعددی را در استان دنبال می کند، گفت: بسیاری از این ماموریت ها در حال انجام است و پروژه هایی را در مناسبت های مختلف افتتاح کرده ایم و برخی دیگر ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت اول ما تامین آب شرب است، گفت: بر اساس اعلام فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان 747 روستای استان فاقد پایداری هستند. آب آشامیدنی. با استفاده از ظرفیت ها، مشارکت ادارات و دستگاه ها و … می توانیم تا پایان سال 1401 آب این روستاها را تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کار در زمینه آبرسانی روستاهای فاقد آب آشامیدنی پایدار آغاز شده اما ظرفیت ها هنوز به طور کامل محقق نشده است، گفت: در شش ماهه نخست سال به 35 روستا و 63 روستای دیگر آبرسانی کرده ایم. با کمک قرارگاه پیشرفت و توسعه، خیرین به ویژه خیر حاج اکبر ابراهیمی، حمایت های ویژه فرماندهی سپاه ثارالله استان، گروه های جهادی و بسیج سازندگی در هفته های اخیر آبرسانی شده اند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم به ۶۳ روستای دیگر آبرسانی خواهیم داشت، گفت: تامین آب کشاورزی از دیگر اولویت های سازمان بسیج سازندگی در این زمینه است. و معتقدیم که تامین آب کشاورزی تا بتوانیم بهترین استفاده را از منابع آبی داشته باشیم.

جلالی ادامه داد: تاکنون 20 قنات در استان داریم که در حال احیاء هستند و یک لایه یاقوتی نیز در زمان مشخصی کشف و بهره برداری می شود. بیشتر این قنات ها در مناطق فقیرنشین و شهرهای رودبار جنوبی و زهکلوت قرار دارند و در این راستا «از بنیاد علوی کمک گرفتیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان با اشاره به احیاء و ساییدن قنوات شهداد و سایر مناطق فقیرنشین استان کرمان گفت: اولویت دیگر ما ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه های خرد و خانگی است. «چون هر جا که توانسته ایم شغل ایجاد کنیم کمک مالی به خانواده کرده ایم و به نوعی توانسته ایم این خانواده را توانمند کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال خرد و خانگی توسط صندوق ها و تعاونی ها را رصد می کنیم، افزود: حدود 1200 صندوق قرض الحسنه و 40 تعاونی فعال در استان داریم که در قالب صندوق ها به موضوع اشتغال می پردازیم و می پردازیم. نظارت بر تعاونی ها

این کارمند افزود: سمینارهایی را راه اندازی کرده ایم که با این اقدام می توان افراد بیکار را به کار گرفت و در خدماتی مانند صدور مجوز، هماهنگی با ادارات و دستگاه ها و تسهیل بازاریابی در این حوزه هستیم.

جلالی گفت: یکی دیگر از اولویت های بسیج، ساخت و ساز مسکن نیازمندان و مددجویان کمیته مددکاری و مددکاری است و در ماه های اخیر اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: علاوه بر ساخت و ساز مسکن، ساخت و تجهیز مدارس، مساجد، خانه های دانش پژوهان و سالن های ورزشی را در نظر داریم و به مناسبت هفته بسیج خواهیم داشت. برنامه هایی برای باز کردن در این زمینه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: اولویت دیگر ما در حوزه خدمات اجتماعی جهیزیه و کمک های مومنانه است. وی ادامه داد: از سال گذشته با کمک کمیته امداد کارهای ارزنده ای انجام شده است که از آن جمله می توان به توزیع 2800 دسته جهیزیه اشاره کرد و 570 هزار بسته امدادی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) داشته ایم.

وی گفت: اولویت و ماموریت دیگر ما در حوزه بلایای طبیعی است. ممکن است در آینده منجر به تهدید شود و ما به عنوان مکمل در این زمینه کار خواهیم کرد. زیرا تمرکز اصلی همکاری با معاونت اجتماعی و سایر دستگاه ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید