مرکز علمی کاربردی در حال ایجاد رشته های جدید در راستای ایجاد اشتغال است


ساعت: 14:15
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878718

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری:

بهروز شایق رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری گفت: 10 کارآفرین برتر استان از دانشگاه علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند که سه نفر از آنها برای موفقیت بیشتر به صحنه ملی در تهران معرفی شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ بهروز شایه رئیس مرکز علمی کاربردی چهارمحال و بختیاری امروز در نشست خبری گفت: در حال حاضر 8 پژوهشگاه کاربردی در استان چهارمحال و بختیاری با 63 رشته کارشناسی و 46 کد در مقطع کاردانی دانشجو می پذیرند.



وی افزود: سال ها قبل پذیرش دانشجو در مرداد ماه بود اما امسال از اول تیرماه در دو مرحله اقدام به جذب دانشجو و کاردانی خواهیم کرد. دوره تکمیلی از 14 جولای شروع می شود و 1 هفته به طول می انجامد. پیدا شد.

شایق با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی در راستای ایجاد اشتغال اقدام به ایجاد رشته های جدیدی کرده است که قبلا در استان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در مقطع کارشناسی بسیاری از رشته ها بر عهده ورزش هستند.

وی با اذعان به ضرورت وجود رشته های مؤثر گفت: «کسب و کارها و مشاغل دیجیتالی که می توان با اینترنت ایجاد کرد را نمی توان نادیده گرفت و باید بتوانیم این تجربه مهم و حرفه ای را در این زمینه گسترش دهیم.» مدیریت تجاری سازی آموزش داده می شود. این استان


وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد اشتغال در کشور نیاز به تقویت حوزه های جدید است، گفت: کسب و کارهای دیجیتال و حوزه های مرتبط با نساجی و بافندگی، بافندگی و بافندگی، روغن های خوراکی و نساجی، طراحی لباس کیف و کفش، رنگرزی و بافندگی اینها رشته هایی هستند که به تازگی وارد این مرکز آموزشی شده اند.

شایه ادامه داد: 10 کارآفرین برتر استان از دانشگاه جامع علمی کاربردی فارغ التحصیل شده اند که سه نفر از آنها برای موفقیت بیشتر به صحنه کشور تهران معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های پژوهشی کاربردی بر اساس تقاضا دروس را می گذرانند، تنوع حوزه ها محدودیتی ندارد و هر حوزه ای که بتواند بازار کار در جامعه ایجاد کند به شرط استقبال و پذیرش دانشجو آموزش داده می شود.

شایق یادآور شد: رشته های گردشگری نیز مورد استقبال دانشجویان قرار می گیرد، دوره های آموزشی در زمینه هایی مانند آموزش نمد برگزار می شود و دوره های آموزشی فرش نیز می تواند در این حوزه گنجانده شود.

وی افزود: مشکل اصلی آموزش در حوزه های جدید نبود متخصص و فارغ التحصیل به ویژه در رشته نساجی در رشته نمد است که برگزاری برخی دوره ها را با مشکل مواجه می کند.

شایق درباره شهریه دانشگاه علمی کاربردی نیز توضیح داد: شهریه دانشگاه ها هر ساله 25 درصد افزایش می یابد اما همچنان شهریه آن دانشگاه نسبت به پیام نور و دانشگاه آزاد کمتر است، مثلاً سال گذشته آموزش ثابت دانشگاه آزاد. 880 هزار تن و آموزش 10 واحد تئوری 500 هزار تن است.

وی با بیان اینکه دانشجویان هر ترم می توانند از این تسهیلات استفاده کنند، افزود: با افزایش شهریه قطعا سقف تسهیلات از یک میلیون فراتر می رود.

شیخ یادآور شد: مدارک تحصیلی این دانشگاه مربوط به وزارت علوم و دولت است، طبق قانون هیچ مرکزی حق ندارد از پذیرش مدارک مربوط به وزارت علوم برای کار خودداری کند، مدارک تحصیلی این دانشگاه می تواند باشد. ترجمه شده و در کشورهای خارجی پذیرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز دانشگاه علمی کاربردی ارتباط تنگاتنگی با صنعت و جامعه دارند، به عنوان مثال در مرکز ارتباط صنعت نجاری در کارخانه نجاری، مرکز پلیس در مراکز انتظامی و مرکز قطب های صنعتی در قطب صنعتی خط تولید را به عنوان یک کارگاه و آزمایشگاه و هر آنچه را که یاد می گیرند مستقیماً در خط تولید به کار می گیرند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید