آغاز پذیرش دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان مرکزی / آموزش مهارت در راستای ایجاد اشتغال رسالت دانشگاه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; مهدی رئوفی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در نشست خبری با بیان اینکه آموزش در دانشگاه علمی کاربردی مبتنی بر مهارت است، گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی.

وی با تاکید بر رسالت دانشگاه علمی کاربردی بر آموزش ایجاد اشتغال و کارآفرینی گفت: در دانشگاه جامع علمی کاربردی با دو سال آموزش مهارتی به اشتغال و کارآفرینی دست خواهیم یافت تا آن را به گنجینه تبدیل کنیم. به همین دلیل در تلاش هستیم تا با مهارت آموزی به سمت تحقق شعار سال برویم که در سال جاری 100 رشته جدید به عنوان مشاغل جدید به رشته های دانشگاه علمی کاربردی اضافه شده است.

رئوفی گفت: 2300 دانشجو در 12 مرکز دانشگاه علمی و کاربردی استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند و امسال 53 رشته جدید در این مراکز پذیرش می شود که 22 رشته کاملا جدید و مناسب برای بحث اشتغال و کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی افزود: 22 رشته جدید که به پذیرش مهرماه اضافه شد، رشته هایی است که متناسب با نیاز کشور و برای رفع مشکل طراحی شده است.

وی ادامه داد: روزنامه نگاری ورزشی، داده کاوی، فناوری تولید و مدیریت محتوای دیجیتال، داوری ورزشی و کسب و کار دیجیتال از جمله حوزه هایی هستند که دانشجویان نوبت اول را می پذیرند.

رئوفی خاطرنشان کرد: ثبت نام پذیرش در مقاطع کاردانی و کارشناسی مراکز دانشگاه علمی کاربردی در 154 رشته با ظرفیت 9030 نفر از امروز آغاز می شود و مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی از 28 خرداد لغایت 21 تیرماه است. و پذیرش در دوره های کاردانی از 14 از تیرماه شروع شده و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: آموزش خانواده های شهدا و ایثارگران در دانشگاه علم و صنعت رایگان است و دانش آموزانی که در مسابقات بین المللی حائز رتبه شوند از آموزش رایگان بهره مند می شوند و در صورت کسب مقام در مسابقات کشوری از آموزش رایگان برخوردار خواهند شد. 30 درصد تخفیف. در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.»

رئوفی همچنین به تسهیلات در نظر گرفته شده برای دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: برای هر ترم یک میلیون و 300 هزار جلد وام قرض الحسنه به دانشجویان آینده نگر پرداخت می شود که 9 ماه بعد بازپرداخت می شود. فارغ التحصیلی یا بازپرداخت وام در صورت اعزام به سربازی «بعد از فارغ التحصیلی شروع می شود.

رئیس دانشگاه عالی علمی کاربردی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از استان مرکزی است و پیش بینی می شود مرحله مکتوب به پایان رسیده و مرحله علمی در هفته اول مردادماه انجام می شود.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه 535 مدرس در دوره جذب شرکت کردند که در نهایت با 31 نفر مصاحبه و 29 نفر در دانشگاه استخدام شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید