تولید فرش در خراسان شمالی رها شد/ اعلام آمادگی دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد رشته فرش در استان


ساعت: 15:49
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914778

ناصر فخر محدی با اشاره به اینکه 70 درصد تعاونی های فرش استان غیرفعال هستند، اظهار داشت: صنعت فرش رها شده حوزه اقتصادی است در حالی که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد تاثیرگذاری آن در عرصه اقتصادی باشیم. توسعه استان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک، ناصر فخر مهدی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در کمیته فرش دستباف خراسان شمالی گفت: در راستای رفع مشکلات قالیبافان استان خراسان شمالی، تلاش شد تا مشکلات فرش دستباف توسط متولیان آن گزارش شود و سندی تدوین شود. توسعه فرش دستباف به عنوان نقشه راه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته تدوین سند فرش دستباف باید به صورت مستمر برگزار شود، ادامه داد: شایان ذکر است در این سند باید تمامی موارد تعریف شود که اجرای آن نیازمند اجرای نظرات بخش خصوصی، بانک ها و تعاونی ها است. این سند و اتاق بازرگانی.

فخر موحدی خاطرنشان کرد: سند توسعه فرش استان در مرحله پیش نویسی است و برای تهیه این سند لازم است دیدگاه مدیران مسئول تغییر کرده و با جدیت بیشتری به تولید فرش وارد شود.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی استان آمادگی خود را برای جذب دانشجو در رشته فرش اعلام کرده است، افزود: آموزش و پرورش تاکنون هیچ اقدامی برای ایجاد رشته در فرش انجام نداده است اما می توان با ظرفیت پژوهی دانشگاه علمی و کاربردی انجام شد و به این مهم دست یافت.

وی با بیان اینکه 70 درصد تعاونی های تولید فرش در استان فعال نیستند، خاطرنشان کرد: تولید فرش بخش مغفول مانده حوزه اقتصادی است که با توجه به اهمیت ویژه این صنعت باید شاهد اثربخشی آن در توسعه اقتصادی باشیم. استان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید