نمایش فرش دستباف خراسان شمالی در ویترین نمایشگاه بین المللی / تلاش برای ثبت بین المللی فرش دو رو داوودوچ

ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795851

فرحناز رافع از اعزام هیئت های تجاری و بافندگان فرش دستباف خراسان شمالی به نمایشگاه بین المللی دبی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه تعدادی فرش دستباف استان به دنیا عرضه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز رفیع رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امروز بین مرکز ملی فرش ایران و اتاق بازرگانی خراسان شمالی منعقد شد، هیئت های تجاری با تعدادی فرش دستباف از خراسان شمالی همراه شدند. برای شرکت در این نمایشگاه به نمایشگاه بین المللی دبی ارسال می شود.

رفیع با یادآوری اینکه فرش دستباف خراسان شمالی در کشورهای مختلف از جمله چین و ژاپن رواج دارد، گفت: در معرض دید نمایشگاه قرار بگیرید.

وی افزود: هدف از این نمایش، زمینه سازی برای بازاریابی مناسب بین المللی، صادرات و همچنین مسیری برای بافت مبتنی بر ذائقه جهانی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از اقدامات مرکز ملی فرش کشور برای نظارت و اجرای ثبت جهانی فرش دیویدوچ خبر داد و گفت: این فرش دستباف خراسان شمالی اما دارای ثبت ملی است، نه ثبت جهانی. هنوز ثبت بین المللی شده است.

وی افزود: مرکز ملی فرش کشور با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان بین المللی WIPO به اجرای آن ادامه خواهد داد.

رفیع در بخشی دیگر از سخنان خود به طراحی ثبت هفته فرش در تقویم ملی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد در تقویم ملی 18 تا 24 باخمن پیش بینی شده است.

وی گفت: هنر و اندیشه، هنر و تاریخ، هنر فرش دستباف، فرش برای محیط زیست، فرش برای سلامتی انسان، رویداد گره رحمت برای صلح جهانی از عناوین تعیین شده برای هفته فرش است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین به برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و اعلام کرد: این جشنواره از کارآفرینان برتر این حوزه و سپس در سطح استانی از جمله استان اول تجلیل می شود. خراسان شمالی بود، جشنواره در حال برگزاری است.

وی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را زمینه سازی برای برندسازی فرش دستباف ایرانی عنوان کرد.

رفیع همچنین افزود: جشنواره تجلیل از مشاهیر فرش ایران را نیز برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید