اولین نمایشگاه فرش دستباف ساروک برگزار می شود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدعلی آقازیارتی امروز 13 دی ماه 1401 گفت: جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نمایشگاه فرش دستباف و صنایع دستی دهستان ساروک با حضور حجت الاسلام اختری رئیس بخشداری، مسئولین و تولیدکنندگان و فعالان در محل برگزار شد. منطقه فرش دستباف و صنایع دستی در ولسوالی ساروک.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک خاطرنشان کرد: نمایشگاه فرش دستباف ساروک به منظور نمایش دستاوردهای صنعت فرش دستباف ساروق و جیریه برگزار می شود. علاقه مندان به فرش ایرانی می توانند با مراجعه به این نمایشگاه با کیفیت ترین و متنوع ترین فرش های ایرانی را مستقیما از تولیدکنندگان خریداری کنند.

آقا زیارتی با تاکید بر اینکه قالی بافی بخشی از زندگی مردم منطقه ساروک است، گفت: نیمی از زیبایی قالی و قالی به خاطر ذهن خلاق و هنرمندانه هنرمندان و طراحان فرش است و هر قالی بر اساس آن بافته می شود. یک طرح از پیش طراحی شده به نام کارت. ، به گونه ای که رشته های آن با رشته های زندگی آنها در هم آمیخته است و نقش های آن بیانگر نقش افکار، احساسات، سلیقه ها، خواسته ها و ارزش های آنهاست. تاریخ، اقتصاد، هنر و فرهنگ مردم این منطقه در نقش و نگار فرش های این منطقه منعکس شده است تا جایی که ساروک بدنی بی روح و بدون فرش است.

صنعت قالی بافی حدود 700 سال است که در ساروک حفظ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید