پژوهش باید در راستای تولید دانش و اشتغال زایی باشد/ لزوم تقویت ارتباط دانشجو و دانشگاه با صنعت


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915592

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط دانشجو و دانشگاه با صنعت، گفت: پژوهش باید در راستای تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال که شعار سال است، باشد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سعید فراخانی فرد از اعضای هیات علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به هفته پژوهش گفت: پژوهش باید با شعار سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال همسو شود.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با جهت دهی به پژوهش به این هدف برسیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم با اشاره به دستاوردهای دانشگاه قم اعم از پایان نامه ها و پایان نامه ها با توجه به نیاز استان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه قم در تلاش است حرکت کند. به دو محور حفظ اقتدار علمی در سطح جهانی، رفع نیازهای استان و کشور.
وی افزود: پارک علم و فناوری با هدف ایجاد پردیس های علم و فناوری در دانشگاه ها است تا بتواند اهداف دانش بنیان در دانشگاه ها را محقق کند. امسال نمایشگاه را از دید مردم می سازیم.
حجت الاسلام فراهانی فراد با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برترستان گفت: طی جلسه ای که در فرمانداری با حضور مسئولان جشنواره برگزار شد، کمیسیون علمی و داوری با حضور اساتید دانشگاه های کشور تشکیل شد. استان و پرونده های رسیده در این کمیته ها مورد بررسی قرار گرفت و نتایج برگزیدگان مشخص شد و در جشنواره از آنان تجلیل خواهد شد.
وی افزود: برنامه های هفته پژوهش به سه بخش جشنواره برگزیدگان علم و فناوری، نمایشگاه و پژوهش دانش آموزان و ارزیابی آنها اختصاص دارد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم تصریح کرد: پس از این جشنواره، دانشگاه ها و مراکز فراخوان برای معرفی پژوهشگران برتر، سپس با تشکیل کمیته های علمی و هیئت داوران متشکل از اساتید دانشگاه در رشته های مختلف و بررسی موارد، اقدام به معرفی پژوهشگران برتر کردند. افراد منتخب معرفی و شناخته شدند
وی ادامه داد: در این جشنواره ها از پژوهشگران و فناوران اقشار مختلف اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان، پژوهشگران مستقل و کارگاه های آموزشی تجلیل می شود و تلاش کرده ایم همه دانشگاه ها به نوعی در آن شرکت کنند.
حجت الاسلام فراهانی فراد درباره شعار هفته پژوهش خاطرنشان کرد: شعار هفته پژوهش «هفته پژوهش، موتور تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال» است که با شعار سال هماهنگ شده و همه باید بیایید دست به دست هم دهیم تا این شعار محقق شود.
وی به ارتباط دانشگاه، صنعت و جامعه اشاره کرد و گفت: پایان نامه ها و پایان نامه ها در راستای رفع نیازهای استان می روند; همچنین با تقویت پیوند دانشگاه و صنعت، فرصت های آموزشی صنعت، کارآموزی دانشجو در صنعت و … سعی در تقویت پیوند دانشجو و دانشگاه با صنعت دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید