باید از دانش برای ارتقای تولید و اشتغال استفاده کرد/ لزوم ایجاد پیوند یکپارچه بین دانشگاه و حوزه تولید


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817036

وی گفت: دغدغه و مشکل اصلی امروز کشور بحث اشتغال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمداله اکوانی رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: قدرت بر کشور است.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال های اخیر همه نام ها برای تولید و اشتغال بوده است و این نشان می دهد که دغدغه و مشکل اصلی امروز کشور اشتغال است. معنای معنایی این شعار را می توان اینگونه بیان کرد: «اینکه باید از دانش برای بهبود تولید و اشتغال استفاده کنیم، از منابع کمتر استفاده کنیم و کمتر هزینه کنیم، اما در مقابل دستاوردهای بیشتری برای خدمت به جامعه و جهان داشته باشیم، اکنون این فرصت ها را داریم. .

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نهادهای زیادی در کشور وجود دارند که می توانند در این حوزه ها حرکت کنند. همه نهادهایی که در کشور ماموریت دارند در مسیر دانش حرکت کنند، در خط مقدم این کار هستند، اولین کاری که باید در سال جدید انجام شود. ما باید پیوند منسجمی بین دانشگاه ها و بخش تولید ایجاد کنیم.

«ما هنوز این ضعف را داریم. تولید دانش ما در بسیاری از دانشگاه های کشور در خدمت حل مشکلات و مشکلات نیست. ما باید در این مسیر حرکت کنیم و امسال بیش از هر زمان دیگری سنگ بنای دانش را در این حوزه بگذاریم. از علوم انسانی گفت: چه در علوم پایه، چه در زمینه فنی و چه مهندسی برای تولید و خدمت به مردم.

وی افزود: بنابراین دانش ما باید مسئله محور و در خدمت حل مسئله باشد. ما این لذیذ را در بنیاد نخبگان داریم. در طرح شهید احمدی روشن که در بنیاد ملی نخبگان تعیین شده است، سه طرح کاربردی و مشکل محور در استان وجود دارد که «او با منابع بنیاد ملی نخبگان کار می کند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: این طرح ها دانشجویان و اساتید دانشگاه در حوزه صنعت را گرد هم آورد. تلاش می کنیم به برخی از دانش آموزان در رشته های مختلف برای ارتقای تولید و اشتغال کمک کنیم. دومین کاری که باید توسط همه نهادها انجام شود حمایت از نخبگان است.

وی گفت: جذب و جذب نخبگان بسیار مهم است، ما در بنیاد نخبگان لیست کاملی از آنها داریم و از نخبگانی که می توانند به شرکت های دانش بنیان خدمت کنند و به این شرکت ها در روستاها کمک کنند، حمایت ویژه می کنیم. متاسفانه این شرکت ها در روستا زیاد نیستند و در مجموع 12 یا 13 شرکت دانش بنیان داریم که البته در چهار ماه رشد خوبی داشته اند.

رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر حمایت از صنایع بزرگ استان انجام شود، می توان نخبگانی را که در حوزه های مختلف، در صنایع هستند، ارائه کرد و دانشی را که در این سال ها آموخته اند به جا گذاشت. برای بهبود نکته مهم دیگر این است که ما منابع مالی داریم و می توانیم در مکان هایی که مزیت نسبی ندارند مانند موسسات مالی دولتی سرمایه گذاری کنیم تا شرکت های دانش بنیان را توسعه دهیم.

وی افزود: چندین مزیت مهم در استان ما وجود دارد، آبزی پروری، کشاورزی و گردشگری، صنعت نفت و گاز پایین دستی و بالادستی که این منابع مالی را متناسب با مزیت های نسبی استان تخصیص می دهند و شرکت های دانش بنیان که در این حوزه پشتیبانی

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لحظه بعدی حمایت نهادهای دولتی برای شکل گیری کارآفرینی پایدار و اکوسیستم دانش بنیان در استان است که دستگاه های اجرایی دانشگاه آن شرکت های خصوصی هستند. «تشکیل شود.

«مهمترین چیز این است که همه نهادها باید متحد شوند و به شکل گیری فرهنگ اقتصاد دانش بنیان کمک کنند. فرهنگ زمینه ساز توسعه شرکت های دانش بنیان است. اکوانی گفت: بیایید این فرهنگ را در روستا، این فرهنگ اقتصاد را رها کنیم. دانش بنیان بخشی از این ایده است، بخشی حمایت و دیگری تلاش و پشتکار است.

وی گفت: بخش مهمی از این فرهنگ، سخت کوشی و تلاشی است که جامعه دانش ما و جامعه دانشگاهی باید داشته باشند تا با تلاش و کوشش از موانع عبور کنیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد با همین چند عنصر می توان این امر را تسهیل کرد و از طریق آنها همچنین گفتند که این اکوسیستم کارآفرینی و دانش بنیان شکل می گیرد و بنا به رسالت ما درب بنیاد نخبگان به روی همه نخبگان باز است و تلاش خواهیم کرد. برای اجرای این شعار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید