دانشگاه نسل سوم دانش بنیان و ایجاد اشتغال است/ نقش مهم دانشگاه ها در اجرای شعار سال


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819162

مرتضی فدایی گفت: دانشگاه های نسل سوم می توانند نقش موثر و تعیین کننده ای در تحقق شعار سال توسط رهبر فرزانه انقلاب صنعت محور داشته باشند. اقتصاد دانش بنیان و ایجاد اشتغال.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی فدایی مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تولید یکی از رویکردهای اصلی توسعه و ارتقای اقتصاد و استقلال کشور است و اگر به این مهم توجه نشود فرصت های پیش روی آن را هدر خواهیم داد.انقلاب در سطح ملی. و عرصه بین المللی.”

وی ادامه داد: در سال های اخیر تاکید و رویکرد منویات مقام معظم رهبری بر نامگذاری، توجه ویژه به تولید بوده است و امسال اقتصاد دانش بنیان در کنار تولید می تواند جهش های بزرگی در تولیدات داخلی ایجاد کند.

فدایی با بیان اینکه تحقق شعار سال یک تکلیف است، افزود: عمده این وظیفه بر عهده شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری، مراکز رشد در دانشگاه ها است.

وی گفت: متاسفانه برخی از دانشگاه های کشور مرکز رشد ندارند و این امر باید در سال اقتصاد دانش بنیان محقق شود و رشته های دانشگاهی نیز باید متمرکز و ایجاد اشتغال شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های نسل سوم باید به سمتی بروند که هیچ دانشجویی پس از فارغ التحصیلی نگران اشتغال نباشد و در فضای آموزشی شروع به کار یا کسب و کار کند.

فدایی با تاکید بر اینکه محصولات دانش بنیان باید وارد بازار شود، گفت: بسیاری از محصولات این شرکت ها به مرحله تجاری سازی نرسیده اند که امسال محقق شود.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: افتتاح دانشگاه ها اتفاق خوبی است چرا که در این دو سال و نیم این فضای آموزشی از جایگاه و اهمیت آن در جامعه کاسته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه برای اجرای شعار سال بسیار سخت است. بنابراین باید راه حلی بلندمدت طراحی کنند و به سمتی بروند که مراکز رشد در این مسیر نقش تعیین کننده ای داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید