مشکل نشت آب از مناطق جنوبی زنجان بحرانی است/ 818 رشته قنات در استان زنجان وجود دارد.


ساعت: 14:20
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842578

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: نشتی از منازل جنوبی زنجان معضلی است که در آینده می تواند به بحران تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص خروج آب از چاه های جنوب زنجان و راهکارهای در نظر گرفته شده، گفت: بررسی های اولیه در این خصوص.

وی افزود: توسعه شهر باعث مسدود شدن قنات های قدیمی در برخی مناطق شده و کانال زهکشی قنات نیز تخریب شده است بنابراین دیگر امکان خروج آب از قنات و ورود به زنجانرود وجود ندارد. اما در جایی که فاضلاب کار می کند مشکلی نیست و در قنات ها که خروجی مسدود است، آب از جای دیگری راه پیدا می کند و به بیرون می ریزد و اغلب از چاه های زیرزمینی در قسمت های جنوبی خارج می شود. شهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه برخی از قنات‌ها برای لایروبی در حال مطالعه هستند، گفت: امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: نشتی از منازل یک مشکل است و بعداً می تواند به یک بحران تبدیل شود، اما راه حلی که می توان در کوتاه مدت از آن استفاده کرد، پمپاژ آب از منازل است.

افشاری ادامه داد: راه حل میان مدت این است که سرمایه گذار حاضر شود از آبی که به زیر سطح شهر سرازیر می شود و در قسمت جنوبی شهر راه پیدا می کند استفاده کند و مشکل نشت آب از منازل را به طور کامل حل کند. “

وی گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد کل قنات های ثبت شده 818 رشته است که 47 میلیون مترمکعب آبدهی دارند و بیشتر آب تخلیه شده به عنوان آب مورد استفاده کشاورزان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید