قانون جوانان جوانان از خانواده های محروم به بهانه بچه دار شدن حمایت می کند

ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1784988

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان با اعطای تسهیلات و مشوق ها به این خانواده ها به بهانه کمک به خانواده های ضعیف و محروم به برکت فرزندآوری حمایت می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص مشکلات قانون حمایت از خانواده و جوانان گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانان قانون بسیار خوبی برای حمایت از خانواده های مستضعف و جامعه است که به تصویب مجلس شورای اسلامی و هیات امنا رسیده است. ” دریافت و جهت اجرا تحویل دستگاه اجرایی می گردد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این قانون از نظر بار مالی می تواند سخت باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این قانون را اجرا کنیم زیرا آیت الله رئیسی (رئیس جمهور) نیز بر اجرای این قانون تاکید دارند.

حجت الاسلام باقری در پاسخ به مشکلات موجود در جامعه که فرزندآوری را با مشکل مواجه می کند، درباره ضرورت و اثربخشی تصویب این قانون گفت: یکی از تلاش ها در دوره من این است که با زبان قانون آشنا نیستیم و قانونگذار چون وقتی به یک کشور خارجی می رویم زبان آن ها را نمی دانیم، این باعث مشکلات مشکوک، سوء تفاهم ها و سوء تفاهم ها می شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: هدف قانونگذار از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانان این نیست که همه خانواده ها دارای 3 یا 4 فرزند باشند و هدف قانونگذار این است که حمایت از خانواده ها برای بچه دار شدن».

وی با بیان اینکه هدف قانونگذار حمایت از رشد طبیعی جمعیت کشور است، گفت: هدف قانون این است که برای مناطق پرجمعیت با سایر مناطق تفاوت هایی را مشاهده کنیم.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه برخی قوانین تشویق‌کننده است، گفت: قانون تشویقی باید منطقی و معنادار باشد، چرا که نمی‌توان در ازای شرایط خاص همه را به بچه‌دار شدن تشویق کرد.

وی گفت: برخی از بخش های قانون مشوق است. ، نگران نباش.

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی قوانین از آن حمایت می کند، گفت: قانون حمایت از خانواده هایی است که دوقلو یا چند قلو به دنیا آورده اند.

وی با بیان اینکه قطعاً در هر قانونی استثنا وجود دارد، افزود: قانونگذار در تلاش است تا قانون را به گونه ای تنظیم کند که جنبه غالب جامعه را در نظر بگیرد، ضمن اینکه می داند ممکن است در جاهایی مشکلاتی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام باقری گفت: موضوع مهمی که در این قانون باید به آن توجه شود این است که این قانون منجر به فرزند دوم نمی شود و حتی خانواده های دارای فرزند اول نیز می توانند صاحب خانه شوند، چرا که قانون جهش تولید سالانه از یک میلیون مسکن است. واحدها همه اینها را پوشش می دهند.”

وی گفت: قانونگذار در قانون حمایت از خانواده علاوه بر تامین مسکن با قانون جهش، از افرادی که بنا به دلایلی نخواسته اند یا نتوانسته اند صاحب خانه شوند، می خواهند بدانند که چنین فرصتی مهیا شده است. فرزند سوم.»

* قانون جمعیت جوانان به دلیل ترویج دینداری و حمایت از کانون خانواده مورد حمله قرار گرفته است

عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس نه تنها وضع قانون است، بلکه یکی از وظایف ما ترویج و تبیین قوانین است، گفت: تحقق حقوق آنها

وی با بیان اینکه تمامی ایرادات وارده به این قانون رفع شده و در شورای نگهبان به تصویب رسیده است، گفت: این قانون تنها در دو مرحله وارد شورای نگهبان شده و گفته می شود بین مجلس و شورای نگهبان در گردش است و این شر است. و می خواهند این قانون را از بین ببرند.

حجت الاسلام باقری با بیان اینکه برخی قوانین حتی 14 بار به هیئت امنا ارسال شده و به دلیل مشکلات برگشته است، گفت: از خانواده ها حمایت می کند.

وی با تاکید بر اینکه این قانون حمایت از محرومان و مستضعفان است، تصریح کرد: اما به دلیل اینکه برای صیانت از کانون خانواده و ترویج دینداری است، متاسفانه مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید