سقط جنین به بهانه مشکلات اقتصادی سرکوب نظام خانواده است/ عدم تمایل به بچه دار شدن تفکر رایج زوج های جوان


ساعت: 12:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۲/۲۶
کد خبر: 1839208

محدثه علایی گفت: یکی از دلایل بچه دار نشدن زوجین مشکلات اقتصادی است اما خداوند در قرآن یک روز را برای فرزندان تضمین کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محدث علایی کارشناس جمعیت در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: تولد فرزندان باعث افزایش امید به زندگی در جامعه می شود و در سوره صافات می بینیم که حضرت ابراهیم (ع) به دلیل نداشتن فرزند غمگین است.

وی ادامه داد: خانواده های پرجمعیت اعتماد به نفس بیشتری دارند و فرزندان این خانواده ها در جامعه موفق ترند.

علایی با بیان اینکه فرزند تکیه گاه آینده والدین است، افزود: در خانه ای که فرزندی باشد، برکت خداوند در این خانه جاری است و سلامت روان والدین تضمین می شود.

وی گفت: زوج هایی که بدون فرزند زندگی کرده اند پس از سال های جوانی احساس پوچی و تنهایی می کنند و از تصمیم خود پشیمان می شوند.

این کارشناس تصریح کرد: یکی از دلایل بچه دار نشدن زوجین مشکلات اقتصادی است اما خداوند در قرآن برای فرزندان یک روز را تضمین کرده است.

وی گفت: خانواده هایی که از ترس فقر به سقط جنین روی آورده اند برخلاف وعده الهی عمل کرده و بعد از سقط دچار فقر مطلق خواهند شد.

عالی ادامه داد: مشکلات اقتصادی نباید مانعی برای تولد فرزندان باشد و دولت ها باید در کنار زوجین باشند تا در آینده با فرهنگ سازی مشکل پیری جمعیت را حل کنیم.

این متخصص تاکید کرد: سال های طلایی بارداری از 21 تا 25 سالگی است و زوجین نباید این فرصت را از دست بدهند.

وی ادامه داد: بعد از این سال های طلایی بارداری اتفاق می افتد اما پرخطر است و مادر به شدت مورد آزار و اذیت قرار می گیرد اما سیستم بدن زن در سال های طلایی پتانسیل بسیار بالایی برای زایمان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خانه ای که کودک در آن زندگی می کند امید دارد و والدین از زندگی راضی ترند، بنابراین خانواده ها به دلیل مشکلات اقتصادی و سایر عوامل نباید تولد فرزندان را به تاخیر بیندازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید