روزانه 80 سقط جنین در خراسان رضوی انجام می شود / تنها 30 درصد سقط ها مربوط به معیشت است.


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811810

ذاکرجان گفت: در خراسان رضوی روزانه 80 سقط جنین انجام می شود که تنها حدود 30 درصد آن مربوط به مشکلات اقتصادی است و مابقی سقط ها به دلیل مشکلات فرهنگی و اجتماعی انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; محسن ذاکریان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان قائم (عج) مشهد، اظهار داشت: ما متفاوت بودیم و این حضور و قربانی در شیوع بیماری منحوس به اوج خود رسید. ویروس کرونا در کشور، بنابراین در آن دو سالی که ستاد بسیج جامعه پزشکی بود، شاهد حضور فداکارانه جامعه پزشکی در خط مقدم مقابله با کرونا بودیم.

وی با اشاره به اینکه در این دو سال بسیج جامعه پزشکی علاوه بر مبارزه در حوزه کرون در زمینه محرومیت زدایی حاشیه شهر و افزایش جمعیت فعال است، افزود: هزار بسته بهداشتی تهیه و توزیع شود. بیماران خاص

ذاکرجان خاطرنشان کرد: متأسفانه دریافت خدمات مطلوب از سوی نظام سلامت بر اساس حضور و غیاب است، اما به دلیل تاج و تخت این امر محقق نشد، بنابراین نیروهای داوطلب مردمی پای کار آمدند و تنها در پیک پنجم بیش از 5 هزار نفر به بیمارستان ها مراجعه می کنند. . آنها به عنوان سلامت یاران ثبت نام کردند و در کمپین دیگری بیش از 7000 نفر را برای ترویج پروتکل های بهداشتی در جامعه آموزش دادیم.


صدور مجوز فعالیت هیئت مذهبی منوط به سلامت یاران حسینی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی مجوز شورای هیئات مذهبی را مشروط به سلامت حسینی یاران دانست. پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و صفر بودیم، در این راستا در 800 شورای سلامت یاران حسینی مستقر شدند با خود ببریم.


اجرای پروژه مسجد سنگر سلامت در 2550 مسجد خراسان رضوی

وی تصریح کرد: طرح مسجد سنگر سلامت با پیک سوم تاج به منظور شناسایی و بازداشت افراد مبتلا در منزل اجرا شد.


ارائه خدمات رایگان به 21 هزاران بیمار سرپایی با راه اندازی قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی در مشهد

ذاکرجان با اشاره به اینکه در پیک پنجم ولیعهد خدمات با تشکیل قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی جلوه دیگری را کشف کرده اند، گفت: با ایجاد دو مرکز در چهارراه عبادت مشهد و آستان قدس رضوی در این مورد، 21000 بیمار سرپایی درمان شدند که همگی به صورت کاملا رایگان ارائه شدند.


تزریق 248 هزار دوز واکسن در حاشیه شهر نزدیک بسیج

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: در تیرماه امسال میزان واکسیناسیون در حاشیه شهرها 20 درصد کمتر از مرکز شهر بود، به همین دلیل مراکز واکسیناسیون را به حاشیه شهر منتقل کردیم و تامین کردیم. واکسن به مردم 248000 دوز از این واکسن در حومه شهر تزریق شده است.


اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه در حاشیه شهر مشهد

وی خاطرنشان کرد: در طرح شناسایی بیمارانی که در طول فعالیت 221 هزار آزمایش سریع انجام دادند، 982 نفر با ما همکاری کردند. هزاران نفر در منطقه شهید باهنر مشهد که منطقه محروم محسوب می شود و در حاشیه شهر که 4000 خانه مسئول و 1400 دوز واکسینه شده است مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

ذاکرجان ادامه داد: در اوج تاج تابستان امسال با همکاری شهرداری مشهد و دانشگاه علوم پزشکی طرح واکسیناسیون اتوبوس را راه اندازی کردیم و این اتوبوس ها که عمدتاً در مناطق برون شهری و پرجمعیت مستقر بودند توانستند ارائه دهند. خدمات واکسیناسیون در هر 100 روز کار «برای 114 هزار نفر انجام شود.


ایجاد دوقطبی های کاذب با توجه به واکسیناسیون از جریان های خاص

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی افزود: در خصوص واکسیناسیون کرسی مزاحمت برگزار کردیم که موافقان و مخالفان به آن دعوت شد و تبادل نظر شد.


ساخت بیمارستان 110 بالین امام خمینی 10 روز

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در زمان اپیدمی کرونا می‌توان به تعطیلی 12 هزار آزمایش سریع فرودگاه هاشمی نژاد و ارائه خدمات به 1150 نفر از بیماران بستری در مراکز نقاهت سپاه اشاره کرد. همچنین در یک عملیات جهادی بر روی پنجمین قله تاج در 10 روز، بیمارستان 110 تختخوابی امام خمینی (ره) تأسیس شد.


ارائه خدمات پزشکی رایگان در 15 نقطه ای در حاشیه شهر مشهد

ذاکرجان افزود: در حال حاضر خدمات بهداشتی و درمانی به صورت هفتگی در 15 نقطه حاشیه شهر مشهد به صورت رایگان ارائه می شود و در این طرح که از آبان ماه سال گذشته اجرا می شود، افراد نیازمند داروی رایگان دریافت می کنند. ضمناً طی قراردادهایی که با متخصصان و مراکز درمانی خصوصی بسته بودیم، در صورتی که بیماران نیازمند واقعی نیاز به خدمات اضافی دو و سه داشته باشند، به آن مراکز ارجاع داده می شوند که از ابتدای این طرح بین 400 نفر در هفته است. 500 نفر خدمات دریافت می کنند که الگوی بسیار خوبی است که در حال شکل گیری است و به دنبال توسعه آن هستیم.


در آینده ای نه چندان دور شاهد جامعه ای قدیمی خواهیم بود

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: با جمعیت روزافزونی که امروز شاهد آن هستیم، در آینده ای نه چندان دور شاهد جامعه ای قدیمی خواهیم بود. لذا بسیج جامعه پزشکی وارد این امر شده است تا از سقط جنین‌هایی که والدین آن‌ها را ناشی از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و معیشتی می‌دانند، پیشگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه 93 درصد سقط ها حاصل ازدواج های قانونی است، گفت: روزانه هزار سقط در کشور داریم که 3 درصد آن قانونی و به دلیل مشکلات ژنتیکی است و متاسفانه حدود 95 درصد این جنین ها هستند. سالم.«اینکه سقط جنین باید به طور جدی برای پیشگیری و کاهش تعداد سقط ها مورد توجه قرار گیرد.


روزانه 80 فقط در خراسان رضوی سقط داریم 30 نرخ سقط جنین به مشکلات معیشتی باز می گردد

ذاکرجان با اشاره به اینکه روزانه 80 سقط جنین در خراسان رضوی انجام می شود، گفت: تنها حدود 30 درصد از سقط ها به دلیل مشکلات اقتصادی است و مابقی به دلیل مشکلات فرهنگی و اجتماعی به عنوان مثال حدود 40 درصد از والدین انجام می شود. تعداد فرزند دلخواه داشته باشد و 7 درصد جنسیت کودک دلیل سقط آنها ذکر شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: برای کاهش سقط جنین در جنین های سالم مرکز نفس از سال گذشته آغاز به کار کرده است. در این راستا با تمام کلینیک های زنان و زایمان رای دادیم که افرادی که می خواهند سقط جنین کنند را به آنها هدایت کنیم تا با حل مشکلات آنها را از سقط منصرف کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هر هفته بیش از 50 نفر به مرکز نفس مراجعه می کنند، افزود: زمانی که خود را با قول حمایت شناسایی کنیم از سقط جنین آنها جلوگیری می کنیم و تلاش می کنیم تا علت سقط جنین را از بین ببریم.


مرکز تنفس تمام شده است 300 افراد را از سقط جنین منصرف می کند

ذاکرجان گفت: طی یک سال گذشته بیش از 300 نفر به دلیل اقدامات ما در مرکز نفس از سقط جنین خودداری کرده اند. دو ساله که شدیم بسته های زنده به آنها می دهیم و آنها حدود دو برابر افرادی هستند که با کار فرهنگی و مشاوره سقط جنین را کنار گذاشته اند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: اگر بتوانیم فقط ده درصد از سقط جنین جلوگیری کنیم می توانیم 10 درصد زاد و ولد را افزایش دهیم، بنابراین امروز الگوی نفس به یک الگوی ملی تبدیل شده و باید اعمال شود. در تمام نقاط کشور».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید