سقط جنین 700000 جنین در کشور جان باخته است


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1876999

کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه بجنورد:

حجت الاسلام محمد کمالی گفت: پرداخت جیره الزاماً مربوط به انسان است و پرداخت کننده رژیم سقط جنین است و رژیم برای کشتن جنین داده می شود پس او انسان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد کمالی، کارشناس مذهبی و استاد حوزه علمیه شهرستان بوینورد درباره اهمیت فرزندآوری و افزایش جمعیت به عصرترک گفت: یکی از مواردی که امروزه به کاهش جمعیت کمک کرده سقط جنین یا همان راه درست است. جنین‌کشی که سالانه 45 میلیون نفر را از طریق سقط جنین می‌کشد و متأسفانه میانگین در کشور در یک سال 250 تا 700 هزار جنین‌کشی است که بر اساس آن هر دو دقیقه یک نفر از پدر و مادر یا پزشک کشته می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه نگاه و تحلیل بر این است که میوه را انسان نمی دانند و کشتن آن باعث نگرانی نمی شود، اما طبق روایات متعدد و معتبر در بین عموم جامعه مسلمانان و قرآن کریم. در سوره مومنو، آیه 12 تا بعد از نطفه و مراحل بعدی خلقت، کلمه انسان را به کار می برد و حتی در سوره مائده، آیه 32، کشتن انسان را که شامل میوه باشد، مساوی با کشتن می داند. همه انسانها

حجت الاسلام کمالی گفت: در واقع تعبیر روح در آیه قرآن این نیست که انسان به دنیا آمده است، بلکه تعبیر روح شامل تعبیر انسان در رحم می شود.

وی گفت: در شرع مقدس اسلام باید دیه به مردم داده شود و برای کسی که سهوا و عمدا حیوانی را بکشد این دیه محسوب نمی شود.

حجت الاسلام کمالی در ادامه با اشاره به یکی از روایات بیان کرد: در روایتی که یکی از اصحاب امام بکر (ع) در مورد زنی حامله که پس از مصرف دارو سقط جنین کرده است، توضیح می دهد که اگر جنین استخوان داشته باشد و گوشت وجود داشته باشد. روی آن اگر لخته یا خون یا تکه گوشت باشد در هر مرحله از رشد آن دیه است و باید به پدر طفل پرداخت شود.

وی در خصوص اینکه چرا دیه به پدر پرداخت می شود، گفت: امام بکر(ع) فرمودند که مادر از این فرزند ارث نمی برد زیرا مادر قاتل است و قاتل از مقتول ارث نمی برد.

این کارشناس مسائل دینی گفت: پرداخت جیره لزوماً مربوط به شخص است و پرداخت کننده رژیم، سقط کننده است و رژیم برای کشتن جنین داده می شود، پس او انسان است.

وی با بیان اینکه گاهی غلبه بر موضوع سقط جنین بسیار آسان است، تصریح کرد: متأسفانه در مجامع علمی و پزشکی گاهی شنیده می شود که تا زمانی که روح در جنین دمیده نشود، سقط جنین مشکلی ندارد، اما برخی عمل می کنند یکی از مرتکبین یا مرتکبین عاملان این جنایت طبق شرع مقدس فاقد مدرک هستند.

حجت الاسلام کمالی گفت: طبق مستندات علم و پزشکی روز تمام بدن جنین هشت هفته سن دارد و طبق تصاویر مینیاتوری در سونوگرافی این اندازه به دو سانتی متر می رسد.

وی گفت: نکته ای که در هنگام کشتن جنین توسط پزشک باید به آن توجه شود این است که وقتی دستگاه وارد رحم زن می شود جنین فرار می کند یعنی روح وجود دارد و احساس در جنین قطعی است اما متاسفانه جنین آسان کشته می شود.»

«مسئله سقط جنین در زمانی مطرح می شود که گاهی طومارهایی برای کشتن یک حیوان ساخته می شود و به اصطلاح میلیون ها نفر همدردی می کنند که این حیوان به بدترین شکل کشته شده است در حالی که هر دو دقیقه یک نفر کشته می شود. ایران اما همه ساکتند

حجت الاسلام کمالی با بیان اینکه موضوع سقط جنین دردناک و مایه نگرانی در جامعه است، گفت: جامعه ای که هشت سال از مرزها، محیط زیست و ارزش های خود دفاع کرده و این روزها 230 هزار شهید تقدیم دفاع از کشور شده است، امروز بسیاری از آنها سالی یک بار شهدای دفاع مقدس تخریب و کشته می شوند.

وی گفت: این موضوع مهم و ضروری است، باید به چالش کشیده شود و حتی جان یک نفر را نجات دهیم و از قتل او جلوگیری کنیم.

این کارشناس مذهبی گفت: موضوع سقط جنین به گفته چند تن از مراجع تقلید قبل از دمیدن روح در جنین در صورتی که برای جان مادر خطرناک باشد حل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید