آمار سقط جنین در کشور نگران کننده است


ساعت: 12:08
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919490

حیدری گفت: آمار سقط جنین در کشور نگران کننده شده است و تمرکز بر این موضوع برای کنترل جمعیت کشور بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامی حیدری، متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: آمار سقط جنین در کشور نگران کننده شده است و تمرکز بر این موضوع برای کنترل جمعیت کشور بسیار مهم است.

وی ادامه داد: سقط جنین در کشور بدنام شده است زیرا ایمان مردم ضعیف شده و معتقد نیستند که سقط جنین مساوی با قتل است.

حیدری اضافه کرد: باید در این حوزه فرهنگ سازی انجام شود و از نظر من باید از زبان هنر برای پرورش این موضوع استفاده کرد زیرا تاثیرگذاری آن از ساعت ها سخنرانی بیشتر است.

این کارشناس تاکید کرد: از طرفی داروهای سقط جنین به راحتی در دنیای مجازی خرید و فروش و از طریق پست به سراسر کشور ارسال می شود و نظارت بر این معضل بسیار محدود است.

وی گفت: وقتی دلیل زنان سقط جنین را جویا می شویم، مشکلات اقتصادی را مهم ترین دلیل ذکر می کنند، زیرا ایمان و اعتقاد قلبی وجود ندارد که خداوند روزی دهنده است و رزق و روزی بندگانش را تضمین کرده است. .

حیدری افزود: زنانی که به دلیل سقط جنین و یک عمل غیراخلاقی تا آخر عمر تجربه مادری را نچشیده اند، خود را از حسرت طعم شیرین مادری باز می دارند.

این تمرین‌کننده گفت: روزی نمی‌گذرد که مشتری بدون سقط نداشته باشم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: حمایت های دولتی از خانواده ها برای افزایش زاد و ولد بسیار مهم است، دولت سیزدهم در این زمینه اقدامات جدی انجام داده است اما باید بیشتر و بهتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید