بحران 2000 سقط جنین در روز در کشور جوانان جمعیت را تهدید می کند/ قانون تسهیل ازدواج جوانان 16 سال است که ضعیف می شود.


ساعت: 10:40
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880731

فاطمه محمدبیگی گفت: متأسفانه روزانه 300 تا 600 هزار سقط در کشور به طور متوسط ​​2 هزار مورد انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در حاشیه همایش بزرگ سومین الگوی زنان مسلمان ایرانی در نظرآباد در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: رهبر معظم انقلاب جمعیت عمومی را ابلاغ کردند. و سیاست های حمایت از خانواده، در حالی که او سال ها بر زمین مانده بود.

محمدبیگی با اشاره به اینکه در ابتدای بحران جمعیتی پدیده سالمندی و تک فرزندی هستیم افزود: کاهش رشد جمعیت، جوانی، کاهش ازدواج و زاد و ولد، ریشه درخت تنومند را می خشکاند. جامعه، بار سالمندی بر دوش عموم مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق جمعیت مجلس قانون جمعیت جوانان را تصویب کرد، 21 چالش کمبود اشتغال، خوابگاه خانوادگی، عدم حمایت از همسران شاغل، کارگر و دانشجو و عدم حمایت از مادران شاغل تا مرخصی زایمان و شیردهی شناسایی شد.

محمد بیگی با اشاره به اینکه عدم آشنایی زوجین با مهارت های زندگی منجر به افزایش 7 برابری طلاق در دو دهه و نیم گذشته شده است، تصریح کرد: قانون جمعیت جوانان جامع ترین موضوع حمایتی خواهد بود. پدر و مادر.”

وی گفت: مجلس ثروت جوانان را به رسمیت شناخت و بیمه درمان ناباروری را برای 3.5 میلیون زوج 90 درصد رایگان کرد. شورای عالی بهداشت این قانون را ابلاغ کرد و از آذر 1400 تا کنون لازم الاجراست.

محمد بیگی با اشاره به اینکه قانون جوانان جمعیت دارای راهنمای اجرایی است، افزود: قانون برنامه ششم توسعه 32 درصد و قانون تسهیل ازدواج جوانان زیر 16 سال اجرا شد. 20 درصد محقق شد و متاسفانه هیچ بند ضمانت اجرا وجود نداشت.

وی به تعقیب قضایی برای کوتاهی مسئولان در اجرای قانون جمعیت جوانان اشاره و بیان کرد: تاکنون 450 میلیارد تومان وام فرزندآوری به خانواده ها داده شده است و 10 درصد از بودجه ساخت دانشگاه به خوابگاه های دانشجویی اختصاص یافته است.

محمد بیگی گفت: در 15 سال گذشته کمتر از 1 درصد خوابگاه های دانشجویی به متاهلین اختصاص داشت و دولت حمایت از آنها را در دستور کار قرار نداد. امروز متاسفانه ۴۰ درصد دانشگاه های کشور خوابگاه متاهلین ندارند.

وی با اشاره به اینکه در قانون جوانان جمعیت بسته های غذایی و نگهداری رایگان به مادران باردار 3 دهک برتر جامعه داده می شود افزود: رقم اجرای قانون مجلس 27 هزار میلیارد تومان بوده است. در سال اما دولت با 12 هزار میلیارد تومان موافقت کرد

محمدبیگی اظهار داشت: متاسفانه سالانه 300 تا 600 هزار سقط جنین در کشور و به طور متوسط ​​روزانه 2 هزار سقط جنین انجام می شود که 99 درصد سقط ها مربوط به خانواده است و والدین تصمیم به کشتن فرزندان مشروع خود دارند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد سقط جنین ها مبنای علمی و دینی ندارد، تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم، اقتصاد عامل ثانویه سقط جنین است و عدم تمایل به بچه دار شدن ریشه فرهنگی دارد به طوری که 50 درصد خانواده های متمول تمایل دارند. بچه دار شدن آنها بچه ندارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید