بخشی از موضوع تسهیل ازدواج جوانان بر عهده دستگاه های حاکمیتی و دولتی است/ تشکیل کمیسیون نظارت بر ازدواج ضروری است.


ساعت: 09:55
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880412

عبدالرضا سیفی گفت: وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص تسهیل ازدواج جوانان، بر تشکیل کمیته ای برای پیگیری دستورات رئیس جمهور در خصوص ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، عبدالرضا سیفی معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه ازدواج خوزستان که به مناسبت هفته ملی ازدواج برگزار شد، گفت: اخیراً رئیس جمهور دارای ارزش هایی بوده است. سخنانی در مورد ازدواج و عوامل مرتبط با آن که توجه مسئولین محترم را می طلبد و موضوع ازدواج جوانان.

وی ضمن پیشنهاد تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر دستورات رئیس جمهور در امر ازدواج افزود: استان خوزستان نیز پیگیری های لازم را برای تسهیل ازدواج جوانان انجام خواهد داد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: برگزاری جشن ازدواج جوانان در مراکز تفریحی دولتی یکی از موضوعاتی بود که رئیس جمهور بر آن تاکید کرد و باید انجام شود. با پیگیری های لازم محقق می شود و برای ازدواج در اختیار جوانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: بخشی از موضوع تسهیل ازدواج جوانان بر عهده حاکمان و دستگاه های دولتی است و مابقی به دلیل فرهنگ ما در جامعه و عدم سخت گیری در امر ازدواج است که باید به ازدواج آسان در جامعه.

در ادامه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: نیمی از متقاضیان وام ازدواج سال گذشته نتوانستند وام بگیرند.

حمید بنی تمیم افزود: در 2 ماهه نخست امسال حدود 33 هزار و 741 نفر برای دریافت وام از دواج اقدام کردند که از این تعداد تنها 5 هزار و 315 نفر توانستند وام بگیرند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: مرکز مشاوره ازدواج در این نمایشگاه مشغول به کار است و این نمایشگاه به همت سمن ها راه اندازی شده و نقش موثری در امر ازدواج دارند.

به گفته وی، یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه تسهیل ازدواج جوانان است و به دلیل مشکلات اقتصادی، جوانان ما برای تشکیل خانواده با مشکلات زیادی مواجه هستند، بنابراین ما مدیران باید برای تسهیل ازدواج آنها کمک کنیم.

بنی تمیم گفت: پیشنهاد می کنم علاوه بر مراکزی که در حوزه جوانان فعالیت می کنند، دفتری برای تسهیل ازدواج آسان در اداره کل ورزش و جوانان ایجاد کنیم تا جوانان به ازدواج راحت تری دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید