سقط جنین یک تهدید بالقوه برای جوان سازی جمعیت کشور است


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 1401/02/31
کد خبر: 1840333

حمیده جعفری گفت: یکی از چالش های مهمی که اکنون تهدیدی بالقوه برای نشاط کشور محسوب می شود، موضوع سقط جنین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمیده جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس با اشاره به لزوم رسیدگی به موضوع پیری جمعیت گفت: مسئولان نیز گلایه های خود را مطرح کردند.

این کارشناس مشاوره و خانواده گفت: توجه به زایمان یکی از مهم ترین وظایف زنان است اما در این میان کارکنان و متولیان جمعیت نیز موظفند سیاست های لازم را برای تعمیق این معضل مهم در جامعه اتخاذ کنند. “

وی افزود: روند افزایش جمعیت کشور و طی مسیری مشابه به سمت میانسالی چالش بزرگی برای آینده کشور است و باید تدابیر لازم برای جوان سازی جمعیت کشور در سال های آینده اندیشیده شود.

جعفری گفت: یکی از مهمترین مولفه های دفاعی کشور وجود سرمایه های هنگفت از نیروی کار جوان است که می تواند آثار ارزنده و برکات ارزنده ای در جامعه داشته باشد.

وی افزود: تشویق خانواده ها به بحث تولد و شادابی جمعیت کشور یکی از مهم ترین موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر است و امیدواریم دولت بتواند در راستای اجرای سیاست های جدید در این زمینه گام های مهمی بردارد. از جمعیت «این مسیر را با حمایت خانواده ها محقق کنید.

کارشناس مشاوره و خانواده گفت: باید در نظر داشت که با توجه به احتمال مرگ کودکان در سنین اولیه کودکی تا نوجوانی، حتی تولد دو فرزند در هر خانواده کمتر از جایگزینی جمعیت است، بنابراین نیاز است. زیرا افزایش نرخ زاد و ولد متناسب با ساختار جمعیت کاملاً معنادار است.

وی افزود: یکی از چالش های مهمی که اکنون تهدیدی بالقوه برای نشاط کشور محسوب می شود، موضوع سقط جنین است که باید از سوی مسئولان امر محکوم و به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید