جوانی که حتی نمی تواند خانه اجاره کند به فکر بچه نیست / تزکیه راه بچه دار شدن نیست

جوانی که حتی نمی تواند خانه اجاره کند به فکر بچه نیست / تزکیه راه بچه دار شدن نیست

روز جدید : یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مشکل جمعیت جوان و رشد جمعیت، بیکاری و مشکل مالی است. وقتی جوانی با این حقوق حتی نمی تواند خانه ای اجاره کند، دیگر به فکر بچه نیست.

کاهش جمعیت و افزایش میانگین سنی افراد جامعه یکی از معضلاتی است که کارکنان را نگران می کند به طوری که برای چندین سال افراد را به بچه دار شدن تشویق می کنند.

مشکلات معیشتی و تورم به ویژه در سال های اخیر باعث کاهش میل به زندگی مشترک و فرزندآوری شده است و راهکارهای مختلف مسئولین به دلیل نگرانی مردم برای تامین مسکن و معیشت چندان جوابگو نبوده است.

اخیراً وزیر بهداشت از موضوع جوانان به عنوان یک وظیفه شرعی یاد کرد و رویدادهای فرهنگی را مهم ترین موضوع در تحقق این امر معرفی کرد. وی در یکی از سخنان خود به لزوم فعال سازی بیمه برای پوشش کلیه هزینه های بارداری و زایمان اشاره کرد و قول داد که در صورت عدم بیمه نامه، بدون در نظر گرفتن حیطه مالی، تمامی خدمات مربوطه به صورت رایگان ارائه می شود.

مسعود پزشکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این موضوع عمدتاً در چارچوب قانون است، اما اینکه آیا آنها را اجرا می کنیم یا نه یا اجرا می شود بحث دیگری است.

وی افزود: قول های زیادی به مردم داده ایم که به آنها عمل نکرده ایم. بنابراین ممکن است این وعده یکی از همان وعده هایی باشد که به مردم می دهیم، زیرا تحقق این سوال به امکانات شهرها و وجود یا نبودن این امکانات در شهرهای فقیر بستگی دارد.

نماینده تبریز گفت: اینکه این امکانات باید در شهرهای دارای مزیت ایجاد شود و به عده خاصی خدمات ارائه شود و به افرادی که واقعا نیاز دارند خدمات ارائه نشود که منطقی نیست.

پزشکان بیان کردند: در این راستا باید دسترسی کامل به همه خدمات، پوشش کامل خدمات و امکانات و نیروی کار تضمین شود که اینطور نیست، بنابراین حتی در صورت تامین اعتبار نمی توانند این کار را انجام دهند، مگر اینکه بتوانند مقدمات لازم را فراهم کنند. ساختارها و منابع در اقصی نقاط کشور بر اساس عدالت.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ سازی در بحث رشد جمعیت، افزود: مشکل جمعیت جوانان و رشد جمعیت، مشکل بیکاری و معیشت مالی است؛ در حالی که این موضوع در حال توسعه است. وقتی جوانی با این حقوق حتی نمی تواند خانه ای اجاره کند، دیگر به فکر بچه نیست.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: البته امیدوارم حرفم نادرست باشد اما این امکان وجود ندارد. وقتی زن و شوهری نتوانند برای خود سرپناهی فراهم کنند، نمی توانند به فکر فرزندان باشند.

نماینده تبریز در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوان نتواند در کنار هم زندگی کند و پناه بگیرد نمی توان فرهنگ فرزندآوری را ایجاد کرد. همه جوانان به امرار معاش و بچه دار شدن علاقه دارند اما وقتی پول و مسکن نداشته باشند می توانند به کارهای نامشروع بپردازند که متاسفانه قبلا در جامعه شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید