اجاره میلیونی با کارگری/حقوق بچه دارید، ما خانه اجاره نمی کنیم.


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822909

در حالی که حقوق بسیاری از کارگران زیر پنج میلیون تن است، اجاره خانه در تبریز به سه میلیون تن رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آنایی: بهار آغاز خانه مستاجران و جستجوی ملک در شهر برای یافتن خانه های مناسب با بودجه خانوادگی است. دو سالی است که امکان یافتن مسکن مناسب برای خانواده ها وجود ندارد، آن هم در شرایطی که اجاره بها سر به فلک کشیده است.

اجاره و وام مسکن در دو سال اخیر سه یا چهار برابر شده است، در حالی که اکثر مستاجران کم دستمزد افزایش قابل توجهی در دستمزد خود نداشته اند.

حقوق 5 میلیون اجاره سه میلیون!

امسال طبق قانون کار حقوق کارگران باید 15 درصد افزایش یابد و به نزدیک به پنج میلیون تن برسد، اما قبل از افزایش حقوق میانگین اجاره بها در تبریز به سه میلیون رسید و جالب است که چنین اجاره هایی برای آپارتمان های 60 تا 70 است. متر

نکته عجیب دیگر این است که اجاره های پنج تا ده میلیونی دیگر چندان عجیب نیست و آگهی های اینترنتی و استعلام بنگاه های معاملات ملکی نشان می دهد آپارتمان های بزرگ در مناطق خوب مجوز نزدیک به ده میلیون دارند!

بچه دار شوید، ما خانه نداریم!

از طرفی خانه یابی در تبریز و سایر شهرها برای خانواده های دارای فرزند سخت شده است و بسیاری از مالکان یکی از شرایط اجاره خانه را نداشتن فرزند می گویند! این در تضاد کامل با تبلیغات دولتی و ترویج تولد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید