بازار داغ خانه های اجاره ای با سرمای بهاری / قیمت خانه های توریستی اجاره ای با هتل ها برابری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، با فرا رسیدن تعطیلات تابستانی شاهد حضور مسافران و گردشگران در استان کردستان خواهیم بود. هرچند در دو سه سال اخیر کمتر دیده می شود، اما تا آنجایی که ذهن کمک می کند، استان کردستان حال و هوای دیگری داشت.

البته ناگفته نماند وضعیت شیوع ویروس کرونا در دو سه سال اخیر و بلاتکلیفی مردم، مسافران و گردشگران از حضور یا عدم حضورشان در شهرهای توریستی؛ کردستان به دلیل داشتن طبیعت زیبا و منحصربفرد همواره یکی از مقاصد گردشگری بوده است و هر بار که تعطیلات دو سه روزه به پایان هفته نزدیک می شود این امنیت حضور مسافران را دو چندان می کند.

اما متأسفانه علیرغم تلاشهای فراوان، شاهد حضور تعدادی جعبه به صورت دسته جمعی در میادین شلوغ شهرهای روستایی مانند بانه، مریوان، اورامانات هستیم که هنوز هم طبقه کارگر هستند و اطلاعی ندارم. وضعیت نابسامانی ایجاد شده توسط چنین افرادی، بدیهی است که این کوچه فقط در حرف است و خبری از عمل نیست.


1d34f277 b477 4bd1 97f0 7b2bae6d4d05 خبر خاکستری


قیمت خانه های توریستی با قیمت هتل ها برابری می کند

یکی از گردشگرانی که اخیراً به استان کردستان سفر کرده و اورامان را برای بازدید انتخاب کرده است، گفت: خانه مسافرها به دلیل علاقه مسافران و تنوع فرهنگی و اقتصادی و قیمت مناسب، مورد استقبال خانواده ها به ویژه خانواده ها قرار گرفته است. به جرات می توان گفت که قیمت آن با قیمت هتل ها مطابقت دارد.

وی گفت: متأسفانه اخیراً بسیاری از مسافران از وجود خانه های استیجاری چندان راضی نیستند، زیرا مسئولان باید علاوه بر اقامتگاه و هتل در روستاها و مناطق گردشگری، آپارتمان های ارزان قیمت بسازند تا همه شهروندان بتوانند آن را بسازند. “و گردشگران می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: گردشگران به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می شوند و اگر گردشگران را دسته بندی کنند قطعا گردشگرانی که به دنبال کسب و کار هستند به دنبال هتل و مکان های استاندارد هستند اما گردشگرانی که به دنبال جاذبه هستند به دنبال مکان های ارزان قیمت هستند بنابراین باید اینطور باشد. «صندلی‌های سرنشین باید چیده شوند، اما با هزینه مناسب.

این گردشگر افزود: اگر خانه و مسافرخانه رعایت نشود مشکلات فرهنگی و اجتماعی و پیامدهای منفی برای جامعه هتلداری به دنبال خواهد داشت بنابراین باید ساماندهی و نظارت وجود داشته باشد تا خانواده های خانواده به راحتی رفت و آمد کنند. دیدنی های شهرها

آرمان وطن دوست معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی گفت: هنر. یکی از آیین نامه های ایجاد، اصلاح و نظارت و بهره برداری از اماکن گردشگری، این نوع از واحدهای اقامتی به عنوان واحدهای سلف سرویس تعریف شده است که طی دعوت عمومی، شرکتی با ظرفیت کافی انتخاب می شود و شرکت مسئولیت تاسیس را بر عهده دارد. مراکز اطلاع رسانی و رستوران ها در ورودی شهرها یا مجامع گردشگری و نظارت و معرفی واحدهای غیر مجاز به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها.

وی افزود: این اداره کل با تصویب کمیسیون ارتقای امنیت گردشگران در استان کردستان و در 3 شهرستان کامیاران، خرمان و بانه اقدام به ساماندهی خانه مسافرین واجد شرایط و صدور مجوز در مجموع برای 120 واحد کرده است. رزرو

این در حالی است که در ایام خاصی از سال ظرفیت واحدهای اقامتی استانی با تعداد مسافران ورودی مطابقت ندارد، اداره کل میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات گردشگری استان با همکاری 23 عضو، به طور موقت کمبود اسکان را از طریق مدارس کاهش می دهد. ، در اختیار ادارات و سالن های ورزشی اورژانسی و … مهمان خانه می کند تا از سوء استفاده از گردشگران جلوگیری شود.


120a7802 4620 40ba a6ec 5e34e4593f30 خبر خاکستری


در این زمینه با متخلفان برخورد قانونی می شود

معاون گردشگری استان کردستان همچنین خاطرنشان کرد: در شهرهایی که دارای بافت تاریخی هستند مانند سنندج بناهای با ارزش تاریخی را به عنوان اقامتگاه سنتی و در روستاهای توریستی به عنوان اقامتگاه بوم گردی اجاره می دهد تا در تمامی شهرها سفر و گردشگری توزیع شود. مناطق روستایی.

وطن گرد با اشاره به اینکه این تعداد افرادی که خلاف مقررات در این حوزه عمل می کنند بسیار بیشتر از واحدهای سازماندهی شده توسط این اداره کل است، افزود:

وی با هشدار به افرادی که به صورت غیرمجاز در این زمینه فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تکرار برابر تبصره 2 ماده. 7 قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی به قوه قضائیه برای تعطیلی دائم محل کار و جریمه نقدی از 20 تا 50 میلیون تومان می شود.

وطن دوست افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 متخلف در سنندج، 3 واحد در مریوان، 2 واحد در هورامان و 12 واحد در بانه پلمپ و 70 فقره پرونده جهت جریمه مالی به دادگاه محترم معرفی شده اند.

معاون گردشگری استان کردستان در پایان گفت: درخواست اکید ما در مرحله اول این است که میهمانان اقامتگاه های غیرمجاز را انتخاب نکنند و این گونه واحدها را در ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها برای اقدام قضایی معرفی کنند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید